Wszystko o:

ćwiczenia na mięśnie kręgosłupa

Paweł Kaczyński,ms

Fakty i mity na temat treningu siłowego

Fakty i mity na temat treningu siłowego

Siłę, czyli zdolność mięśni do pokonywania oporu, wykorzystujemy nieustannie, także w życiu codziennym: podnosząc, przyciągając, wypychając. Jednym ze sposobów służących zarówno jej zwiększeniu, jak i poprawie ogólnej wydolności organizmu jest trening siłowy. Na jego temat krąży wciąż wiele mitów. Czas się z nimi rozprawić.

Kinezyterapia, czyli leczenie ruchem

Ruch i aktywność fizyczna to nie tylko sposób na zgrabną sylwetkę. Ćwiczenia fizyczne, głównie te wykorzystywane przy fizjoterapii, stanowią rodzaj leku, który oddziałuje na cały organizm i pozwala mu odzyskać dawną sprawność. Czasem są one pierwszym krokiem w terapii i na nowo uczą zachowań społecznych.

Choroba Scheuermanna - objawy, diagnoza, leczenie

Zmiany chorobowe w obrębie kręgosłupa mogą mieć bardzo różne przyczyny. W przypadku choroby Scheuermanna, nazywanej młodzieńczą kifozą, o jej rozwoju w dużej mierze decydują geny. Schorzenie zazwyczaj dotyka dzieci, głównie chłopców między 12 a 17 rokiem życia i może towarzyszyć bocznemu skrzywieniu kręgosłupa.

UKŁAD MIĘŚNIOWY - budowa, funkcje i najczęstsze schorzenia

UKŁAD MIĘŚNIOWY - budowa, funkcje i najczęstsze schorzenia

. Potreningowy ból mięśni atakuje zwykle na drugi lub trzeci dzień po intensywnych ćwiczeniach i jest dosyć dotkliwy - czasem na tyle, że utrudnia poruszanie nadwyrężonymi częściami ciała. Zdaniem badaczy, odpowiedzialnością za ból można obarczyć mikrourazy włókien mięśniowych, narażonych w trakcie treningu na

Zespół Morquio

Zespół Morquio

, idursulfaza i galsulfaza. W pozostałych przypadkach stosuje się leczenie objawowe. Dobre efekty przynosi fizjoterapia, ćwiczenia wzmacniające mięśnie oraz masaże.

Narty biegowe - sport dla każdego?

Narty biegowe - sport dla każdego?

rozgrzewkę (ta powinna trwać od 15 do 20 minut), ale o regularne i systematyczne ćwiczenia pozwalające wzmocnić organizm, a zwłaszcza mięśnie . Ma to szczególne znaczenie dla tych osób, które dotychczas nie ćwiczyły i dopiero zaczynają swoja przygodę z biegówkami lub też miały przerwę w ruchu między

Ból szyi połączony z ograniczeniem ruchu? Nie można wykluczać zwyrodnienia

Ból szyi połączony z ograniczeniem ruchu? Nie można wykluczać zwyrodnienia

, jednak to wciąż nie koniec świata. Zmiana to niekoniecznie rezygnacja. Aktywny tryb życia, pozwalający na wzmacnianie mięśni, to przepis na zdrowie: znosi ból, zapobiega nawrotom. Istotne jednak, by ćwiczenia były właściwie dobrane do rodzaju zmian, ich miejsca, zaawansowania, żeby nie przesadzić z

Zdrowie czeka poza domem. Aktywność fizyczna zimą niestraszna

Zdrowie czeka poza domem. Aktywność fizyczna zimą niestraszna

nie ma nic lepszego, niż potraktować ćwiczenia fizyczne jako zabawę. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Pamiętaj, że nawet przy temperaturach dodatnich można przemarznąć, uszkodzić kończyny, itd. Zobacz, jak unikać kłopotów: Ruch na zewnątrz: dla endorfin Nie musimy zapisywać się do klubu fitness, żeby

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

Aktywność fizyczna jest zdrowa! Czy wiesz dlaczego?

organizmu. Spada stężenie cholesterolu. Dbanie o formę wcale nie musi zaczynać się od bieżni w siłowni czy ciężkich ćwiczeń w klubie fittness. Można ją budować małymi krokami, wprowadzając drobne "modyfikacje" i zmieniając codzienne nawyki. Zamiast jeździć samochodem, warto chodzić lub jeździć na

Ćwiczenia na płaski brzuch i zdrowe plecy

Ćwiczenia na płaski brzuch i zdrowe plecy

napięciu i powolnym opuszczeniem. 1. Połóż się bokiem, tak by ciało tworzyło linię prostą. Często spotykany błąd przy tym ćwiczeniu to uciekanie biodrami do tyłu. 2. Podeprzyj się się na przedramieniu i unieś ciało do góry, napinając mięśnie brzucha i trzymając prosty kręgosłup. Przykładowe serie: 5 serii

Ćwiczenia mięśni Kegla

Od jakiegoś czasu stwierdzono, że mam obniżona macicę. Zaczęłam ćwiczyć intensywnie mięśnie kegla i pomagają, ale od ciągłego zaciskania bolą mnie mięśnie odbytu a czasami ciężko mi się załatwić. Czy to może być od ćwiczeń?Prawdopodobnie ćwiczenia są wykonywane zbyt często i zbyt intensywnie, co

