Wszystko o:

dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

kaole

Zespół chylomikronemii - choroba metaboliczna

Zespół chylomikronemii - choroba metaboliczna

To rzadka choroba metaboliczna o podłożu genetycznym. Może się rozwinąć również się wskutek nieprawidłowo prowadzonego leczenia, bądź nadużywania alkoholu. Zespół chylomikronemii bez odpowiedniej terapii prowadzi do poważnych zmian w obrębie trzustki m.in. do ostrego zapalenia trzustki.

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

To, co jesz, wpływa na to, jak się czujesz i jak wyglądasz - dziś te proste prawdy często zastępują marketingowe obietnice. Tymczasem klucz do młodości drzemie jednak w naturze. A konkretnie gdzie?

Kiełki - zdrowie w zarodku

Nie dość, że szybko rosną, to jeszcze są cennym uzupełnieniem codziennej diety. Obfitują w wiele składników, potrzebnych roślinom do wzrostu, a dla nas odżywczych i łatwo przyswajalnych - szczególnie witamin i minerałów. Czego jeszcze warto w nich szukać, a także - jak je wyhodować?

Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

Dieta wegetariańska gwarantuje idealną sylwetkę, a pieczywo żytnie jest mniej kaloryczne od pszennego? Poznaj 9 najczęściej powielanych mitów żywieniowych. Ostatni posiłek należy jeść najpóźniej o godzinie 18 Jeżeli regularnie chodzisz spać o godz. 21, to zasada spożywania ostatniego posiłku o

Kulinarne hity lata: jak wpływają na nasze zdrowie? Ile kalorii ma urlopowy grzech?

Kulinarne hity lata: jak wpływają na nasze zdrowie? Ile kalorii ma urlopowy grzech?

czekolady i innych deserowych napojów, tj. koktajli lodowych. Dostarczanie sobie płynów latem jest bardzo ważne. Gdy temperatura rośnie, zapotrzebowanie na nie zwiększa się z dwóch litrów płynów dziennie do nawet czterech. Najlepiej, gdy zdecydujemy się na napoje niedosładzane i niezawierające kofeiny

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

błonnik, to gwarancja zdrowia. Skąd najłatwiej go pozyskać? Wśród owoców najbogatsze w błonnik są: - marakuja - ten egzotyczny owoc zawiera w 100 g ok. 15,9 g błonnika, więc wystarczy zjeść dwa dorodne owoce, by pokryć zalecane przez WHO (Światowa Organizacja Zdrowia) dzienne zapotrzebowanie na błonnik

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

, człowiek potrzebuje do życia. Zresztą nie bez powodu. Popraw metabolizm i pracę jelit: 5 doskonałych źródeł błonnika Zawartość błonnika w kokosie Suszony miąższ z orzecha kokosowego ma trochę ponad 23 g błonnika w 100 g , czyli pokrywa niemal całe zapotrzebowanie dzienne organizmu na to

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

deserów. W 100 gramach (3 duże garście) znajdziemy już więcej, bo około 190 mg wapnia. Jeśli lubisz przegryzać orzechy, a przy okazji chcesz zadbać o urodę, orzeszki laskowe to przekąska w sam raz dla ciebie. Już jedna garść tego przysmaku zapewni równowartość dziennego zapotrzebowania na witaminę E

Sto lat, a może i więcej... Przepisy na długowieczność

Sto lat, a może i więcej... Przepisy na długowieczność

nawet 50 proc. skutecznie przedłuża życie nie tylko człowieka, a wszystkich ssaków. Oznacza to, że przy zapotrzebowaniu kalorycznym wynoszącym dwa tysiące. kcal, dla zdrowia możemy jeść od 400 do 1000 kilokalorii mniej. Obniżenie kaloryczności obniża automatycznie poziom glukozy we krwi i ciśnienie

Jesteś wodą, a co o niej wiesz?

Jesteś wodą, a co o niej wiesz?

masy ciała dziennie w warunkach normalnych. W upalne dni, ktoś, kto bardzo się poci : nawet 4 litry. Sportowcy na treningu, osoby, które się intensywnie pocą pod wpływem stresu , a także wszyscy, którzy pracują w klimatyzowanych pomieszczeniach i odczuwają negatywne skutki jej pracy (np. wysuszone

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Walka z otyłością

muszę zjeść coś bardziej kalorycznego, obiad - ok 600 kcal, kolacji jako takiej nie jem, bo obiad mam ok 17., później zanim pójdę spać pożywiam się jakimiś drobnymi posiłkami, ograniczyłem colę do 200 ml dziennie, wcześniej potrafiłem wypić 2000 ml. Nie wiem czemu często po wodzie drapie mnie w gardle

Przedawkowanie magnezu

Ponieważ drżała mi powieka, stosowałam preparaty z magnezem bez recepty. Boję się, że przedawkowałam. Jakie są objawy przedawkowania? Czym przedawkowanie może grozić i jak sprawdzić, że do niego doszło?Dzienne zapotrzebowanie magnezu jest bardzo duże, ponieważ wynosi około 300-400mg. Magnez

Calcium a ciąża

Calcium a ciąża: czy, kiedy i ile stosować. Czy nadmiar wapnia może zaszkodzić w ciąży? Dzienne zapotrzebowanie na wapń człowieka dorosłego wynosi ok. 900mg, w ciąży natomiast wzrasta do ok. 1200 - 1500mg. Jednak dobrze dobrana, zbilansowana dieta jest w stanie w pełni zaspokoić zwiększone

Mam niedowagę: jak przytyć?

