Wszystko o:

cukier a owoce

kaole

Fruktoza - naturalna słodycz, która budzi wątpliwości

Fruktoza - naturalna słodycz, która budzi wątpliwości

Fruktoza to cukier prosty występujący przede wszystkim w owocach. Mogłoby się wydawać, że jego naturalne pochodzenie rozwiązuje problem nadmiernej ilości cukru w diecie. Niestety, szereg badań przypisuje jej bezpośredni wpływ na rozwój cukrzycy, chorób serca czy otyłości. Jak jest naprawdę?

Fruktoza: tuczy czy nie?

Fruktoza, sacharoza, a może słodziki - bój o "dobry" cukier wciąż trwa. Jak to jest z fruktozą, czyli cukrem owocowym, który znajduje się m. in. w owocach, miodzie, ale też wielu produktach, które są nią dosładzane?

Cukier

Cukry proste są węglowodanami stanowiącymi źródło energii (kalorii). Węglowodany tworzą skrobię i błonnik. Podczas procesu trawienia wszystkie węglowodany, poza błonnikiem, są rozkładane do cukrów prostych. Cukry proste i skrobia występują w wielu pokarmach, które poza tym zawierają także inne składniki. Ich przykładami są: mleko, owoce, niektóre warzywa, pieczywo, płatki, zboża.

Daktyle - słodkie źródło energii. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne daktyli

Daktyle - słodkie źródło energii. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne daktyli

daktylowca mają dużo witamin z grupy B (szczególnie B2 i B3), a także witaminę A i C . Obfitują w potas , mają też sporo fosforu i wapnia oraz nieco żelaza , cynku i sodu . Daktyle: właściwości zdrowotne Owoce daktylowca mają działanie przeciwutleniające - pomagają w zwalczaniu nadmiaru wolnych

Powodują wrzody, zwiększają ryzyko cukrzycy - tych produktów nie jedz na pusty żołądek

Powodują wrzody, zwiększają ryzyko cukrzycy - tych produktów nie jedz na pusty żołądek

gwałtowny skok poziomu cukru we krwi. Efekt? Przed wyjściem z domu zrezygnujemy z jedzenia śniadania, bo nie będziemy mieć już na nie ochoty (a przynajmniej nie zjemy go w wystarczającej ilości). Ponadto osiągniemy taki sam rezultat, jak podczas jedzenia słodyczy: wahania poziomu cukru, senność, a także w

Banan to nie tylko potas. Żółto i zdrowo, czyli dlaczego warto jeść banany

Banan to nie tylko potas. Żółto i zdrowo, czyli dlaczego warto jeść banany

: wartości odżywcze i właściwości zdrowotne Banany mogą się poszczycić przede wszystkim wysoką zawartością potasu. 100 gramów tego owocu to aż 350 miligramów potasu! Oprócz tego zawierają magnez , wapń , fosfor i trochę żelaza . Mają także sporo witaminy C , A, E , K oraz witamin z grupy B . Potas

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

mają nie tylko znacznie mniejszy indeks glikemiczny (w tym przypadku wynosi on zaledwie 8), ale o niemal połowę mniej kalorii (w 100 g zwykłego cukru mieści się ok. 405 kcal). Z tego powodu zaleca się go osobom walczącym z nadmiarem kilogramów oraz z cukrzycą. Nie podnosi poziomu glukozy, a

Śliwki suszone mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców. A to jeszcze nie wszystko

Śliwki suszone mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców. A to jeszcze nie wszystko

ciastem komponują się świetnie. Nadają się również na samodzielną przekąskę. W dodatku są bardzo zdrowe – podobno nawet poprawiają humor. Śliwka suszona – wartości odżywcze Śliwki suszone zawierają sporo witaminy A (5 razy więcej niż świeże), witaminę E (rzadko występuje ona w owocach

Czym zastąpić cukier? Zdrowe zamienniki

Czym zastąpić cukier? Zdrowe zamienniki

Jakie produkty dodadzą mi energii?

cukru we krwi, co w dużym stopniu warunkuje uczucie sytości/głodu Jeśli jednak "pokusa na słodycze" jest nie do odparcia warto wybrać: - owoce lub chudy nabiał np: jogurt naturalny z dodatkiem świeżych owoców lub suszonych. - wybrać się na kawę z chudym lub półtłustym mlekiem z dodatkiem miodu

Winna dieta?

