Wszystko o:

żelazo witamina c

podpis główki

Żelazo

Pierwiastek ten jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Głównym źródłem żelaza w organizmie jest hemoglobina transportująca tlen zawarty w krwince czerwonej. Hemoglobina wiąże tlen w płucach i rozprowadza po całym organizmie, co bez żelaza nie było by to możliwe. Mioglobina odbiera tlen od krwinek czerwonych i wykorzystuje go do pracy mięśni. Żelazo wiąże również dwutlenek węgla w hemoglobinie i transportuje go do płuc, skąd jest on usuwany. Pierwiastek ten jest także składnikiem wielu enzymów i białek biorących udział w metabolizmie organizmu.

Niedobór żelaza powoduje m.in.: spadek sprawności fizycznej, zmęczenie, obniżenie możliwości koncentracji i sprawności umysłowej, bladość cery, łamliwość paznokci, nadmierne wypadanie włosów, niesprawność pamięci i zły nastrój, zmniejszenie odporności, zaburzenia rytmu pracy serca, zaburzenia krążenia, bóle głowy, zaparcia, spadek apetytu.

Źródła żelaza w pokarmach: chuda wołowina, mięso królika, podroby (zwłaszcza wątroby), żółtka jaj, zielone warzywa, rośliny strączkowe, w burakach, czerwona kapusta, papryka, produkty pełnoziarniste. By wchłanianie żelazo było prawidłowe, należy zadbać również o witaminę C w diecie.

joansz,eska

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Poznaj popularne duety w kuchni i sprawdź czy są korzystne dla organizmu, czy wręcz przeciwnie. Niektóre goszczą na naszych stołach od wieków. Gospodynie wiedzą, co robią?

Pomarańcza - cytrusowa królowa. Co oprócz witaminy C kryją w sobie pomarańcze?

Pomarańcza to jeden z najpopularniejszych owoców na świecie. Trudno się dziwić - pomarańcza jest smaczna i zdrowa. Jakie właściwości lecznicze mają pomarańcze i dlaczego warto jeść ich białą skórkę?

Szpinak bogaty w żelazo? Wcale nie! Ma jednak inne zalety

Owiany złą sławą szpinak wraca do łask. Może przetworzony szpinak nie wygląda na talerzu zbyt pięknie, ale za to jest tak zdrowy, że jego mało zachęcająca barwa i konsystencja idą w niepamięć.

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

przeciętnej osoby. Dlaczego witamina C jest dla nas taka ważna? Nie tylko zwiększa odporność organizmu, ułatwia przyswajanie żelaza w przewodzie pokarmowym, chroni organizm przed działaniem wolnych rodników, odgrywa rolę w profilaktyce choroby niedokrwiennej serca i chorób nowotworowych, jest niezbędna w

 Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

. Gotowe! Zdrowe tłuszcze w menu: które wybierać? [WIDEO] Aby lepiej przyswoić żelazo, organizm potrzebuje witaminy C. Dlatego mięso warto podawać z warzywami, które stanowią jej źródło. Idealny będzie zatem brokuł, papryka, kapusta, brukselka. Witamina C: źródło młodości i energii Produkty

Doppelherz aktiv Mama - Zdrowa mama, zdrowe dziecka

Doppelherz aktiv Mama - Zdrowa mama, zdrowe dziecka

Skład rekomendowany przez ekspertów klinicznych zgodnie z najnowszymi zaleceniami m.in. Polskiego Towarzystwa Ginekologicznego (np. 200 mg DHA dziennie). 1 opakowanie na miesiąc stosowania: 2 kapsułki dziennie: DHA (200 mg), EPA, kwas foliowy (300 ug), biotyna, 6 witamin B, beta-karoten, wit. C, D3

Jeżyny - leśna skarbnica zdrowia. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne jeżyn

Jeżyny - leśna skarbnica zdrowia. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne jeżyn

dłuższymi oraz bardziej kolczastymi pędami. Jeżyny: wartości odżywcze i właściwości zdrowotne Owoce jeżyn mają sporo witaminy C . O jej prozdrowotnych właściwościach można by mówić naprawdę długo. Przede wszystkim poprawia odporność organizmu. Poprawia też wchłanianie żelaza , które znajduje się jeżynach

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

brukselki niesłusznie się krzywi, jest to bowiem bardzo zdrowa, wartościowa roślina. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Brukselka: wartości odżywcze i właściwości zdrowotne Brukselka ma najwięcej witaminy C wśród warzyw kapustnych. Już 150 gramów brukselki pokrywa nasze zapotrzebowanie na witaminę C . Oprócz

Owoce kokietek już są. Czereśnie w sprzedaży!

