Wszystko o:

błonnik beta

Katarzyna Oleksik

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Spośród blisko 200 gatunków szparagów w naszej części Europy najbardziej powszechna jest odmiana lekarska. Mimo że przez wielu uznawane są za towar ekskluzywny to coraz śmielej pojawiają się na naszych stołach. To dobrze, bo obecna w nich moc jest bezcenna!

Rodzinny niedobór acylotransferazy lecytynowo-cholesterolowej (niedobór LCAT)

Rodzinny niedobór acylotransferazy lecytynowo-cholesterolowej jest chorobą genetyczną. Cholesterol to jeden z ważniejszych tłuszczów w ludzkim organizmie. Uczestniczy między innymi w procesie syntezy witaminy D3 oraz niektórych hormonów, jak progesteron czy testosteron. Czasem zdarza się, że wskutek wady genetycznej jego podział, a tym samym aktywacja przypisanych mu funkcji nie mogą przebiegać prawidłowo. Niedobór acylotransferazy lecytynowo-cholesteroloweji jest dziedziczony.

Dieta antycellulitowa - jak jeść, by pozbyć się pomarańczowej skórki?

Na rynku dostępnych jest wiele kosmetyków oraz zabiegów wspomagających walkę z cellulitem, jednak bez odpowiedniego sposobu żywienia, na niewiele się one zdadzą. Co wprowadzić do diety, a czego unikać, by pokonać pomarańczową skórkę?

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

zupa (a pierwotnie miąższ), tym lepiej. Intensywna barwa świadczy bowiem o sporej zawartości beta-karotenu, czyli prowitaminy A. Ponieważ beta-karoten to niezwykle skuteczny przeciwutleniacz, podejrzewany o szczególną moc przeciwnowotworową, warto stawiać na jego zawartość. Mało kalorii W miąższu

Do jesieni jeszcze chwila, ale one już rządzą. Najlepsze polskie owoce

Do jesieni jeszcze chwila, ale one już rządzą. Najlepsze polskie owoce

. Jabłka, a alergia Zawierają witaminę A (a dokładniej prowitaminę A beta-karoten). Ocenia się, że trzeba zjeść sześć średniej wielkości jabłek, by zaspokoić dobowe zapotrzebowanie organizmu na witaminę C. To sporo i z pewnością jest wiele lepszych źródeł tej witaminy, choćby dzika róża. W zróżnicowanej

Morele - nie tylko dla tych, co na diecie!

Morele - nie tylko dla tych, co na diecie!

opierają się jednak tylko na błonniku, zatem i świeże owoce jest za co kochać. Morele: dla woreczka, dla wątroby Morele szybko "zapychają", dlatego nie da się nimi objadać bez umiaru. Wystarczy zjeść kilka sztuk, by pokryć nasze dobowe zapotrzebowanie na beta-karoten (źródło witaminy A

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

ci je zwalczyć. Kapusta jest dobrym źródłem kwasu foliowego , beta karotenu, witaminy E oraz minerałów: siarki, krzemu, wapnia, magnezu i żelaza (choć nadmiar kapusty może też zaburzać wchłanianie tego ostatniego). Zawarte w niej składniki pozytywnie wpływają na układ oddechowy . Kapusta

Natka pietruszki - królowa witaminy C

Natka pietruszki - królowa witaminy C

prawie 180 miligramów! Oprócz tego obfituje w witaminę A, K i E, witaminy z grupy B (m.in. kwas foliowy), błonnik, beta-karoten, żelazo, potas, wapń, fosfor, sód i magnez. Wartości odżywcze natki pietruszki są odporne na zamrażanie i suszenie. Do ciepłych dań dodawaj ją na końcu – wtedy naci

Pomelo, cytrusowy gigant. Olbrzymie rozmiary pomelo to nie wszystko, co ten owoc ma do zaoferowania

Pomelo, cytrusowy gigant. Olbrzymie rozmiary pomelo to nie wszystko, co ten owoc ma do zaoferowania

wszystkim B1 i B2), beta-karoten i wapń . Sok z pomelo przywraca równowagę elektrolitową organizmu. Między innymi dlatego to dobry sposób na kaca. Co więcej, oczyszcza z toksyn, niweluje obrzęki i pomaga w pozbywaniu się wody z organizmu. Zasadotwórcze właściwości pomelo sprawiają, że dobrze sobie radzi ze

Cellulit - jak się go pozbyć skutecznie?

Cellulit - jak się go pozbyć skutecznie?

