Wszystko o:

błonnik beta

Katarzyna Oleksik

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Spośród blisko 200 gatunków szparagów w naszej części Europy najbardziej powszechna jest odmiana lekarska. Mimo że przez wielu uznawane są za towar ekskluzywny to coraz śmielej pojawiają się na naszych stołach. To dobrze, bo obecna w nich moc jest bezcenna!

Nie tylko jabłka. Nadchodzą najlepsze polskie owoce

Pozwalają trzymać wagę w ryzach, zapobiegają chorobom cywilizacyjnym, łagodzą drobne dolegliwości. Rodzime dary jesieni są dla nas najlepsze.

Rodzinny niedobór acylotransferazy lecytynowo-cholesterolowej (niedobór LCAT)

Rodzinny niedobór acylotransferazy lecytynowo-cholesterolowej jest chorobą genetyczną. Cholesterol to jeden z ważniejszych tłuszczów w ludzkim organizmie. Uczestniczy między innymi w procesie syntezy witaminy D3 oraz niektórych hormonów, jak progesteron czy testosteron. Czasem zdarza się, że wskutek wady genetycznej jego podział, a tym samym aktywacja przypisanych mu funkcji nie mogą przebiegać prawidłowo. Niedobór acylotransferazy lecytynowo-cholesteroloweji jest dziedziczony.

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Ponieważ beta-karoten to niezwykle skuteczny przeciwutleniacz, podejrzewany o szczególną moc przeciwnowotworową, warto stawiać na jego zawartość. Mało kalorii W miąższu dyni nie odkładają się metale ciężkie, zawarte w glebie. Tworzy go woda, błonnik (aż 2,8 g

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

nadwagę, ale również na nierównomierne kumulowanie się tłuszczu. Antyoksydanty - zabójcza broń! W celu zmniejszenia przepuszczalności naczyń krwionośnych i poprawienia krążenia krwi należy włączyć do jadłospisu produkty będące źródłem antyoksydantów (witaminy C, E, beta- karotenu, selenu, cynku, miedzi i

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

kcal. Znajdziemy w niej również trochę wspierającego trawienie błonnika . Choć nie jest odżywczą bombą, dostarczy nam nieco witamin (zwłaszcza C, E i B3, czyli PP) oraz beta-karotenu, a także cennych minerałów (przede wszystkim potasu, wapnia , magnezu oraz żelaza). Walory te sprawiają, że często

Morele - nie tylko dla tych, co na diecie!

Morele - nie tylko dla tych, co na diecie!

opierają się jednak tylko na błonniku, zatem i świeże owoce jest za co kochać. Morele: dla woreczka, dla wątroby Morele szybko "zapychają", dlatego nie da się nimi objadać bez umiaru. Wystarczy zjeść kilka sztuk, by pokryć nasze dobowe zapotrzebowanie na beta-karoten (źródło witaminy A

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

ci je zwalczyć. Kapusta jest dobrym źródłem kwasu foliowego , beta karotenu, witaminy E oraz minerałów: siarki, krzemu, wapnia, magnezu i żelaza (choć nadmiar kapusty może też zaburzać wchłanianie tego ostatniego). Zawarte w niej składniki pozytywnie wpływają na układ oddechowy . Kapusta

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

likopenu . Pyszny owoc ma go prawie dwa razy więcej niż pomidory . O jego zawartości świadczy czerwone zabarwienie i jednego, i drugiego. Likopen pomaga skórze zregenerować uszkodzenia spowodowane przez promieniowanie UV. Do pary w arbuzie znajduje się beta - karoten : również nadający mu koloru oraz

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

niewielkie. Liczy się barwa Od koloru papryki zależą jej właściwości. Najpełniej wykorzystasz tę skarbnicę zdrowia, mieszając (choćby w sałatce) kilka barwnych odmian. Papryka czerwona dostarczy mnóstwo beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Już 100 g papryki powinno zaspokoić ok. 70% zapotrzebowania

