Wszystko o:

co jeść przy dużym cukrze

kaole

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

25 gramów, czyli 5 łyżeczek to optymalna i dopuszczalna dawka cukru jaką może spożyć dorosła osoba. Dla miłośników słodkiej kawy czy herbaty nie przekroczenie tego limitu może okazać się trudne. Nie znaczy to jednak, że trzeba pożegnać się ze słodyczą. Jednym z zamienników tradycyjnego cukru jest ksylitol. Dlaczego warto po niego sięgnąć?

Stewia - najsłodsza roślina na świecie. Poznaj naturalny zamiennik cukru

Stewia to naturalny słodzik wywodzący się kuchni południowoamerykańskich Indian. W naszych rejonach jest póki co zbyt mało popularna, by całkowicie wyeliminować cukier z gastronomii. Jednak z biegiem lat, niezwykłe właściwości rośliny powinny przysporzyć jej spore rzesze nowych zwolenników. Stewia jest nie tylko mniej kaloryczna od cukru, ale także znacznie słodsza. Poznaj właściwości stewii, dowiedz się gdzie ją kupić i jak zastosować w kuchni.

"Woda jest super, słodkie napoje nie". Wiesz dokładnie, dlaczego?

Jeśli masz wyraźnie ochotę na zimną colę, oranżadę czy owocowy napój z kartonu - sięgnij po nie od czasu do czasu, dla przyjemności. Jednorazowe odstępstwo od zasad zdrowego odżywiania nie spowoduje zaraz spustoszenia w organizmie. Jeśli jednak chce ci się pić, wybierz wodę, bo to najzdrowsze rozwiązanie i najlepszy sposób, by ugasić pragnienie.

Erytrytol, czyli cukier (prawie) idealny?

Erytrytol, czyli cukier (prawie) idealny?

tradycyjny cukier, zarówno ten wytarzany z  buraków czy trzciny, pozostając przy tym jest znacznie zdrowszym i bezpieczniejszym dla organizmu. Coś więcej niż słodycz Te niecodzienne właściwości (nie tylko słodycz, ale zdolność zagęszczania i wiązania) zapewniły mu uznanie w branży spożywczej. Z dużym

Cukier nie musi być biały, by szkodzić!

Cukier nie musi być biały, by szkodzić!

mamy świadomość, że to źródła tych "niedobrych" cukrów. A co, kiedy jemy bułeczki, bagietki, gotowe sosy pełne węglowodanów? To także źródła "złego" cukru. Węglowodany w orzechach czy roślinach strączkowych rzeczywiście są złożone, czyli wolniej przyswajane, zapewniające regularnie

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

stajemy się głodni - nasz organizm na dużą dawkę glukozy reaguje wydzielaniem zwiększonej ilości insuliny, co prowadzi do gwałtownego spadku poziomu cukru we krwi i uczucia głodu. Dlatego produkty o wysokim indeksie glikemicznym nie są wskazane ani dla osób, które są na diecie, ani dla osób, które mają

Śliwki suszone mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców. A to jeszcze nie wszystko

Śliwki suszone mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców. A to jeszcze nie wszystko

) oraz dużo witamin z grupy B. Oprócz tego mają potas, żelazo, fosfor, wapń i magnez. Śliwa suszona i choroby Cukrzyca i nadwaga W suszonych śliwkach znajduje się błonnik, który stabilizuje poziom cukru we krwi (wszystkie potrzebne informacje o cukrzycy znajdziesz tutaj) . Oprócz tego sprawia, że

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

ich regularne jedzenie usprawnia pracę układu pokarmowego, a tym zmniejsza się wchłanianie cukrów i tłuszczów. Duża wartość potasu pomaga kontrolować gospodarkę wodno - elektrolitową organizmu, jednocześnie wspiera pracę serca oraz obniża ciśnienie. Bataty zwierają sporo kwasu foliowego, który jest

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

;smakowe" produkty mleczne. Cukier obecny jest praktycznie we wszystkich produktach, które jemy na co dzień. Nic więc dziwnego, że można się od niego uzależnić. Na cukrowej huśtawce - między wilczym głodem a ulgą Nadmiar cukru we krwi powoduje ciągłe jego wahania w organizmie, a co za tym idzie stałe

Jedzenie, które postarza. Te pokarmy dodadzą ci lat

Jedzenie, które postarza. Te pokarmy dodadzą ci lat

optymalnego. Smacznego! Więcej o mięsie i jego wpływie na zdrowie Bardzo tuczące przysmaki lata. Wiesz, ile to ma kalorii? Systematyczne spożywanie cukrów prostych może zapoczątkować proces fizjologicznie determinujący starzenie zwany glikacją. Kiedy jesz więcej cukru niż twoje komórki potrafią

Hipokalemia - co jeść?

jest przede wszystkim unikanie pokarmów bogatowęglowodanowych (bogatych w cukry) oraz pokarmów solonych i z dużą zawartością sodu. Napady porażenia mogą być wywołane przez zimno, stres emocjonalny, bardzo duży wysiłek fizyczny jak również przez alkohol, dlatego zalecane jest ograniczenie jego spożycia

Co jeść po treningu?

