Wszystko o:

dieta o niskim indeksie glikemicznym

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

mmr

Seler naciowy - niskokaloryczny afrodyzjak. Właściwości i zastosowania selera naciowego

Seler naciowy - niskokaloryczny afrodyzjak. Właściwości i zastosowania selera naciowego

Seler naciowy wygląda niepozornie, ale nie daj się zwieść - to cudowne warzywo, które jest nie tylko smaczne, lecz także niesamowicie wartościowe. Seler naciowy pomoże i w odchudzaniu, i w utrzymaniu zdrowego trybu życia.

Grejpfruty, cytrusowa mieszanka zdrowia i smaku. Co kryje w sobie grejpfrut i dlaczego czasem trzeba na niego uważać?

Grejpfrut to samo zdrowie, jeśli tylko się wie, że nie należy go jeść kilka godzin przed przyjęciem leków lub po nim. Grejpfrut zawojował nasze kubki smakowe i bardzo dobrze - ma mnóstwo witamin oraz cennych właściwości.

Banan to nie tylko potas. Żółto i zdrowo, czyli dlaczego warto jeść banany

Chyba trudno znaleźć osobę, która nie lubi bananów. Jeśli taka istnieje, powinna zmienić swoje przyzwyczajenia, ponieważ banany to sporo pysznego zdrowia. Niestety, są i tacy, którzy powinni na banany uważać.

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

usprawnia pracę układu pokarmowego i pomaga w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Co więcej, ma niski indeks glikemiczny - surowa 15, a gotowana 20, jest zatem dobra również dla cukrzyków. > Sprawdź: Brokuły - dlaczego warto je jeść? Brukselka: jaką wybrać? W sklepie szukaj brukselek małych i dość twardych

Leptyna - hormon sytości. Czy otyłość to sprawka leptyny?

Leptyna - hormon sytości. Czy otyłość to sprawka leptyny?

leptynę dobrze wpłyną orzechy włoskie, migdały, sezam i siemię lniane. Należy zwracać uwagę na indeks glikemiczny i wybierać te produkty, które mają niski IG (przeczytaj: Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać? ). Jedz małe posiłki w regularnych odstępach. Pamiętaj o spożywaniu 

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

potasu czy fosforu) do 8-9 (dla magnezu ) razy mniej. Dzięki zawartości błonnika oraz stosunkowo niskiemu indeksowi glikemicznemu (równemu 55) zapewnia dłuższe poczucie sytości i niewielkie wahania poziomu cukru we krwi. Warto zatem włączyć go do jadłospisu, jeśli chcemy zrzucić nieco zbędnych

Por dobry o (prawie) każdej porze. Jakie są właściwości i wartości odżywcze pora?

Por dobry o (prawie) każdej porze. Jakie są właściwości i wartości odżywcze pora?

afrodyzjaków. Działają czy nie? Kiedy warto się nimi wspomóc? Por: przysmak dietetyczny W 100 gramach pora znajdują się jedynie 24 kilokalorie, toteż powinny go docenić wszystkie osoby na diecie odchudzającej. Co więcej, niski indeks glikemiczny pora (15) sprawia, że mogą go bez obaw jeść cukrzycy

Cukinia - potencjał zdrowotny i kulinarny. Dowiedz się, dlaczego cukinia podbija nasze kuchnie

Cukinia - potencjał zdrowotny i kulinarny. Dowiedz się, dlaczego cukinia podbija nasze kuchnie

zachorowania na nią, mogą jeść cukinię spokojnie, ponieważ ma niski indeks glikemiczny (tylko 15). Problemy żołądkowe Cukinia pomaga na wrzody żołądka, nadkwasotę i zgagę. Poleca się ją osobom starszym, ponieważ jest lekkostrawna i usprawnia pracę układu pokarmowego.  Dobra wiadomość dla świeżo

Mandarynka - zdrowie ukryte w miąższu i skórce. Jakie są wartości odżywcze mandarynki?

Mandarynka - zdrowie ukryte w miąższu i skórce. Jakie są wartości odżywcze mandarynki?

chcą schudnąć. Jeden owoc to tylko 35 kilokalorii. Mandarynki stymulują trawienie i pomagają organizmowi w pozbywaniu się toksyn. Mandarynek nie muszą się obawiać cukrzycy - owoce mają niski indeks glikemiczny (30). Mandarynka: na co zwracać uwagę? Mandarynki występują w wielu odmianach

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości

mają nie tylko znacznie mniejszy indeks glikemiczny (w tym przypadku wynosi on zaledwie 8), ale o niemal połowę mniej kalorii (w 100 g zwykłego cukru mieści się ok. 405 kcal). Z tego powodu zaleca się go osobom walczącym z nadmiarem kilogramów oraz z cukrzycą. Nie podnosi poziomu glukozy, a

Cukrzyca a dieta

i ryb, w przypadku diet wegetariańskich ich zamienników np. warzywa strączkowe. Pomocne w wyborze produktów mogą być tabele wartości indeksu glikemicznego lub ładunku glikeczmicznego, które można znaleźć w różnych publikacjach. Produkty podzielone są na różne grupy spożywcze, z których należy