jeść owoców. Bezwzględnie nie wolno też jeść jabłek na noc zamiast mycia zębów. To kolejny przesąd wynikający z niezrozumienia. Prawdą jest, że twarde owoce, takie jak jabłka, w trakcie gryzienia mechanicznie oczyszczają kpowierzchnię zębów, ale jednocześnie zostawiają w jamie ustnej cukier i kwas

Dieta po operacji zespolenia esicy z odbytnicą

. - Należy zwrócić uwagę produkty mleczne (cukier laktoza): mleko, śmietana (kefir, jogurt, maślanka są lepiej tolerowane) - produkty z cukrem: słodycze, słodkie i tłuste ciasta, wysokosłodzone dżemy, syropy owocowe, - kawa, herbata, napoje gazowane, alkohole, - produkty zbożowe razowe pieczywa

Ciągłe zmęczenie przy intensywnym wysiłku

produkty o niskim indeksie glikemicznym, węglowodany złożone, spożywać regularne posiłki, o kaloryczności dopasowanej do zapotrzebowania przy takim wysiłku. Takie stany również pojawiają się w zaburzeniach kardiologicznych, ale tutaj warto zasięgnąć rady lekarza. ,To zmęczenie wynika z niedoboru cukru(nie

Hipokalemia - co jeść?

jest przede wszystkim unikanie pokarmów bogatowęglowodanowych (bogatych w cukry) oraz pokarmów solonych i z dużą zawartością sodu. Napady porażenia mogą być wywołane przez zimno, stres emocjonalny, bardzo duży wysiłek fizyczny jak również przez alkohol, dlatego zalecane jest ograniczenie jego spożycia

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re:ile cukru w owocach

Dobrze,ze nie przepadam za owocami, ale z drugiej strony zle, bo w owocach duzo mikro,makroel., blonnika i witamin. Troche skapa ilosc owocow,ktore lubie niestety. Popatrz Kendo jak to jest,kiedys 20, 30 i wiecej lat temu nikt nie wiedzial o zawartosci cukru w owocach, a dzis na kazdym kroku

Re:ile cukru w owocach/link o kaloriach w warzywac

*Jagulaka, napisalam w rameczce ile cukru w owocach pozniej napislalam,ze chodzi o jednostke w gramach... a za twojego linka dziekuje, bo cebula ma wiecej kaloru niz np.fasolka szparagowa, dobrze,ze cebule uzywa sie ,jako "przyprawe samkowa" a nie jada sie jak np:papryke czy kalafior

Re:ile cukru w owocach

Owoce i warzywa kalorie w 100 g. www.udietetykow.pl/tabela-kalorycznosci-warzyw-i-owocow/ -- http://i62.tinypic.com/30a6z4g.gif

Re:ile cukru w owocach

Kenduś ,a co to są za liczby które podałaś? bo chyba nie kalorie? -- http://i62.tinypic.com/30a6z4g.gif

Re:ile cukru w owocach

masz racje Sloo owoce trzeba w siebie tez wlozyc, nawet chociazby z rozsadku.. zaczeto sie interesowac chyba ze wzgledu, "na gonitwe za grubaskami" wiec zaczeto mierzyc/wazyc by dopasowac odpowiednie meny dla tych co grozilo im wiele roznych chorob przez otylosc... ludzie wiecej

Re:ile cukru w owocach

bo niektorzy mysla przy dietkach,ze jedzac duzo owocow pomagaja sobie w trzymaniu linii a tu sie okazuje,ze lepiej "trawke/warzywka" konsumowac(gramy) Banan 19,9 Nektarynka 19,1 Ananas 18,7 winogron 15,4 wisnie 14,6 Mango 14,6 morela14,1 jablko ze skorka 13,9 male cytrusy/ mandaryn

Re: Jak się odżywiacie w rzeczywistości?;););)

cukry proste i cukry złożone, a w owocach masz jeszcze błonnik. To taka "mała" różnica. ;-) -- Producentka hormonu szczęścia :-)

Nietolerancja laktozy, cukrów w owocach?

Pani Doktor, synek ma stwierdzoną nietolerancję laktozy. Parę miesięcy temu na podstwie wywiadu lekarz prowadzący kazał wyeliminować z diety także białko mleka krowiego, jak również wszelkie owoce w postaci surowej. Stwierdził bowiem, że mały nie radzi sobie z trawieniem cukrów. Faktycznie, np

Re: miesiąc bez cukru - da się??

Da sie. Dla mnie slodycze moglyby nie istniec, najwyrazniej dawka cukru zawarta w owocach i innych produktach mi wystarcza. Zuzywam 2 kilo cukru na ro :D

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!