Wszystko o:

dieta błonnikowa

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

Małgorzata Skorupa, eska

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

Błonnik syci, ułatwia trawienie, działa niczym szczotka usuwająca zbędne substancje. Niektóre produkty mają go mnóstwo, a zalecana dawka jest ściśle określona. Czy ich spożywanie zawsze wychodzi na zdrowie?

Błonnik - jego rola w organizmie, najlepsze źródła i skutki niedoboru

Błonnik, choć nie jest w żaden sposób wchłaniany i przyjmowany przez organizm ludzki, pełni niezwykle istotne funkcje. To dzięki niemu możliwe jest oczyszczanie organizmu i utrzymanie w dobrej formie układu pokarmowego. Z kolei od kondycji tego układu zależy harmonijna, niezakłócona praca całego organizmu. Dlatego tak istotna jest prawidłowa, bogata w roślinne włókna dieta.

Żółty stolec - co o twoim zdrowiu mówi kolor stolca?

Mało kro zwraca uwagę na to, jak wygląda ich stolec. W końcu dla wielu osób to nic przyjemnego. Bardzo ważne jest jednak, aby regularnie sprawdzać wygląd stolca.

To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?

To nie moja wina, że tyję i nie mogę schudnąć?

materii charakterystyczny jest także szybki powrót do wagi wyjściowej po zakończeniu diety odchudzającej, a nawet ekspresowe przekraczanie ilości kilogramów sprzed kuracji (efekt jo-jo). Błonnikowa moc Nie masz lekko. Bez usprawnienia pracy układu pokarmowego nie osiągniesz wymarzonej sylwetki. Nie

Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

powinno wystarczyć do tego, aby uzupełnić poziom błonnika w organizmie. Po zakończeniu miesięcznej kuracji błonnikowej warto jednak uzupełnić dietę o produkty bogate w ten składnik, aby nie zaprzepaścić osiągniętych efektów.

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

świadczy ich kolor? Pomidor - niedocenione źródło zdrowia Dieta Pięciu Przemian: w poszukiwaniu harmonii ciała i ducha Błonnikowi liderzy: poznaj produkty, które mają najwięcej błonnika Flawonoidy, samo dobro prosto z natury

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

owszem, straci więcej wody, ale właśnie tej nadmiarowej" - tłumaczy Kilen-Zasieczna. "Jedynie stosując diety cud przy bardzo restrykcyjnym ograniczeniu kalorii, rzeczywiście zamiast tkanki tłuszczowej tracimy dużo wody - też tej potrzebnej organizmowi. Ryzyko jest wtedy dwojakie: z jednej

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

pokarmowym ). Niewystarczająca ilość błonnika w diecie, to również jedna z najczęstszych przyczyn problemów z wypróżnianiem. W pozbyciu się zaparcia niektórym osobom pomaga również picie mleka i jego przetworów. Szczególnie pomoce są fermentowane produkty mleczne (jogurt, kefir), najlepiej naturalne, a nie

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

, insulinoopornością , a w rezultacie - cukrzycą typu 2 . Twoja dieta jest bogata w błonnik , jeśli wybierasz to, co nieoskubane, nieprzetworzone, niesprowadzone do formy białego, miękkiego proszku. To wraz z owocami i warzywami - zaleca się 4-5 porcji dziennie - zapewni idealne błonnikowe doładowanie. Czytaj

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

sprawy diety i odżywiania, kierując się logiką, mają wątpliwości, jak substancja, która ma "sprzątać w jelitach", zarazem "pęcznieje w brzuchu" i zapewnia uczucie sytości. To możliwe, bo błonnik niejedno ma imię. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Błonnik: rozpuszczalny i

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: o matulu, ratunku! (będzie wstydliwie ;))

A nie posiedziałaś na zimnym, czy coś? Normalnie doradzałabym wysoko-warzywną i mega-błonnikową dietę, ale piszesz, że stosujesz. -- 'Daruj, ale czy mógłbyś stąd wyjść, bo to jest biznesklasa? Naprawdę, to nic osobistego, po prostu jesteśmy od ciebie lepsi.' by król Julian

Jeśli chcesz sosować dietę "błonnikową" -

- to przestrzegaj kilku warunków: 1. Możesz wzbogacać dietę w błonnik, jeżeli spożywasz węglowodany (makarony, pieczywo, itp.), 2. Zacznij od małej dawki, np. łyżeczki błonnika dziennie i sprawdź jak reaguje na to twój organizm 3. PAMIĘTAJ, że błonnik nie dostarcza Ci witamin, więc musisz

Re: Jeśli chcesz sosować dietę "błonnikową" -

ja jem blonnik w naturalnej postaci, w sensie jem pieczywo razowe zdrowa linia a ono jest peeeelne blonnika:)

Re: czy jest sens rezygnowac z glutenu i nabialu

problemami z wypróżnianiem się. Problemy trawienne nie muszą więc wynikać ze spożywania glutenu, tylko braku błonnika lub picia zbyt małej ilości wody przy diecie błonnikowej (2-3 l dziennie). -- felietonada.blogspot.com/

Re: Zaczynam z dr Pape. Kto ze mną?

napisałam, tam bada się COŚ INNEGO. > Wieczorem organizm też korzysta z węglowodanów o niskim ŁG i IG. Jak masz nie d > aj ból spadki cukru w nocy to wysoko -błonnikowy WW może Ci czasem życie urato > wać. A przestań, bo cukrzyków to widziałaś tylko na obrazku, a o zagrożeniach z tym

Re: czy ja zdrowo jem?

mając w diecie produkty pełnoziarniste i owoce suszone, byłam wzdęta jak balon. Od czasu gdy jem tłuszcze, a ograniczam produkty mączne i błonnikowe, zniknęły mi problemy z brzuchem.

Re: ciągłe wzdęcia

musisz eliminować poszczególne składniki z diety i obserwować, produkty mleczne i gluten to najczęstsze chyba alegreny, ja po odstawieniu glutenu,ziemniaków, smażonych potraw i wprowadzeniu diety błonnikowej (warzywa, owoce, ciemny ryż) mam o wiele mniejsze wzdęcia, nie czuję się jak wypchany balon

Re: jak to robią oszczędni? - odchudzanie

Polecam dietę wysoko błonnikową ,niskocukrową i nisko węglowodanową. :) (3 w 1 oczywiście) -- forum.gazeta.pl/forum/f,101081,Pod_Zielona_Latarnia.html

o matulu, ratunku! (będzie wstydliwie ;))

pomijając samo to - skąd?! Zaparcie miałam z 5 razy w życiu po jelitówkach/zatruciach, pracę mam trochę siedzącą, ale bez przesady. Ruchu dużo. Dieta zdrowa, wysoko błonnikowa. Lekarz obstawia hormony (no faktycznie, po diagnozie torbieli na jajniku mam różne objawy nadmiaru estrogenów, wyniki niemiarodajne

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!