Wszystko o:

czy kasza gryczana jest zdrowa

kaole

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

Kasza bulgur - więcej niż kasza?

Wytwarza się ją z pszenicy durum, czyli tej najwyższej jakości i z największą ilością witamin oraz cennych dla organizmu związków. Czym tak naprawdę jest kasza bulgur, czym różni się od innych kasz i dlaczego warto zrobić i dla niej miejsce w naszej diecie?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Choć gluten (czyli mieszanina białek roślinnych) występuje w naszej diecie od niepamiętnych czasów, nie wszystkim służy. Bezglutenowe zboża i kasze też są smaczne i zdrowe. Warto, by jedli je nie tylko ci, którzy glutenu muszą unikać bezwzględnie.

Eko kobieta w biegu, czyli jak wygrać bieg o zdrowe odżywianie

Niejedna z nas chce prowadzić zdrowy styl życia i wybierać pełnowartościowe, naturalne produkty. Zbilansowana dieta wymaga jednak czasu, a praca, rodzina, spotkania z przyjaciółmi, czas na sport, pasję czy dokształcanie sprawiają, że trudno to wszystko ze sobą pogodzić. Aby w natłoku codziennych obowiązków odżywiać się zdrowo, wystarczy kilka zmian w codziennych nawykach żywieniowych, dobre planowanie i zdrowe oraz łatwe w przygotowaniu Dania Babci Zosi pod ręką.

Dieta bezglutenowa - co to jest i kiedy jej stosowanie ma sens?

Dieta bezglutenowa - co to jest i kiedy jej stosowanie ma sens?

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Gluten to mieszanka białek roślinnych. Najwięcej jest go w pszenicy i jęczmieniu. To dzięki niemu wyrabiając ciasto wszystkie składniki doskonale łączą się ze sobą. Ale nie tylko produkty zbożowe zawierają to cenne białko. Można je znaleźć w składzie wielu produktów

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

ziemniaki. Bardzo dobrym pomysłem jest tu różnorodność – nie ma potrzeby całkowitej rezygnacji z ziemniaków, jednak warto odkrywać bogactwo smaków różnych rodzajów kasz, a ryż i makaron wybierać pełnoziarniste – tak samo jak ciemne pieczywo, dostarczają one nie tylko kalorii, ale także ważnych

SUPERFOODS: jedzenie do zadań specjalnych - poznaj najlepsze produkty [zestawienie subiektywne]

SUPERFOODS: jedzenie do zadań specjalnych - poznaj najlepsze produkty [zestawienie subiektywne]

zatem wspomóc nas w przypadku zgagi czy nadkwaśności (więcej na ten temat: Zakwaszenie organizmu - realny problem czy kolejna głupia moda? Jak się objawia? Czym grozi? ). Bardziej egzotyczna quinoa , podobnie jak kasza gryczana wyróżnia się wysoką zawartością pełnowartościowego białka roślinnego

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

się z mąki kukurydzianej, sojowej, ryżowej, gryczanej, amarantusa, prosa. W przypadku alergii bez obaw możemy spożywać orzechy, soczewicę, kaszę jaglaną, sezam, ciecierzycę, ziarna słonecznika, a także siemię lniane. Bezpieczne są także jaja, mięso, ryby, warzywa, owoce, dżemy, miód, produkty mleczne.

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz. Gdzie go szukać?

Magnez: makroelement ważniejszy niż myślisz. Gdzie go szukać?

, cukrzyca typu 2, czy nadciśnienie, kojarzymy przede wszystkim z niezdrowym trybem życia, w tym z dietą. Słusznie, jednak myśląc o niewłaściwym odżywianiu i jego skutkach, niekoniecznie rozważamy niedobory magnezu. Tymczasem 15-letnie badania naukowców z Northwestern University (USA) dowiodły związku między

Chleb powszedni: na co zwracać uwagę, by wybrać najlepszy?

Chleb powszedni: na co zwracać uwagę, by wybrać najlepszy?

był chleb biały (ten postrzegany jako smaczny, ale niezdrowy) lub ciemny, razowy (w powszechnej opinii zdrowszy, ale niekoniecznie smaczny). Chleb: duży wybór, jeszcze więcej pułapek Dziś wybór jest dużo większy. Poza klasycznym chlebem pszennym mamy do wyboru, np. pieczywo orkiszowe. Pieczywo żytnie

DOMOWE SPOSOBY na opuchnięte nogi

DOMOWE SPOSOBY na opuchnięte nogi

flawonoidy , np. cytrusy, rośliny strączkowe, kasza gryczana, buraki, pomidory czy papryka. Wrogiem żył i sprzymierzeńcem obrzęków są także niewygodne i zbyt wysokie buty (zwłaszcza te, w których obcas ma powyżej 5 centymetrów) oraz niektóre, zbyt obcisłe ubrania, np. spodnie, rajstopy, skarpety

Czy po zbadaniu krwi i zbadaniu jelita można stwierdzić celiakię?