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Największe znaczenie w obniżeniu stężenia cho

obniżaniu złego cholesterolu jest błonnik pokarmowy. Jego źródłem są wszystkie owoce (łącznie z suszonymi), warzywa, nasiona strączkowe i produkty zbożowe pełnoziarniste. Warzywa i owoce zawierają też witaminy zwalczające wolne rodniki, takie jak witamina C, E czy beta-karoten. Wolne rodniki

Re: ~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

maluchów. Zwiększa także przyswajanie żelaza w organizmie matki. Obecność potasu (200mg na 100g) pomaga uporać się ze skurczami, zmęczeniem, zawrotami głowy oraz niepokojem. Z kolei beta karoten pobudza działanie układu odpornościowego. Kwas foliowy uchroni dziecko przed powstaniem wad cewy nerwowej

Re: Tak sobie..

, witaminy A, C i beta karoten. Brokuły są także obfite w błonnik i białko, które podnoszą zdolności organizmu do spalania tłuszczu. Natka pietruszki Zawiera dużo witaminy C i beta karotenu. Wzmacnia kości i stawy, a także wspomaga układ krwionośny. Natka pietruszki łagodzi też nerwobóle i działa

Napój marchwiowo pomarańczowy

Pyszny zdrowy napój marchwiowo pomarańczowy. Bez konserwantów i wzmacniaczy smaku.Sok z marchwi dostarczy ci beta-karotenu i błonnika, a soki z pomarańczy i cytryny – witaminy C. Składniki 3/4 świeżo wyciskanego lub jednodniowego soku z marchewki sok z małej pomarańczy odrobina soku z cytryny

####NASZE CHOROBY#####rukola

właśnie dzięki właściwościom beta- karotenu nasza skóra będzie miała ładniejszy kolor. Rukolę można uwielbiać również za jej niskokaloryczność ( jedynie 5kcal w 20g ), jak i za obfitość w błonnik pokarmowy, który pęczniejąc w żołądku daje uczucie sytości i poprawia perystaltykę jelit. No to przygotujmy

Re: ##########NASZE CHOROBY############

. Cukinia Warzywo smaczne, niskokaloryczne i zdrowe. Zawiera m.in. beta-karoten, kwas foliowy, wapń, potas, magnez, witaminę C, PP i z grupy B oraz ważny przy odchudzaniu błonnik, który pełni nieocenioną rolę w pracy jelit. Dlatego cukinia usprawnia przemianę materii i doskonale syci, na długo niwelując

Naturalne leki

pomagają zapobiegać otyłości i cukrzycy. Zielone zawierają sporo błonnika, kwasu foliowego i karotenoidów, czyli związków, które mogą hamować rozwój nowotworów. Zaś pomarańczowe i żółte rośliny to bogactwo zeaksantyny, likopenu, potasu, beta-karotenu i witamin, szczególnie A i C. Rośliny z tej grupy

Ziemniaki to źródło zdrowia - mają dużo witamin ..

Ziemniaki to źródło zdrowia - mają dużo witamin (zwłaszcza witaminy C i beta-karotenu), minerałów, błonnika i białka. "Mówiąc o bananach, myślimy o nich jako o bogatym źródle potasu. I słusznie, ale ziemniaki mają znacznie większy wpływ na dietę"- tłumaczy dietetyk Sigrid Gibson z Potato

~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

układ krążenia Postaw na antyoksydanty (przeciwutleniacze) zawarte w warzywach. Substancje te mają ogromny wpływ na nasze zdrowie, wciąż odkrywane są ich kolejne zalety. W ramach profilaktyki kardiologicznej cenione są przede wszystkim witaminy C, E oraz beta-karoten ze względu na silne działanie

Jedzmy ..kaki

galaretowatej konsystencji, choć niezbyt soczyste. W kaki znajdują się witaminy A i C. To bogate źródło wapnia, zawiera też beta-karoten, potas, magnez i sporo błonnika, dlatego sięgać po niego powinny osoby skarżące się na zaparcia i problemy jelitowe. Badania dowiodły, że wyciąg z kaki hamuje rozwój komórek

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!