Wszystko o:

źródła białka

JW

Produkty bogate w białko: dlaczego są ważne. Ile ich potrzebujemy

Produkty bogate w białko: dlaczego są ważne. Ile ich potrzebujemy

Produkty bogate w białko to przede wszystkim: mięso, podroby, ryby, jaja, nabiał, rośliny strączkowe. Białko odpowiada za poprawnie przebiegające procesy metaboliczne, kontroluje i stabilizują przemiany energetyczne, a także wpływają na funkcjonowanie wszystkich tkanek. Jak zadbać o właściwy poziom białka?

Białko - co to jest i jakie pełni funkcje w organizmie?

Białko to jeden z najważniejszych makroskładników dostarczanych do organizmu ludzkiego w codziennej diecie. Proteiny, bo taką nazwą często określane jest białko, pełnią wiele bardzo ważnych funkcji. Są zarówno budulcem struktur organicznych naszego organizmu, ale również wpływają na przemiany metaboliczne i dostarczają sporych ilości energii. Jednak wśród ludzi wiedza o białku pozostaje wciąż niewystarczająca, a odpowiednia ilość tego makroskładnika w codziennej diecie jest bardzo ważna. Czym zatem jest białko, jakie dokładnie funkcje pełni w organizmie ludzkim oraz w jakich produktach można znaleźć go najwięcej?

Białka (proteiny), niezastąpiony budulec organizmu

Białka (proteiny) to budulec wszystkich organizmów żywych. Stanowią 20 procent naszego ciała. Rozsądna dieta powinna uwzględniać produkty, w których jest dużo białka. Proteiny są przyjmowane w formie odżywek przez osoby starające się o przyrost masy mięśniowej.

Boisz się dentysty? Naukowcy opracowali środek, którym wystarczy umyć zęby w domu, by ubytki zniknęły

Boisz się dentysty? Naukowcy opracowali środek, którym wystarczy umyć zęby w domu, by ubytki zniknęły

komórki, które wydzielają białka tworzące szkliwo, ale tylko do momentu, kiedy ząb rośnie. W momencie, w którym kieł czy trzonowiec uformuje się całkowicie, ameloblasty umierają. Tymczasem szkliwo ściera się i niszczy przez całe życie. Szukając alternatywnych metod leczenia zębów, naukowcy z University of

Środek na osteoporozę leczy łysienie. Niespodziewany efekt eksperymentu naukowców

Środek na osteoporozę leczy łysienie. Niespodziewany efekt eksperymentu naukowców

przeznaczony do leczenia osteoporozy (choroby polegającej na zaniku tkanki kostnej i osłabieniu kości)  jest skuteczny w walce z utratą włosów. Precyzując, ów środek zawiera składnik o nazwie WAY-316606, który znacząco zmniejsza, albo wręcz hamuje aktywność białka SFRP1, wydłuża fazę wzrostową

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

strączków fasoli oraz jej dojrzałych nasion. Niekiedy fasola służy jako roślina ozdobna. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Fasola: wartości odżywcze Fasola występuje w rozmaitych kształtach i kolorach. Wszystkie gatunki mają jednak bardzo dużo białka roślinnego, nawet 22 procent swojej zawartości. To dobry

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

: Cała prawda o błonniku Najlepsze źródła błonnika Zobacz: Najlepsze źródła błonnika: naturalny sposób na sprawną przemianę materii Jeśli chodzi o składniki pokarmowe, najbardziej zasadniczym dla rozkręcania metabolizmu jest białko . Białko to podstawowy budulec tkanek, narządów, i co ważne

Bromelina. Co to za zawiązek? Jakie ma właściwości i w jakich sytuacjach warto sięgać po bromelinę?

Bromelina. Co to za zawiązek? Jakie ma właściwości i w jakich sytuacjach warto sięgać po bromelinę?

Czym jest bromelina? Bromelina (bromelaina) jest to enzym – występujący przede wszystkim w ananasie – który ułatwia trawienie białek. Substancję okryto już pod koniec  XIX wieku i od tamtej pory przypisuje się jej niecodzienne właściwości. Jednak jak dotąd nie powstały żadne

Siarka - rola, źródła, nadmiar, niedobór

Siarka - rola, źródła, nadmiar, niedobór

wskazań co do dobowego zapotrzebowania na siarkę jak również nie spotyka się chorób związanych z jej niedoborem. Źródła: Białka pochodzenia mięsnego Jaja Mleko Czytaj także: Nikiel Potas Flawonoidy, samo dobro prosto z natury Kapsaicyna, ogień prosto z natury Saponiny

Seks, słońce, słodycze... 3 razy "s", czyli przepis na szczęście? Wszystko przez SEROTONINĘ!

