Wszystko o:

dieta o niskim indeksie glikemicznym

dieta

Dieta

„Dieta” zwykle kojarzy się z odchudzaniem, ze stosowaniem rygoru, rezygnacją z ulubionych potraw i spożywaniem niesmacznych posiłków. Jednak "dieta" to sposób odżywiania, w skład który wchodzi to co i ile jemy oraz pijemy w ciągu dnia. Każdy człowiek stosuje jakąś dietę. Racjonalna dieta dorosłego człowieka powinna być różnorodna i zapewniać dziennie 2000-3000 kalorii. Odpowiednia dieta powinna opierać się o zasady zdrowego żywienia.

Zasady racjonalnej diety: różnorodność spożywanych produktów, w tym produkty jak najmniej przetworzone, dostarczanie organizmowi odpowiedniej ilość błonnika pokarmowego, spożywanie codziennie dużej ilości warzyw i owoców, ograniczenie jedzenia produktów bogatych w tłuszcze zwierzęce oraz pokarmów bogatych w cukry proste, ograniczenie spożycia soli oraz odpowiednie nawadnianie organizmu.

Należy pamiętać, że zdrowa dieta wraz z aktywnością fizyczną jest niezwykle ważna dla utrzymania dobrego stanu zdrowia. Pozwala uniknąć wielu chorób, które niejednokrotnie rozwijają się przez wiele lat w organizmie, jako skutek spożywania zbyt dużej lub niewystarczającej ilości określonych składników pokarmowych. Odpowiednia dieta bywa również często podstawową metodą leczenia wielu chorób i dolegliwości.

mmr

Borówka amerykańska - polska specjalność. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze borówki amerykańskiej

Borówka amerykańska - polska specjalność. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze borówki amerykańskiej

Borówka amerykańska to smak lata - pierwsze owoce pojawiają się na straganach zwykle koło lipca i królują tam do września. Borówka amerykańska jest pyszna, zdrowa, małokaloryczna - czy kogokolwiek trzeba do niej przekonywać?

Seler naciowy - niskokaloryczny afrodyzjak. Właściwości i zastosowania selera naciowego

Seler naciowy wygląda niepozornie, ale nie daj się zwieść - to cudowne warzywo, które jest nie tylko smaczne, lecz także niesamowicie wartościowe. Seler naciowy pomoże i w odchudzaniu, i w utrzymaniu zdrowego trybu życia.

Jeżyny - leśna skarbnica zdrowia. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne jeżyn

Mniej popularne od malin, jeżyny stanowią równie smaczną i zdrową przekąskę. Jeżyny mają dużo potrzebnych organizmowi składników, a przy tym nie są kaloryczne!

Brzoskwinia - owocowy przebój lata. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze brzoskwini

Brzoskwinia - owocowy przebój lata. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze brzoskwini

odchudzającej. Co więcej, ma również niski indeks glikemiczny - jedynie 35. Brzoskwinie zawierają błonnik, który usprawnia trawienie, a także zapewnia uczucie sytości na dłuższy czas. Uwaga! Suszone brzoskwinie to już inna sprawa. Mają o wiele więcej cukru i kalorii. Nie są zalecane cukrzykom i osobom

Grejpfruty, cytrusowa mieszanka zdrowia i smaku. Co kryje w sobie grejpfrut i dlaczego czasem trzeba na niego uważać?

Grejpfruty, cytrusowa mieszanka zdrowia i smaku. Co kryje w sobie grejpfrut i dlaczego czasem trzeba na niego uważać?

wewnętrznej białej skórce. Grejprfuty mają niski indeks glikemiczny (20), są więc świetne nie tylko dla osób na diecie, lecz także cukrzyków . Grejpfurt dobrze radzi sobie z hamowaniem apetytu, jest idealny jako przekąska między posiłkami. Ponadto wspiera spalanie tłuszczu! Nie warto jednak decydować

Banan to nie tylko potas. Żółto i zdrowo, czyli dlaczego warto jeść banany

Banan to nie tylko potas. Żółto i zdrowo, czyli dlaczego warto jeść banany

tutaj . Banany: cukrzycy, uważajcie! Banan ma wysoki indeks glikemiczny (60), muszą na niego uważać zatem osoby cierpiące na cukrzycę. Banany powodują duże wahania poziomu cukru. Im banan dojrzalszy, tym większy ma indeks glikemiczny (nawet ponad 70). Z bananami nie powinny przesadzać osoby na diecie

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

usprawnia pracę układu pokarmowego i pomaga w zrzucaniu zbędnych kilogramów. Co więcej, ma niski indeks glikemiczny - surowa 15, a gotowana 20, jest zatem dobra również dla cukrzyków. > Sprawdź: Brokuły - dlaczego warto je jeść? Brukselka: jaką wybrać? W sklepie szukaj brukselek małych i dość twardych

Leptyna - hormon sytości. Czy otyłość to sprawka leptyny?

