Wszystko o:

cukier po jedzeniu

Aleksandra Kilen-Zasieczna, ms

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

Nadmierny apetyt na słodycze - skąd się bierze i jak mu przeciwdziałać?

Nie wyobrażasz sobie dnia bez słodyczy? Nie możesz funkcjonować bez codziennej dawki cukru? Możesz być uzależniony od jedzenia słodkich produktów. Sprawdź, skąd bierze się apetyt na słodycze i jak sobie z nim radzić.

Jak jemy w pracy, czyli grzechy pracownika biurowego

Co druga osoba je śniadania i obiady za biurkiem. Co 10. natomiast spożywa tam wszystkie trzy posiłki. Do tego wszystkiego dochodzą przekąski - zazwyczaj niezbyt zdrowe, bogate w cukry. W końcu mają postawić na nogi i pozwolić jakoś przetrwać dzień. Jak odżywiają się współcześni pracownicy biurowi i jak reaguje na to ich waga i zdrowie?

Powodują wrzody, zwiększają ryzyko cukrzycy - tych produktów nie jedz na pusty żołądek

Na śniadanie jesz jogurt? Lubisz rano przekąsić słodkiego muffina? Błąd! Dietetyczka Aneta Łańcuchowska podpowiada, co jeść i z czego warto zrezygnować w ramach pierwszego posiłku.

Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu?

Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu?

Nasze samopoczucie w dużej mierze zależy od tego, co i jak jemy. Istotna jest również pora dnia, w której sięgamy po posiłki. W zabieganej codzienności coraz trudniej o rytuały, ale jednak warto. Rytm dobowy to temat niejednokrotnie traktowany z przymrużeniem oka, raczej popularny niż naukowy, a

„Jesteś gorszą osobą, bo nie jesz fit” – Nigella przestrzega przed zawstydzaniem z powodu sposobu odżywiania

„Jesteś gorszą osobą, bo nie jesz fit” – Nigella przestrzega przed zawstydzaniem z powodu sposobu odżywiania

. Nigella Lawson, brytyjska gwiazda programów kulinarnych przestrzega: moda na bardzo zdrowe jedzenie często sprawia, że inne sposoby odżywiania wydają się brudne czy wstydliwe. Apeluje o niepopadanie w skrajności. Jej książki kulinarne pełne są przepisów na pyszne i, bądź co bądź, kaloryczne dania. Dania

Sabotażyści odchudzania - dietetyczne błędy utrudniające chudnięcie

Sabotażyści odchudzania - dietetyczne błędy utrudniające chudnięcie

odżywcze, będzie działał na oparach lub wręcz na pustym baku. Z badań przeprowadzonych przez naukowców z Imperial College London wynika, że osoby, które nie jedzą śniadań wykazują zdecydowanie większe zainteresowanie jedzeniem w porze lunchu. Sięgają wtedy po tłustsze i bardziej kaloryczne potrawy niż

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

. Skutki? Począwszy od banalnych, chociaż uciążliwych (trądzik), a skończywszy na zdecydowanie poważniejszych (niepłodność, PCOS, zaburzenia pracy serca u kobiet z powodu niewłaściwego stosunku testosteronu do estrogenu ). Czytaj także: Więcej o cukrze Białka, tłuszcze, węglowodany: po co je jeść

Hipoglikemia (atak cukrzycowy) - jak pomagać?

Hipoglikemia (atak cukrzycowy) - jak pomagać?

stronę policzków dżemem bądź miodem, a następnie delikatnie masować je od zewnątrz. Osobie nieprzytomnej nie wolno podawać żadnych płynów, ani jedzenia. Układamy ją jedynie w pozycji bocznej, bezpiecznej. Nie udzielenie pomocy może skutkować tzw. śpiączką cukrzycową, która niejednokrotnie stanowi

Nadchodzi truskawka - królowa polskiego czerwca!