Chciałabym wiedzieć, co najlepiej jeść po treningu czy też dużym wysiłku fizycznym zakładając, że ćwiczy się dla ubytku wagi. Z góry dziękuję za odpowiedźW czasie treningu organizm traci z potem wiele minerałów, które należy uzupełnić. Dlatego nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu

Jedzenie wątróbki przy cukrzycy

Moja koleżanka z cukrzycą typu I powiedziała mi ostatnio, że osobom z tą chorobą nie zaleca się jedzenia wątróbki. Chciałabym wiedzieć dlaczego? Z czym to jest związane? Ma ona częste problemy z anemią i radziłam jej właśnie jedzenie wątróbki raz na jakiś czas, ale ponoć lekarz jej powiedział, że

Śluz w gardle po jedzeniu

Po każdym posiłku mam bardzo dużo śluzu w gardle, a między posiłkami zbiera mi się i osiada na strunach głosowych flegma, tak że ciągle muszę odchrząkać. Już nie mam sił i cierpliwości do tej dolegliwości. Jestem nauczycielem i organistą. Co mogę zrobić by sobie ulżyć?Jeżeli w ostatnim czasie

Jedzenie stało się moją obsesją

zaczęłam się odchudzać. Wcześniej też to robiłam, ale to były krótkie diety, szybki spadek wagi, dużo wypadających włosów i kompletna głupota. Postanowiłam, że tym razem zrobię to z głową i zrobiłam. W 4 miesiące straciłam 9 kg przy wzroście 164 i wadze 57 kilo, zeszłam poniżej 50. W czasie 2-3 miesięcy

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Jesz za mało białka i za dużo cukru

sniadanie : na ciepło płatki owsiane az 5 łyzek z 1 łyżeczką miodu - > uuuwielbiam Jak już dużo osób napisało - takie śniadanie nie sprawdza się u wielu osób. W dodatku waląc cukier (miód) organizmowi od świtu zapewniasz sobie "ssanie" na kolejny - wszak wyrzut insuliny sobie zapewniłaś mocny

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

To prawda. -- Tylko ci, co robią powoli to, co inni robią w pośpiechu, są w stanie zrobić prędko to, co inni muszą robić powoli.

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

Tak, tak, o namoczonych płatkach i ja pisałam. Choć śniadanie białkowe, np. jajka też mnie bardzo sycą na długo. Natomiast klasyka w postaci bułki z wędliną powoduje, że szybko jestem znów głodna.

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

Ja po owsiance (najlepiej takiej na surowo, płatki namoczone, nie gotowane) z owocami i nasionami długo jestem najedzona. Po śniadaniu białkowym głodna jestem natychmiast. -- Tylko ci, co robią powoli to, co inni robią w pośpiechu, są w stanie zrobić prędko to, co inni muszą robić powoli.

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

Nie zgadzam się z oceną owsianki, wiele osób (w tym ja) czuje się syta przez długi czas, po owsiance. Wyżej pisałam jak robię, może dosładzana, robiona na mleku, podawana z miodem - powoduje wyrzut insuliny? Na wodzie z jogurtem naturalnym i świezymi owocami sezonowymi (więc raczej nie banany, a mal

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

No ok, ale autorka wątku akurat po takim śniadaniu nadal jest głodna, więc najwyraźniej to nie dla niej i powinna zmienić te śniadania i obserwować reakcję organizmu. Przecież nie neguję, że niektórym owsianka pasuje. Niektórym jednak (także wypowiadającym się wyżej) nie - i wtedy trzeba szukać inny

Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

Niektóre produkty zawierają dużo węglowodanów, np. 70g na 100g, ale mało w tym cukrów - np. poniżej 10g. Można spokojnie je jeść? Czytałam wiele razy, że węglowodany nie są złe same w sobie, ale zawarte w nich cukry. Podpowiedzcie, bo trochę się pogubiłam... -- http://img265.imageshack.us/img265

Re: Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

to tak jak mi :P burczy w brzuchu za każdym razem, gdy cokolwiek zjem...wprawdzie jem mniej - bo dopiero od kilkunastu dni nie jem cukru, mleka i białej mąki...to może z głodu :D -- Nie mów o sobie źle....inni zrobia to znacznie lepiej ;)

Re: Dużo węglowodanów - mało cukru. Można jeść?

Węglowodany rozkładają się do cukrów, nie na wszystkich działają źle. Np. ziemniaki - na mnie negatywnie nie działały. Makaron na początku jadłem tylko żytni a potem zauważyłem że zwykły nie szkodzi więc jadłem. Nie ma stosować jakiś wymyślnych teorii tylko sama na sobie poczujesz czy szkodzą czy

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!