Wszystko o:

źródła białka

mmr

Białka (proteiny), niezastąpiony budulec organizmu

Białka (proteiny), niezastąpiony budulec organizmu

Białka (proteiny) to budulec wszystkich organizmów żywych. Stanowią 20 procent naszego ciała. Rozsądna dieta powinna uwzględniać produkty, w których jest dużo białka. Proteiny są przyjmowane w formie odżywek przez osoby starające się o przyrost masy mięśniowej.

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola jest nie tylko smaczna, lecz tylko pełna wartościowego białka roślinnego. Fasola ma mnóstwo odmian, jednak pewne właściwości lecznicze można przypisać całemu gatunkowi.

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

Wędliny, czyli samo zło? Niekoniecznie! Istotne, by z szerokiej oferty rynkowej wyłowić to, co najlepsze. Znakomicie sprawdza się zasada: im mniej, tym lepiej i nie chodzi jedynie o wielkość porcji. Wiesz, że różnice zawartości tłuszczu w poszczególnych produktach przekraczają kilkaset procent? Na końcu szczegółowa tabela

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

, tłuszcze, węglowodany: po co je jeść? Na jakie źródła białka warto skusić się na diecie? Dietetycy polecają jajka, wspomniany już drób i ryby - także te tłuste (zawierają głównie zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe). Poznaj prawdziwych pożeraczy tłuszczu: jesz i chudniesz Jesz i chudniesz! Sprawdzone

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

sztucznymi odżywkami, jednak najlepsza jest ta naturalna, zawarta w pokarmach. Nie da się jej przedawkować - takie ryzyko istnieje w przypadku stosowania suplementów. Naturalne źródła argininy to przede wszystkim: czerwone mięso, drób, mleko i przetwory mleczne, pieczywo pełnoziarniste, makarony

TRZUSTKA - to warto o niej wiedzieć

TRZUSTKA - to warto o niej wiedzieć

Trzustka leży w górnej części jamy brzusznej, poprzecznie do osi długiej (pionu) ciała. Bez trzustki prawidłowa przemiana materii u człowieka jest niemożliwa. Ta niewielka fabryka chemiczna (zwykle ok. 20 cm długości i 5 szerokości) umożliwia trawienie białek, tłuszczów i węglowodanów, a także

Tofu - warto włączyć do diety?

Tofu - warto włączyć do diety?

. izoflawony - genisteinę i daidzeinę. Według badaczy mogą one obniżać ryzyko zachorowania na niektóre nowotwory, a także - wraz z wapniem - chronić nas przed zachorowaniem na osteoporozę. Czytaj również: Najlepsze źródła białka dla osób, które nie jedzą mięsa Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

odpornościowy organizmu. Natomiast witamina A jest niezbędna do właściwego metabolizmu białka w organizmie. Wzmacnia błony śluzowe ust, nosa, gardła, płuc, zwiększając tym samym odporność i chroniąc je przed infekcjami. Pomaga w budowie i naprawie kości, zębów, włosów, paznokci. Chroni błonę śluzową oka przed

TARCZYCA a DIETA. Jakie znaczenie ma odżywianie w profilaktyce i leczeniu schorzeń tego gruczołu?

TARCZYCA a DIETA. Jakie znaczenie ma odżywianie w profilaktyce i leczeniu schorzeń tego gruczołu?

, kontrolować poziom hormonów tarczycy i wszelkie inne zlecone parametry. Zasada ta dotyczy zresztą wszystkich schorzeń i problemów tarczycowych. Chociaż to niełatwe, dietą, przynajmniej częściowo, trzeba usprawniać metabolizm, zapewniać organizmowi sporo jodu i selenu, a także białka. Dobre białko i jod

Seks, słońce, słodycze... 3 razy "s", czyli przepis na szczęście? Wszystko przez SEROTONINĘ!

Seks, słońce, słodycze... 3 razy "s", czyli przepis na szczęście? Wszystko przez SEROTONINĘ!