? W nowej diecie nie może zabraknąć owoców i warzyw, gdyż stanowią bogate źródło antyoksydantów takich, jak witamina C, E czy beta-karoten. Warto wzbogacić menu o pomidory , orzechy, warzywa strączkowe, ze względu na obecność potasu , który chroni przed obrzękami. Wraz ze zwiększeniem porcji

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: ~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

maluchów. Zwiększa także przyswajanie żelaza w organizmie matki. Obecność potasu (200mg na 100g) pomaga uporać się ze skurczami, zmęczeniem, zawrotami głowy oraz niepokojem. Z kolei beta karoten pobudza działanie układu odpornościowego. Kwas foliowy uchroni dziecko przed powstaniem wad cewy nerwowej

Re: Tak sobie..

, witaminy A, C i beta karoten. Brokuły są także obfite w błonnik i białko, które podnoszą zdolności organizmu do spalania tłuszczu. Natka pietruszki Zawiera dużo witaminy C i beta karotenu. Wzmacnia kości i stawy, a także wspomaga układ krwionośny. Natka pietruszki łagodzi też nerwobóle i działa

Napój marchwiowo pomarańczowy

Pyszny zdrowy napój marchwiowo pomarańczowy. Bez konserwantów i wzmacniaczy smaku.Sok z marchwi dostarczy ci beta-karotenu i błonnika, a soki z pomarańczy i cytryny – witaminy C. Składniki 3/4 świeżo wyciskanego lub jednodniowego soku z marchewki sok z małej pomarańczy odrobina soku z cytryny

Re: ##########NASZE CHOROBY############

. Cukinia Warzywo smaczne, niskokaloryczne i zdrowe. Zawiera m.in. beta-karoten, kwas foliowy, wapń, potas, magnez, witaminę C, PP i z grupy B oraz ważny przy odchudzaniu błonnik, który pełni nieocenioną rolę w pracy jelit. Dlatego cukinia usprawnia przemianę materii i doskonale syci, na długo niwelując

####NASZE CHOROBY#####rukola

właśnie dzięki właściwościom beta- karotenu nasza skóra będzie miała ładniejszy kolor. Rukolę można uwielbiać również za jej niskokaloryczność ( jedynie 5kcal w 20g ), jak i za obfitość w błonnik pokarmowy, który pęczniejąc w żołądku daje uczucie sytości i poprawia perystaltykę jelit. No to przygotujmy

Naturalne leki

pomagają zapobiegać otyłości i cukrzycy. Zielone zawierają sporo błonnika, kwasu foliowego i karotenoidów, czyli związków, które mogą hamować rozwój nowotworów. Zaś pomarańczowe i żółte rośliny to bogactwo zeaksantyny, likopenu, potasu, beta-karotenu i witamin, szczególnie A i C. Rośliny z tej grupy

~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

układ krążenia Postaw na antyoksydanty (przeciwutleniacze) zawarte w warzywach. Substancje te mają ogromny wpływ na nasze zdrowie, wciąż odkrywane są ich kolejne zalety. W ramach profilaktyki kardiologicznej cenione są przede wszystkim witaminy C, E oraz beta-karoten ze względu na silne działanie

Ziemniaki to źródło zdrowia - mają dużo witamin ..

Ziemniaki to źródło zdrowia - mają dużo witamin (zwłaszcza witaminy C i beta-karotenu), minerałów, błonnika i białka. "Mówiąc o bananach, myślimy o nich jako o bogatym źródle potasu. I słusznie, ale ziemniaki mają znacznie większy wpływ na dietę"- tłumaczy dietetyk Sigrid Gibson z Potato

Re: Poszukuję osoby oszukane!!!!!

, hialuro-ultra, błonnik beta, varico vain, LIPOCARE, ProKardin, Hair ultra, NeoRest, NikoEnd, Bionea, młody jęczmień, Błonnik Pro, Phosphatix, Delipox, UreaCare i szereg innych. WSKAZÓWKI dla osób oszukanych przez Piotra Kaszubskiego. 1. W przypadku dokonania płatności jako przedpłaty za pośrednictwem Pay

Jedzmy ..kaki

galaretowatej konsystencji, choć niezbyt soczyste. W kaki znajdują się witaminy A i C. To bogate źródło wapnia, zawiera też beta-karoten, potas, magnez i sporo błonnika, dlatego sięgać po niego powinny osoby skarżące się na zaparcia i problemy jelitowe. Badania dowiodły, że wyciąg z kaki hamuje rozwój komórek

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!