Owoce kokietek już są. Czereśnie w sprzedaży!

błonnikiem (1,3 g na 100 g), a raczej zawartych w nich witamin: C, A i co najmniej kilku z kompleksu B. To, oczywiście, znowu nie są jakieś olbrzymie ilości, ale na pewno nie do pogardzenia. Pół kilograma czereśni pokryje przeciętne zapotrzebowanie na witaminę C. To tak dużo do zjedzenia? Czereśnie, a co z

Anemia do tablicy: wszystko, co warto o niej wiedzieć

Anemia do tablicy: wszystko, co warto o niej wiedzieć

, śliwek, moreli), żółtka jaj, produktów pełnoziarnistych. Nie zapominaj, że przyswajanie żelaza jest uzależnione od obecności witaminy C , więc i o jej ilość w diecie trzeba zadbać i najlepiej dostarczać ją w jednym posiłku z mięsem, np. wypić sok z cytrusów, dodać natki pietruszki lub koperku

Jedzenie wątróbki przy cukrzycy

witamin C, która zwiększa wchłanianie żelaza, a której dobrym źródłem są warzywa i owoce (stąd polecam surówki i sok z owoców do posiłku). Nie zaleca się picia herbaty, kawy i czerwonego wina do posiłków, które ograniczają wchłanianie żelaza.

Talasemia: i co dalej?

: nadmierne nagromadzenie żelaza w organizmie, epizody zakrzepowo-zatorowe, uszkodzenie wątroby, zaburzenia hormonalne (m.in. rozwój cukrzycy). Nawiązując do Pani pytania leczenie łagodnych postaci talasemii ogranicza się do odpowiedniej diety i suplementacji witaminami C i E. Dopiero w cięższych

Anemia i co dalej

zostały. Lekarka zleciła aby jeszcze przez 2 tyg. przyjmować żelazo. Objawy po tym czasie nie ustąpiły i są do dziś. Co może być przyczyną tych objawów i jak je leczyć?Do takich objawów może dochodzić jeżeli występuje niedokrwistość równocześnie z niedoboru kwasu foliowego oraz witaminy B12. W przypadku

Odczyn zasadowy moczu

W jaki sposób można zmienić zasadowy odczyn moczu?Odczyn moczu jest ważny w celu zapobiegania infekcjom układu moczowego. Z tego powodu należy dążyć do tego, żeby mieć zasadowy odczyn moczu. W tym celu należy dołączyć do codziennej diety produkty zawierające duże ilości witaminy C, np. sok

Hemoglobina we krwi

morfologii tzn. ilość czerwonych krwinek (RBC), średnią objętość krwinki (MCV), hematokryt (HCT). Istnienie wiele powodów niedokrwistości: utrata krwi (krwawienia z przewodu pokarmowego, dróg moczowych czy rodnych), zmniejszone wytwarzanie (niedobór żelaza, kwasu foliowego czy witaminy B12) lub też

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Jak odżelazić wodę w basenie?

z niej żelazo i stąd ten kolor. Witamina C neutralizuje żelazo i woda znów jest klarowna.

Re: wyniki, wypadanie włosów, Novothyral

Jeśli się dobrze czujesz to nie kombinuj już z dawkami ! Tsh może być niskie przy suplementacj T3. Wypadające włosy mogą świadczyć o niskim poziomie żelaza oreaz niedobory witamin i mienerałów: vit B, C, cynku, selenu, magnezu etc

Re: Ascofer - żelazo+witamina C

Polecam, mam niedoczynność i ostatnio po wynikach morfologii (hemoglobina przy dolnej ganicy) zaczęłam brac Ascofer. Jest to żelazo + witamina C. Pamietaj że np. żelazo powinno sie brać conajmniej po 2 godzinach po Euthyroxie (patrz ulotka).

Re: Zielono mi - jarmuż, seler naciowy, awokado s

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan

Re: A może wątek kulinarny IX

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan

Re: Dla zdrowia

Koperek cenimy nie tylko za walory smakowe. Roślina ta od wieków wykorzystywana jest w medycynie naturalnej. Przede wszystkim to cenne źródło witamin z grupy B i witaminy C, która wzmacnia odporność. Zapotrzebowanie na tę witaminę pokrywa jeden pęczek. Poza tym, w koperku odnajdziemy flawonoidy, a

Re: Nie mogę schudnąć :(

Niedobór potasu? Ziemniaki, wbrew legendom, wcale nie są takie złe. Mają właśnie potas i dużo witaminy C, żelazo i B6 - samo dobro. Kalorycznie wypadają lepiej niż ryż. Nie taki pyrek straszny:)

Re: Anemia ? LWW

Wchłanianie żelaza upośledza wapń, nie białko. Dlatego przy niedoborach żelaza trzeba uważnie komponować posiłki, biorąc pod uwagę także napoje (wapniowa woda mineralna, mleko, produkty fortyfikowane wapniem). Produkty bogate w żelazo należy łączyć z tymi bogatymi w witaminę C.

Re: chyba mam jakies niedobory

(Surówka z liści z sokiem z cytryny albo czymkolwiek innym z witaminą C). A, i odstaw chwilowo kawę, herbatę, wino i białko sojowe, bo one ograniczają wchłanianie żelaza podobno. I dziękuj swojemu ciału, że tak głośno do ciebie mówi. To znaczy, że jesteście w dobrym porozumieniu :) -- Moja mama

Re: chyba mam jakies niedobory

Wszystkie zielone warzywa i liście - co istotne, z dodatkiem witaminy C. Wtedy żelazo niehemowe się najlepiej przyswaja. Czyli np gremolata będzie dla ciebie idealnym doprawiaczem (jeśli nie możesz czosnku, zrób bez czosnku) albo sałatka z natki i innych świeżych ziół (dowolnych doprawdy) z

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!