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

DNA moczanowa - dieta

szczególną uwagę zwracamy na puryny. Dieta powinna zawierać produkty o niskiej zawartości puryn. Trzeba wykluczyć produkty bogate w puryny tj. mięsa, podroby ( wątróbka, nerki, móżdżek), wywary mięsne, sosy mięsne, galarety mięsne, sardynki, śledzie, suche rośliny strączkowe (groch, fasola, soczewica, bób

Zbyt niska waga

Jestem Ola, mam 16 lat. Moi nauczyciele martwią się o mnie ponieważ za mało ważę i ciągle wysyłają mnie na badania. Mam 175cm wzrostu, przy czym moja waga waha się od 48 do 50kg. chciałabym przytyć, ale boję się o moje zdrowie. Czy jest specjalna dieta na przytycie? Proszę o pomocPrzy wzroście

Niski poziom cholesterolu całkowitego

zdrowo, tzn.nie unikam tłuszczu, nabiału. W mojej diecie mają miejsce też orzech, pestki słonecznika itp. Poziom trójglicerydów jest w porządku, glukoza we krwi 78, a zwykle miałam ok.100. Co może oznaczać taki poziom cholesterolu? Czy to oznaka jakiejś choroby? Niepokoję się. Proszę o odpowiedź. Z

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Brak ciazy; inseminscja, in vitro, psychiatra

Niski indeks glikemiczny Twoim przyjacielem :) Trzeba trzymać dietę

Re: Jeść wszystko tylko do 14, żeby schudnąć?

U mnie przejście na dietę o niskim indeksie glikemicznym, bez ograniczania soli spowodowało spadek ciśnienia skurczowego o 20 punktów i rozkurczowego o 20, co ty na to? Przeczytaj artykuły, tam jest o indeksie glikemicznym. Gary Taubsa poczytaj, jak mięso, tłuszcz i sól stały się wrogami ludzkości

Re: in vitro 2017

Ja mam insulinę na czczo 12, po 1 godzinie 90, a po 2 godzinach 50. Jestem na diecie, już schudłam parę kg. Spożywam produkty z niskim indeksem glikemicznym. Jak myślisz, dam radę zwalczyć te insulinę samą dietą? Czy te moje wyniki mogą grozić ewentualnej ciąży?

Re: Insulinoodporność

niski indeks glikemiczny jest dobry ale u zdrowych osób a u osób z IO działa wręcz odwrotnie...dieta wysokotłuszczowa z ograniczeniem nabiału i węglowodanów

Re: zagotowałam się

Dieta z niskim indeksem glikemicznym jest zdrowa dla wszystkich, nie trzeba być chorym. Jeśli jednak w rodzinie są skłonności do cukrzycy typu 2, insulinooporności, otyłości, to od dziecka dobrze jest pilnować cukrów prostych. Jak dziecko będzie dorosłym, to odczuje z tego korzyść. -- --- Sundry

Re: Wyniki krwi i usg prosze o pomoc w zrozumieni

Masz tez problem z tolerancja glukozy, prawdopodobnie insulinooporności, powinnaś być na diecie o niskim indeksie glikemicznym, takiej jaka stosują chorzy na cukrzyce. Wskazane byłoby wykonanie badania krzywej glukozowej i insulinowej . 30 kg nie bierze się tylko z niedoczynnosci, z dużym

Re: Tyję z powietrza

z niskim indeksem glikemicznym, a nie niskokaloryczna czy niskowęglowodanowa. w skrócie - dieta Monignaca, ale też nie ze wszystkimi elementami, niemniej, jest to najlepsza propozycja dla insulinoopornych.

Re: Zajadanie emocji

Pozostaje tylko silna wola. Przejść na dietę, jeść pożywienie o niskim indeksie glikemicznym i po kilku dniach odwyku organizm przyzwyczai się do braku cukru. Najlepiej jak znajdziesz dobrego dietetyka, który rozpisze ci posiłki. Poza tym dietetyk wzmacnia motywację. Jeśli podjadasz to oszukujesz

Re: Mam tarczycę

Ale oczywiście,że jest szansa! Podstawa to diagnoza,a potem dobry lekarz. Pamiętaj też,że wynik insuliny na czczo nie musi niczego przesądzać.moze być niezły,a po obciążeniu insulina może szaleć.roznie bywa.ale dieta z niskim indeksem glikemicznym na pewno nie zaszkodzi.

Re: Przybieranie na wadze - jakie choroby?

>Szkodliwość tłuszczów i mięsa, to wymysł dietetyków, żadne badania nigdy tego nie potwierdziły. Otóż to! Dieta o niskim indeksie glikemicznym uwzględniająca większe spożycie białka i tłuszczów jest jedyną dietą (nieeliminacyjną), która zapobiega wielu chorobom cywilizacyjnym (cukrzyca

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!