/ Pozdrawiam, Dietetyk Patrycja Sankowska ,Witam Aby zwiększyć masę ciała należy stosować dobrze zbilansowaną dietę z dodatnim bilansem kalorycznym (czyli więcej kalorii niż nas organizm potrzebuje) z odpowiednim rozłożeniem białek, węglowodanów i tłuszczów. Tylko pełnowartościowe białko (chude mięsa, jaja

Zatrucie aluminium?

dziennie zapotrzebowanie i wyrównać wodę traconą przez biegunki i wymioty). Jeżeli dolegliwości będą się utrzymywać lub do objawów ze strony przewodu pokarmowego dojdą objawy neurologiczne (zaburzenia świadomości, splątanie, drgawki lub zaburzenia czucia lub ruchu) powinien Pan natychmiast zgłosić się do

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Po jakim czasie zmniejszacie do 1000 kcal?

Po ilu miesiącach redukcji zmniejszacie zapotrzebowanie kaloryczne do 1000kcal dziennie ? Interesuje mnie to bo ja chyba za wcześnie i za szybko i opadlem z sił na treningach;(

dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

witam, mam jedno zasadnicze pytanie odnosnie dziennego zapotrzebowanie kalorycznego, przeczytalam o tym na innym forum i chcialabym wiedziec czy to rzeczywiscie tak jest, otoz: "kilogram tłuszczu ludzkiego ma około 7 000 kalorii. Żeby je spalić należy tak ograniczyć ilość kalorii, jaka

Re: 0 energi, jem tony slodyczy, czuje sie wypalo

czarno na bialym, ile tak naprawde czlowiek je i gdzie mozna "przyoszczedzic". najwazniejsze, to wyliczyc zapotrzebowanie kaloryczne dla siebie, a nie stosowac drakonskie diety typu 1000 kcal, bo to bzdura, na dodatek szkodliwa. bzdura jest tez, ze dorosla kobieta ma zapotrzebowanie 2000 kcal dziennie

Re: Monitoring ematkowych dokonań :)

200-300kcal mniej) poniżej tego co potrzebujesz i dołożysz regularny ruch (5-6 razy w tygodniu), to ok. pół kilo na tydzień powinno lecieć. Weź pod uwagę, że nie każda kobieta powinna jeść 2000kcal dziennie - to wartość uśredniona. Moje zapotrzebowanie kaloryczne przy średnio aktywnym trybie życia na

Re: Dieta niskowęglowodanowa?

ale jola ma racje. moje zapotrzebowanie kaloryczne zostalo okreslone na ok. 1800 kcal. jedzac 1900, a nawet 1700 kcal dziennie raczej bym nie schudla. jesli chcesz schudnac, to najpierw powinnas ustalic chociaz w przyblizeniu swoje zapotrzebowanie kaloryczne (mozesz nawet sama, na stronie, ktora

Re: zapotrzebowanie kaloryczne

PS. Sadzę, że tak różne normy kaloryczne dotyczą różnych wariantów . 1550 to prawdopodobnie minimalne zużycie kcal w całkowitym spoczynku( np.sen) . 2150 kcal to norma dziennego zapotrzebowania dla osoby średnio aktywnej o twojej wadze i wzroście.

Re: dzienne zapotrzebowanie kaloryczne

Wszystko to są rozważania czysto teoretyczne. Uśrednione wartości książkowe z reguły nie odpowiadają rzeczywistości jaką niesie ze sobą nasze życie codzienne. Każdy organizm jest inny i na każdy organizm wpływa masa czynników o różnym nasileniu. Powyższe dywagacje nie biorą pod uwagę 90% tych czynni

Re: Nie mogę schudnąć :(

polecam ci bloga quchenne inspiracje, jak wpiszesz w googla, to ci wyskoczy. dziewczyna sama sie odchudzila, a teraz doradza innym, bardzo madrze i sensownie. ma na stronie wzor na obliczenie swojego zapotrzebowania kalorycznego. oblicz sobie zapotrzebowanie wg tego wzoru, a potem sciagnij na

Re: Nie mogę schudnąć :(

No to zobaczmy: BMR dla kobiety lat 35, 170 cm wzrostu i 60 kg wagi to 1372. W zależności od trybu życia jej dzienne zapotrzebowanie kaloryczne to 1647-2608 kcal. Pierwsze przy siedzeniu na tyłku, drugie przy pracy fizycznej i paru treningach w tygodniu. To jest normalne zapotrzebowanie dla kobiety

Re: co to znaczy " obżerać się"?

zaczynala tyc. W moim mniemaniu objadac sie, to oznacza przejadac czyli jesc wiecej niz wynosi nasze zapotrzebowanie kaloryczne:) -- olaromanska.blox.pl/html

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!