Seks, słońce, słodycze... 3 razy "s", czyli przepis na szczęście? Wszystko przez SEROTONINĘ!

Dieta bez glutenu

roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy (źródła pustych kalorii). 9. Pij

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Nie potrafię schudnąć - jaka może być przyczyna?

najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Tanie danie

Jeśli owsiankę chcesz/musisz robić na wodzie to musisz dodać źródło wapnia (dobrze wchłanialny wapń to najcenniejsza rzecz w mleku, wcale nie białko czy tłuszcz). Ale spokojnie, "doowsiankowe" wegańskie źródła wapnia są właśnie bardzo kaloryczne i sycące, szczególnie mak i sezam. Nie mówiąc już o

Re: Moja córka jest gruba i nie radzę sobie z tym

mama303 napisała: > słodycze to właśnie węglowodany, co Ty piszesz? > Oczywiście,ze tak. Przecież nie kwestionuje tego. Tylko to czasami nie wystarczy.Bo słodycze możnawywalić całkiem bez uszcerbku na zdrowiu. Mnie chodziłe o pozostałe źródła weglowodanów. Powszechnie uznane z zdrowe. I

Re: czym karmić niemowlę

Ma początku, gdy przestawiasz dziecko, tak sie robi. Raz, że nigdy nie zmienia się mleka z marszu, dwa, że Nutramigen specyficznie pachnie i smakuje i trzeba dać dziecku szansę się przyzwyczaić. Potem już nie. Jeśli nie chcesz odstawić dziecka od piersi, to uważnie przyjrzyj się diecie. Białka

Re: Hummus jest bogaty w błonnik pokarmowy,....

Tajna broń na anemię Tahini i ciecierzyca to dobre źródła żelaza, którego niedobór jest przyczyną anemii. Jeśli czujesz się zmęczona, brakuje ci energii, często jest ci zimno, możesz cierpieć na braki tego minerału. Połączenie sezamu i cieciorki w hummusie może pomóc w walce z anemią, a na pewno

Re: Mieszanka mlekozastępcza czy mleko roślinne.

Nie ma szans na ściąganie laktatorem? Wszystko zależy od tego, na co dziecko dobrze zareaguje, na jakie koszty jesteś nastawiona warto pamiętać, że mleko to nie wszystko, sa inne źródła białka, wapnia

Re: kasze/kaszki/kleiki

Podpowiem Ci tyllko, że mięso codziennie to nie jest dobry wybór, mimo niedoboru żelaza. My w Polsce jemy mięsa stanowczo za dużo. Lepiej jest podawać dziecku też inne źródła białka, w tym roślinne. Tydzień może wyglądać tak, że na obiad podajesz dziecku np. 2x mięso, 2x rybę, 2x białko roślinne

Re: o odchudzaniu po raz pierwszy :(

krok - żeby schudnąć trzeba jeść :) węglowodany, białka i tłuszcze. Rozpisz sobie źródła poszczególnych składników, tzn: tłuszcze: masło, oliwa, olej kokosowy węgle: ryż, makaron, ziemniaki, kasza chleb, strączki (one są też źródłem białka, ale mają jednak więcej węgli) białko: ryby, mięso, no i te

Re: Oczyszczanie organizmu

uzupełnienia magnezu. Jakie są najlepsze źródła magnezu? Magnez jest organizmowi niezbędny, by procesy życiowe przebiegały prawidłowo. Tymczasem wiele osób cierpi na niedobór magnezu (hipomagnezemia). Powód? To najczęściej jedzenie żywności wysoko przetworzonej, życie w pośpiechu i stresie. Stężenie magnezu w

Re: Jak przemycić rybę?

Ostatnio dużo czytam o jedzeniu dzieci (bo moja nie je...) i gdzieś wyczytałam, że dziecko musi 72 razy coś spróbować, aby stwierdzić, czy rzeczywiście lubi, czy nie. A mięso oferujesz codziennie? Dzieci (zresztą dorośli też) nie muszą jeść mięsa, czy ryb codziennie. Można podawać inne źródła

Re: Pytanie do wegetarian i wegan.

Tak, w nabiale i jajach jest oczywiście białko zwierzęce. Czego nie rozumiesz w mojej wypowiedzi? Pisałam pierwszy post w kontekscie-"dlaczego JA przestałam być wegetarianką". Większości nabiału nie mogę jeść, jaj tak samo. Mówię o SOBIE, nie o wegetarianach w ogóle. Zdawało mi się oczywiste, że

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!