, kukurydza, kasza gryczana, kasza jaglana, ryż, soczewica, fasola, sezam, siemię lniane, słonecznik, owoce, warzywa, amarantus. Na produktach pozbawionych glutenu widnieje symbol przekreślonego kłosa. Proszę dokładnie analizować etykiety produktów spożywczych. Zalecam unikać produktów z informacją "może

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

smażone zawierają dużo tłuszczu, który jest najbardziej kaloryczny. 6. Produkty zalecane przy odchudzaniu to m.in.: chude wędliny np. kurczak, indyk bez skóry, chude twarożki, chude jogurty naturalne, chude serki wiejskie, chude mleko, kasza gryczana, ryż brązowy, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste

Zaparcia - co robić?

? Dodam, że jestem osobą szczupłą i młodą.Witam serdecznie, Najczęstszą przyczyną pojawiania się zaparć jest nieodpowiednie żywienie. Osoby cierpiące na zaparcia powinny spożywać duże ilości błonnika. Znajdziemy go w produktach tj. otręby, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, kasza gryczana, ryż

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

odbudowy zmienionej błony śluzowej jelita. ,Witam serdecznie! Jeśli chodzi o dietę bezglutenową, to trzeba z niej bezwzględnie wykluczyć: pszenicę, żyto, jęczmień oraz owies (ponieważ często jest zanieczyszczony innymi zbożami). Glutenu nie zawierają np. orzechy, soja, kukurydza, kasza gryczana, kasza

Dieta przy refluksie żołądkowo-przelykowym i zespole jelita drażliwego?

torty) - produkty zbożowe: kasza gryczana, w niektórych przypadkach razowe pieczywo i razowe makarony - tłuste mięso: wieprzowina, kaczka gęś, wędliny tłuste ( m.in kiełbasy) , podrobowe, pasztety, konserwy, smażone na tłuszczu, wędzone oraz tłuste ryby przygotowane w podobny, sposób.

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Co macie dziś na obiad?

U mnie córkę wzięło na zdrowe odżywianie i zrobiła dziś na obiad kaszę gryczaną i kotleciki z cukinii z sosem jogurtowo-czosnkowym plus sałatka pomidorowa.

Re: jak to jest ? żywienie 8 miesięcznego niemowl

Zęby nie są potrzebne do jedzenia. Wystarczą dziąsła. Robię jaglaną z gulaszem wołowym. Albo krupnik na bardzo gęsto. Albo kaszę gryczaną z curry z kurczakiem. itd itp. Nie wiem, czy kaszki to plaga 'naszych czasów'. Mieszkam w Kanadzie i znajome mamy kaszek nie podają. Nie wiem, może w Polsce

Re: Gdyby to wasi mężowie/partnerzy byli odpowie

u nas- kasza gryczana i ziemniaki gotowane (suche, bez dodatkow). Oboje nienawidzimy gotowac, choc chcieibysmy zdrowo i ladnie jesc. Kanal.

Re: Mam 500zł na cały wrzesień

kup worek kaszy gryczanej, nie jest droga, a bardzo zdrowa. Do tego surówka z kiszonej kapusty, marchewki, kompocik lub kefirek. Na śniadanie owsianka, zwykła owsianka, która jest bardzo tania, a ma dużo błonnika i masę innych zdrowych substancji. Niecałe 3 zł kosztuje w sklepach seler naciowy

Re: Czy staracie się zdrowo odżywiać?

Staram sie zdrowo odżywiać ryż brązowy kasza gryczana warzywa nie jem tłustych potraw mięsko szynka drobiowa

Re: Kasza gryczana.

Nie wiem czy kasza gryczana ma dużo błonnika ale jeśli to prawda co piszą to błonnik wcale nie dla wszystkich jest taki zdrowy. ja mam kamienie w pęcherzyku żółciowym i błonnik na to wcale nie jest dobry, może też masz ? Wiele osób ma i nawet o tym nie wie.

Re: co na talerzu??

wczoraj i jeszcze na dzisiaj zostały mi mielone klopsiki z indyka w pomidorowym sosie, do tego kasza gryczana i kiszony ogoras. nie lubiłam gryczanej,tym razem zasmakowala mi no i jest zdrowa,ma dluzo błonnika i nie zapycha jak kartofle.

Re: Przykry zapach z ust-horror

nie bolało mnie jelito. jak cos pojadłam niewłaściwego - ból i inne komplikacje. nawet kasza gryczana wywoływała dolegliwości. (czasami sobie pojadałam niezdrowo ), ale widzę że zdrowieję. wolniutki jest to proces ale działa. lista produktów po których czuję się dobrze stale sie wydłuża. wolniutko

Re: Włączę się

Zmienić dietę należy. Bez cukru, białego pieczywa, mało nabiału, ponieważ zaburza to wchłanianie witamin, dużo warzyw, kasz - najlepiej gryczana ewentualnie jaglana i mięsa. Niestety, ale z żywności nawet zdrowej nie zapewnisz sobie aż tak wysokich dawek witamin. Nie trzeba się bać witamin, my całą

Re: Czy ktoś może ocenić moje menu?

więcej! Aby było zdrowo i by nie było także za dużo proponuję dodać: - Rano zjeść 3 kromki razowego pieczywa (ok. 90 g) - Z II śniadania zrobić kanapki lub sałatkę z kaszą: znów 3 kromki lub ok. 3/4 szklanki ugotowanej kaszy (ok. 70g suchej) + hummus (2 łyżki) + warzywa - do przekąski dodać kefir 2

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!