Dieta bez glutenu

roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła pustych kalorii). 9. Pij

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Nie potrafię schudnąć - jaka może być przyczyna?

najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: o odchudzaniu po raz pierwszy :(

krok - żeby schudnąć trzeba jeść :) węglowodany, białka i tłuszcze. Rozpisz sobie źródła poszczególnych składników, tzn: tłuszcze: masło, oliwa, olej kokosowy węgle: ryż, makaron, ziemniaki, kasza chleb, strączki (one są też źródłem białka, ale mają jednak więcej węgli) białko: ryby, mięso, no i te

Re: kasze/kaszki/kleiki

Podpowiem Ci tyllko, że mięso codziennie to nie jest dobry wybór, mimo niedoboru żelaza. My w Polsce jemy mięsa stanowczo za dużo. Lepiej jest podawać dziecku też inne źródła białka, w tym roślinne. Tydzień może wyglądać tak, że na obiad podajesz dziecku np. 2x mięso, 2x rybę, 2x białko roślinne

Re: Pytanie do wegetarian i wegan.

Tak, w nabiale i jajach jest oczywiście białko zwierzęce. Czego nie rozumiesz w mojej wypowiedzi? Pisałam pierwszy post w kontekscie-"dlaczego JA przestałam być wegetarianką". Większości nabiału nie mogę jeść, jaj tak samo. Mówię o SOBIE, nie o wegetarianach w ogóle. Zdawało mi się oczywiste, że

Re: Mieszanka mlekozastępcza czy mleko roślinne.

Nie ma szans na ściąganie laktatorem? Wszystko zależy od tego, na co dziecko dobrze zareaguje, na jakie koszty jesteś nastawiona warto pamiętać, że mleko to nie wszystko, sa inne źródła białka, wapnia

Re: Jak przemycić rybę?

Ostatnio dużo czytam o jedzeniu dzieci (bo moja nie je...) i gdzieś wyczytałam, że dziecko musi 72 razy coś spróbować, aby stwierdzić, czy rzeczywiście lubi, czy nie. A mięso oferujesz codziennie? Dzieci (zresztą dorośli też) nie muszą jeść mięsa, czy ryb codziennie. Można podawać inne źródła

Re: Nietolerancja laktozy u noworodka?

niszczenia nabłonka jelit) objawy mogą się nasilać. Można wypróbować dietę bezmleczną (należy uważać na ukryte źródła białka mleka krowiego) przez 2 tyg żeby zaobserwować czy jest poprawa. Pozdrawiam serdecznie

Re: jak szybko przytyć?

Genialne jest mielone z indyka, tylko musisz robić je sama albo kupować z dobrego źródła, bez ukrytego tłuszczu, musi być z przewagą piersi, mało tłustszego mięsa typu udziec, ale odrobina musi być. Dobrze doprawione jest super na gołąbki (ale niestety u Ciebie kapusta odpada), do nadziewania

Re: Slow seks

marek.zak1 napisał: > Z wiarygodnego źródła wiem, ze smak i konsystencja są wstrętne. Masz na ten te > mat swoje doświadczenia? Mi przypomina białko jajka. Nie przesadzaj, nie jest tragiczna w smaku ani w konsystencji. Chociaż to może być tak jak ze spoconymi koszulkami dziewczyn

Re: Mam 500zł na cały wrzesień

Wypada ci 4,5 złotego na osobodobę. Mało, ale da się przeżyć. Podstawowy problem to źródła białka: najtańszymi są rośliny strączkowe i podroby. Wątróbka z jabłkiem i cebulką oraz kotlety z grochu są najtańsze. Nieco droższe, ale wciąż tanie są jajka czy różne części z kurczaka. Z warzyw

Re: Dają to bierzecie?

słodycze, to na czymś trzeba ciąć koszty. Efektem jest mniejszy kotlecik, mniej źródła białka w pierogach (bo nie oszczędza się na ich ilości tylko jakości czyli najczęściej na najbardziej wartościowym elemencie), majonez zamiast jogurtu w sałatce Etc etc To zwykłe oszustwo. Mające konsekwencje

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!