Wszystko o:

dieta błonnikowa

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

Małgorzata Skorupa, eska

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

Błonnik syci, ułatwia trawienie, działa niczym szczotka usuwająca zbędne substancje. Niektóre produkty mają go mnóstwo, a zalecana dawka jest ściśle określona. Czy ich spożywanie zawsze wychodzi na zdrowie?

To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?

Geny, zaburzenia metaboliczne, zmiany hormonalne... Naukowcy znają już wielu sprawców nadwagi i otyłości. Jeśli chcesz skutecznie walczyć z nadmiarem kilogramów, warto ich poznać.

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Spośród blisko 200 gatunków szparagów w naszej części Europy najbardziej powszechna jest odmiana lekarska. Mimo że przez wielu uznawane są za towar ekskluzywny to coraz śmielej pojawiają się na naszych stołach. To dobrze, bo obecna w nich moc jest bezcenna!

Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

powinno wystarczyć do tego, aby uzupełnić poziom błonnika w organizmie. Po zakończeniu miesięcznej kuracji błonnikowej warto jednak uzupełnić dietę o produkty bogate w ten składnik, aby nie zaprzepaścić osiągniętych efektów.

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

, insulinoopornością , a w rezultacie - cukrzycą typu 2 . Twoja dieta jest bogata w błonnik , jeśli wybierasz to, co nieoskubane, nieprzetworzone, niesprowadzone do formy białego, miękkiego proszku. To wraz z owocami i warzywami - zaleca się 4-5 porcji dziennie - zapewni idealne błonnikowe doładowanie. Czytaj

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

pokarmowym ). Niewystarczająca ilość błonnika w diecie, to również jedna z najczęstszych przyczyn problemów z wypróżnianiem. W pozbyciu się zaparcia niektórym osobom pomaga również picie mleka i jego przetworów. Szczególnie pomoce są fermentowane produkty mleczne (jogurt, kefir), najlepiej naturalne, a nie

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

sprawy diety i odżywiania, kierując się logiką, mają wątpliwości, jak substancja, która ma "sprzątać w jelitach", zarazem "pęcznieje w brzuchu" i zapewnia uczucie sytości. To możliwe, bo błonnik niejedno ma imię. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Błonnik: rozpuszczalny i

Imbir pachnący świętami

Imbir pachnący świętami

ciasteczka to już prawdziwa bomba błonnikowa (42,4 g błonnika na 100 g otrębów!). My jednak nie upieramy się przy tym rozwiązaniu akurat teraz: zdrowie jest ważne, ale święta mają być głównie smaczne. Otręby zostawmy tym, co na diecie. I bez nich imbirowe ciastka w kształcie ludzików czy domków nie są

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

coraz mniejsze. Moda na dietę bezglutenową to ściema. Poznaj 6 popularnych mitów o glutenie, na które nie ma dowodów   Popiół informacyjny Bardzo popularna mąka pszenna tortowa (typ 450) "zawiera" w 100 kg mąki zaledwie 450 g popiołu, a to właśnie w nim są wszelkie skarby

KOKOS - orzech do zadań specjalnych

KOKOS - orzech do zadań specjalnych

produktem korzystnym dla osób na diecie. Tymczasem w 100 gramach wiórków kokosowych kryje się około 21 g błonnika , co pokrywa niemal całe nasze dzienne zapotrzebowanie na to włókno. Osoby walczące z nadmiarem kilogramów na pewno dobrze go znają, bo z jednej strony zapewnia sytość, a z drugiej poprawia

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: czy jest sens rezygnowac z glutenu i nabialu

problemami z wypróżnianiem się. Problemy trawienne nie muszą więc wynikać ze spożywania glutenu, tylko braku błonnika lub picia zbyt małej ilości wody przy diecie błonnikowej (2-3 l dziennie). -- felietonada.blogspot.com/

Jeśli chcesz sosować dietę "błonnikową" -

- to przestrzegaj kilku warunków: 1. Możesz wzbogacać dietę w błonnik, jeżeli spożywasz węglowodany (makarony, pieczywo, itp.), 2. Zacznij od małej dawki, np. łyżeczki błonnika dziennie i sprawdź jak reaguje na to twój organizm 3. PAMIĘTAJ, że błonnik nie dostarcza Ci witamin, więc musisz

Re: czy ja zdrowo jem?

mając w diecie produkty pełnoziarniste i owoce suszone, byłam wzdęta jak balon. Od czasu gdy jem tłuszcze, a ograniczam produkty mączne i błonnikowe, zniknęły mi problemy z brzuchem.

Re: Jeśli chcesz sosować dietę "błonnikową" -

ja jem blonnik w naturalnej postaci, w sensie jem pieczywo razowe zdrowa linia a ono jest peeeelne blonnika:)

Re: ciągłe wzdęcia

musisz eliminować poszczególne składniki z diety i obserwować, produkty mleczne i gluten to najczęstsze chyba alegreny, ja po odstawieniu glutenu,ziemniaków, smażonych potraw i wprowadzeniu diety błonnikowej (warzywa, owoce, ciemny ryż) mam o wiele mniejsze wzdęcia, nie czuję się jak wypchany balon

o matulu, ratunku! (będzie wstydliwie ;))

pomijając samo to - skąd?! Zaparcie miałam z 5 razy w życiu po jelitówkach/zatruciach, pracę mam trochę siedzącą, ale bez przesady. Ruchu dużo. Dieta zdrowa, wysoko błonnikowa. Lekarz obstawia hormony (no faktycznie, po diagnozie torbieli na jajniku mam różne objawy nadmiaru estrogenów, wyniki niemiarodajne

Re: jak to robią oszczędni? - odchudzanie

Polecam dietę wysoko błonnikową ,niskocukrową i nisko węglowodanową. :) (3 w 1 oczywiście) -- forum.gazeta.pl/forum/f,101081,Pod_Zielona_Latarnia.html

bezmyślne odchudzanie

przeczytaj co sama napisałaś - eleandra napisał(a): > Jest coraz gorzej. Jakiś czas temu przeszłam na dietę błonnikową i właśnie wted > y (!) zaczęłam mieć problemy z mega zaparciami! Myslałam, że to kwestia tego, ż > e za mało piję, ale tak nie jest. Nie jem słodyczy, nie piję

Re: Straszne zaparcia ;(( Pomocy!

Diety błonnikowe powodują zaparcia. Musisz sobie ustalić sama co pobudza Twoje jelita. To są sprawy absolutnie indywidualne. Niekoniecznie to muszą być śliwki, kapusta kiszona czy ogórki kiszone. Na mnie cudownie działają winogrona pestkowe, borówki amerykańskie, salata z sosem vinegret własnej

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!