Ścięgno Achillesa - ćwiczenia

Jakie ćwiczenia zastosować, kiedy mięsień Achillesa nie pracuje. Byłam po wkładki i powiedział mi lekarz, że przez złe stawianie nóg nie pracuje mi mięsień Achillesa, co powoduje, że przy robieniu przysiadu nie mogę utrzymać równowagi żeby nie oderwać piet od podłoża. Nie jestem pewna, czy nie

Przesadziłam z ćwiczeniami?

wysokości stawu łokciowego umiejscowiony z przodu? Jeżeli tak to dolegliwości mogą pochodzić ze strony przeciążonych mięśni. Może to być mięsień dwugłowy ramienia lub grupa zginaczy nadgarstka (mięśnie odpowiedzialne za zgięcie dłoniowe nadgarstka). Można spróbować rozciągania i zaobserwować czy

Wypadający kręg a ćwiczenia

Mam pytanie: otóż mam wypadający kręg w odcinku lędźwiowym oraz skrzywienie kręgosłupa, a chciałbym zacząć ćwiczyć na małej domowej siłowni. Czy z takimi schorzeniami jak ja mam mogę jakoś ostrożnie z umiarem ćwiczyć? W jakich najlepiej pozycjach? proszę o odpowiedz pozdrawiam

Ćwiczenia a wada wzroku

Czy ćwiczenia mięśni brzucha mogą nasilić wadę wzroku?Zależy, o jakiej wadzie wzroku mówimy. W najczęściej występujących wadach - tzw. wadach refrakcji (krótkowzroczność, dalekowzroczność) wysiłek fizyczny nie powinien mieć wpływu na naszą wadę, wynikają one bowiem z niedostosowania kształtu gałki

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: coś na prosty kręgosłup-ematka wie wszystko :

Ćwiczenia "zdrowy kręgosłup" i wszystkie inne wzmacniające mięśnie grzbietu i brzucha. Wszelkie ustrojstwa można sobie o kant tyłka potłuc.

Re: bóle kręgosłupa - parastezje wszystkich mięśn

, neurochirurg. Pozdrowienia, -- Jan Doktorowicz Porady Lekowe poradylekowe.blogspot.com/ Ćwiczenia na kręgosłup

Re: Za jaką cenę???

Kłopoty z kręgosłupem pewnie wykluczają sporo ćwiczeń, ale nie wszystkie. Nawet jeżeli nie możesz biegać lub skakać na skakance, to może jednak możesz jeździć na rowerze, chodzić z kijkami, trenować TBC lub jogę, lub chodzić nawet na fitnes typu zdrowy kręgosłup. Możliwości jest mnóstwo, możesz

Napięte mięśnie barków i kręgosłupa

Moja 5miesięczna córka cały czas ma mocno napięte mięśnie barków i kręgosłupa, przez co nie jest w stanie obrócić się na bok bez odginania głowy i prężenia się. Ponadto nadal ma schowane kciuki do wewnątrz. Dodatkowo przy podciąganiu za ręce nie unosi głowy i nóg, tylko robi mostek. Trafiliśmy do

Re: Pyza się odchudza

zapotrzebowania kalorycznego będzie radykalna. Oczywiście - ćwiczenia są ważne i potrzebne, kręgosłup, wyrabiają się mięśnie (nawet przy tej samej wadze pozwalają wyglądać lepiej), trochę się to zapotrzebowanie kaloryczne podnosi. Oraz mają działanie pozytywne - endorfinowy haj i zadowolenie z siebie ułatwia

Rehabilitacja Ostróda

sportowy ? Kinesiotaping ? Elektroterapia ? Ćwiczenia indywidualne w bólach kręgosłupa ? Rehabilitacja pourazowa, poudarowa GABINET MASAŻU I REHABILITACJI 14-100 Ostróda, ul. Piastowska 4/83 Beata - tel. 501 891 641 masaz-rehabilitacja-ostroda.pl/

Re: Rwa kulszowa - jakies rady ?

niestety może się powtarzać jeśli nie zadbasz o kręgosłup. Zafunduj sobie serię zabiegów (po konsultacji z lekarzem) typu elektroterapia, laser, krioterapia, terapia polem magnetycznym, ćwiczenia na stabilizację odcinka lędźwiowego i wzmocnienie mięśni brzucha, fizykoterapeutę (energizacja mięśni, masaż

Re: coś na prosty kręgosłup-ematka wie wszystko :

Otóż nie wiem, czy świstak. Wapń zwiększa napięcie mięśni. Ja nawykowo garbię się od zawsze, pomimo tego, że byłam bardzo wysportowana, między innymi uprawiałam pływanie, aikido, joga. Czyli sporty dobre dla kręgosłupa. Robiłam też dużo ćwiczeń typowo na kręgosłup, zalecone przez rehabilitanta. A

Re: powrót do formy

Odgrzebie wątek. Ostatnio Bieniwicka pisała, o ćwiczeniach codziennie 10 min dla dobra kręgosłupa i od tego czasu chodzi to za mną. Polecicie jakieś konkretne ćwiczenia ? Interesuje mnie najbardziej ćwiczenia na mięśnie brzucha i pleców, do wykonywania codziennie, bez przyrządów, w obecności

Re: Jakieś pomysły treningowe?

kilku tygodniach dojdziesz do 12 powtórzeń, znów zwiększasz obciążenie. Pamiętaj też, żeby zmieniać często ćwiczenia. Nie ma sensu wykonywać tego samego przez dłużej niż 3 miesiące. Na każdą grupę mięśni jest mnóstwo ćwiczeń, więc jest z czego wybierać. Myślałaś o aerobach na świeżym powietrzu

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!