Leptyna - hormon sytości. Czy otyłość to sprawka leptyny?

leptynę dobrze wpłyną orzechy włoskie, migdały, sezam i siemię lniane. Należy zwracać uwagę na indeks glikemiczny i wybierać te produkty, które mają niski IG (przeczytaj: Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać? ). Jedz małe posiłki w regularnych odstępach. Pamiętaj o spożywaniu 

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

niższy (niemal o połowę) indeks glikemiczny od pszennego na drożdżach. Więcej o indeksie glikemicznym Za sprawą niskiej zawartości glutenu , substancji nie tylko odżywczych, ale i ułatwiających wypiekom lepsze "rośnięcie", jęczmień z naszej kuchni systematycznie wypierały pszenica i żyto. Ta

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

potasu czy fosforu) do 8-9 (dla magnezu ) razy mniej. Dzięki zawartości błonnika oraz stosunkowo niskiemu indeksowi glikemicznemu (równemu 55) zapewnia dłuższe poczucie sytości i niewielkie wahania poziomu cukru we krwi. Warto zatem włączyć go do jadłospisu, jeśli chcemy zrzucić nieco zbędnych

Cukrzyca a dieta

i ryb, w przypadku diet wegetariańskich ich zamienników np. warzywa strączkowe. Pomocne w wyborze produktów mogą być tabele wartości indeksu glikemicznego lub ładunku glikeczmicznego, które można znaleźć w różnych publikacjach. Produkty podzielone są na różne grupy spożywcze, z których należy

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

DNA moczanowa - dieta

szczególną uwagę zwracamy na puryny. Dieta powinna zawierać produkty o niskiej zawartości puryn. Trzeba wykluczyć produkty bogate w puryny tj. mięsa, podroby ( wątróbka, nerki, móżdżek), wywary mięsne, sosy mięsne, galarety mięsne, sardynki, śledzie, suche rośliny strączkowe (groch, fasola, soczewica, bób

Zbyt niska waga

Jestem Ola, mam 16 lat. Moi nauczyciele martwią się o mnie ponieważ za mało ważę i ciągle wysyłają mnie na badania. Mam 175cm wzrostu, przy czym moja waga waha się od 48 do 50kg. chciałabym przytyć, ale boję się o moje zdrowie. Czy jest specjalna dieta na przytycie? Proszę o pomocPrzy wzroście

Niski poziom cholesterolu całkowitego

zdrowo, tzn.nie unikam tłuszczu, nabiału. W mojej diecie mają miejsce też orzech, pestki słonecznika itp. Poziom trójglicerydów jest w porządku, glukoza we krwi 78, a zwykle miałam ok.100. Co może oznaczać taki poziom cholesterolu? Czy to oznaka jakiejś choroby? Niepokoję się. Proszę o odpowiedź. Z

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Brak ciazy; inseminscja, in vitro, psychiatra

Niski indeks glikemiczny Twoim przyjacielem :) Trzeba trzymać dietę

Re: Cukier 103...rady, opinie plizz

leni6 napisała: Z twojego opisu dieta nie wygląda na dobrze dobrana. Zwracasz uwagę n > a indeks glikemiczny ? 4 łyżeczki cukru to nie jest mało. Bo naiwnie sądząc ( a nigdy nikt w rodzinie ani ja nie mieliśmy problemu z cukrem) sądzilam, ze odstawienie cukru wszelakiego wystarczy. jak

Re: Pytanie

>To juz wiem, ze nie chodzi tylko o wyeliminowanie cukru, a o indeks glikemiczny. Czy jak będę jeść tylko produkty o niskim >indeksie (wydrukowałam tabelkę) to zmniejszy mi się ten cholerny cukier, czy moze to bardziej skomplikowane. Ważny jest nie tylko indeks glikemiczny ale też ładunek

Re: Jeść wszystko tylko do 14, żeby schudnąć?

U mnie przejście na dietę o niskim indeksie glikemicznym, bez ograniczania soli spowodowało spadek ciśnienia skurczowego o 20 punktów i rozkurczowego o 20, co ty na to? Przeczytaj artykuły, tam jest o indeksie glikemicznym. Gary Taubsa poczytaj, jak mięso, tłuszcz i sól stały się wrogami ludzkości

Re: Insulinoodporność

niski indeks glikemiczny jest dobry ale u zdrowych osób a u osób z IO działa wręcz odwrotnie...dieta wysokotłuszczowa z ograniczeniem nabiału i węglowodanów

Re: Tyję z powietrza

z niskim indeksem glikemicznym, a nie niskokaloryczna czy niskowęglowodanowa. w skrócie - dieta Monignaca, ale też nie ze wszystkimi elementami, niemniej, jest to najlepsza propozycja dla insulinoopornych.

Re: in vitro 2017

Ja mam insulinę na czczo 12, po 1 godzinie 90, a po 2 godzinach 50. Jestem na diecie, już schudłam parę kg. Spożywam produkty z niskim indeksem glikemicznym. Jak myślisz, dam radę zwalczyć te insulinę samą dietą? Czy te moje wyniki mogą grozić ewentualnej ciąży?

Re: Wyniki krwi i usg prosze o pomoc w zrozumieni

Masz tez problem z tolerancja glukozy, prawdopodobnie insulinooporności, powinnaś być na diecie o niskim indeksie glikemicznym, takiej jaka stosują chorzy na cukrzyce. Wskazane byłoby wykonanie badania krzywej glukozowej i insulinowej . 30 kg nie bierze się tylko z niedoczynnosci, z dużym

Re: zagotowałam się

Dieta z niskim indeksem glikemicznym jest zdrowa dla wszystkich, nie trzeba być chorym. Jeśli jednak w rodzinie są skłonności do cukrzycy typu 2, insulinooporności, otyłości, to od dziecka dobrze jest pilnować cukrów prostych. Jak dziecko będzie dorosłym, to odczuje z tego korzyść. -- --- Sundry

Re: Zajadanie emocji

Pozostaje tylko silna wola. Przejść na dietę, jeść pożywienie o niskim indeksie glikemicznym i po kilku dniach odwyku organizm przyzwyczai się do braku cukru. Najlepiej jak znajdziesz dobrego dietetyka, który rozpisze ci posiłki. Poza tym dietetyk wzmacnia motywację. Jeśli podjadasz to oszukujesz

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!