Nadchodzi truskawka - królowa polskiego czerwca!

niego lekarz pierwszego kontaktu), by upewnić się, że twoje podejrzenia są słuszne. Część lekarzy odradza jedzenie truskawek przez kobiety karmiące piersią, ze względu na ryzyko wystąpienia uczulenia u niemowlęcia. Inni zalecają jedynie ostrożność i odstawienie owoców dopiero po zauważeniu

Kiszonki: bogactwo smaku i zdrowia nie tylko zimą

Kiszonki: bogactwo smaku i zdrowia nie tylko zimą

Hipokalemia - co jeść?

jest przede wszystkim unikanie pokarmów bogatowęglowodanowych (bogatych w cukry) oraz pokarmów solonych i z dużą zawartością sodu. Napady porażenia mogą być wywołane przez zimno, stres emocjonalny, bardzo duży wysiłek fizyczny jak również przez alkohol, dlatego zalecane jest ograniczenie jego spożycia

Senność a cukrzyca

Odczuwam senność po jedzeniu. Czy to może być cukrzyca?Jednym z objawów cukrzycy jest uczucie senności i zmęczenia, które są wywoływane odwodnieniem, które z kolei spowodowane jest pojawieniem się glukozy (cukru) w moczu i zwiększonym jego wydalaniem. Tak więc na tak zadane pytanie należy

Jakie produkty dodadzą mi energii?

: - regularne posiłki - chęć słodyczy jest mniejsza, jeśli będziemy jeść regularnie, tzn co 3-4 godziny. Wydłużające się przerwy między posiłkami nasilają uczucie głodu (spadek cukru we krwi) i sprzyjają dokonywaniu przez nas tak zwanych "szybkich" decyzji, to znaczy wybieraniu produktów gotowych do spożycia

Burczenie w brzuchu

dużych ilości pokarmów wzdymających, cukrów prostych, mimowolnego łykania powietrza (np. w trakcie równoczesnego rozmawiania i jedzenia). Jeżeli burczeniu towarzyszą biegunki, naprzemienne z zaparciami, wzdęcia to wtedy może być to spowodowane zespołem jelita drażliwego. Samo burczenie nie ma wpływu

Problemy z wypróżnianiem

boli jeszcze bardziej. Ból przypomina coś na wzór bólu obicia lub siniaka (trudno to opisać). Również od pewnego czasu wprowadziłam zdrowy tryb życia odżywianie i ćwiczenia. W tym czasie zauważyłam, że mój stan znacznie się poprawił, ponieważ eliminowałam ze swojej diety jedzenie smażone, słodycze

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Jesz za mało białka i za dużo cukru

.ziemniak + panierowany filet z indyka + warzywo g > otowane Sosy serowe i wszelkie zawiesiste to chyba nie przy diecie? A już na pewno nie kupne, bo w nich jest mnóstwo cukru i zagęszczaczy. Poza tym dlaczego nie jesz surówek do obiadu? No i obiad jest to ten posiłek, na który jesz ewidentnie za mało. kawałeczek

Re: Nie jedzenie cukru

W necie jest mnóstwo recept na stopniowe ograniczenie z końcowym efektem rezygnacji z cukru. Na poczatek proponuję zastapienie słodyczy warzywami w różnej postaci. U mnie działa :-) -- Rzeczy dla których warto żyć nie sposób wymyśleć - trzeba je czuć :-)

Jemy za duzo cukru ...

W szwedzkiej prasie tez o tym pisano ... ale rekomendowano nie 10 łyżeczek cukru, tylko 6 ... Kiedy zobaczyłam, ze do każdego kubka kawy wsypuję 2 łyżeczki cukru, a takich kubków kawy pije cztery dziennie (ca 1 litr) to stwierdziłam, ze już przy tym przekraczam normę o 2 łyżeczki ... Z drugiej

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

To prawda. -- Tylko ci, co robią powoli to, co inni robią w pośpiechu, są w stanie zrobić prędko to, co inni muszą robić powoli.

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

Tak, tak, o namoczonych płatkach i ja pisałam. Choć śniadanie białkowe, np. jajka też mnie bardzo sycą na długo. Natomiast klasyka w postaci bułki z wędliną powoduje, że szybko jestem znów głodna.

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

Ja po owsiance (najlepiej takiej na surowo, płatki namoczone, nie gotowane) z owocami i nasionami długo jestem najedzona. Po śniadaniu białkowym głodna jestem natychmiast. -- Tylko ci, co robią powoli to, co inni robią w pośpiechu, są w stanie zrobić prędko to, co inni muszą robić powoli.

Re: Jesz za mało białka i za dużo cukru

Nie zgadzam się z oceną owsianki, wiele osób (w tym ja) czuje się syta przez długi czas, po owsiance. Wyżej pisałam jak robię, może dosładzana, robiona na mleku, podawana z miodem - powoduje wyrzut insuliny? Na wodzie z jogurtem naturalnym i świezymi owocami sezonowymi (więc raczej nie banany, a mal

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!