Wszystko o:

fosfor w diecie

podpis główki

Fosfor

W organizmie skumulowany jest w kościach i szkliwie zębów. Kwas fosforowy stanowi składnik DNA i RNA. Fosfor współtworzy wiele enzymów, czyli substancji przyspieszających wiele podstawowych procesów w narządach. Bez niego ludzkie komórki nie są w stanie prawidłowo funkcjonować, dzielić się, wzrastać, odżywiać.

Nadmiar fosforu w organizmie prowadzi głównie do osteoporozy i zaburzeń wchłaniania żelaza.

Fosfor znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych.

JW

Nasiona chia - jakie mają właściwości i jak je jeść?

Nasiona chia - jakie mają właściwości i jak je jeść?

Nasiona chia, czyli nasiona szałwii hiszpańskiej, są znane ze swoich dobroczynnych właściwości. Te niepozorne, małe ziarenka zawierają bardzo dużo kwasów omega-3, wapnia i żelaza, a w dodatku są smacznym dodatkiem do wielu dań i deserów. Jakie właściwości mają nasiona chia i na co działają?

Gorzka czekolada - skład, właściwości i korzyści dla zdrowia

Gorzka czekolada jest źródłem wielu cennych składników i wykazuje pozytywny wpływ na organizm człowieka, zwłaszcza układ krwionośny oraz serce. Najlepiej wybierać czekoladę o jak najwyższej zawartości kakao i zastąpić nią inne słodycze, takie jak ciastka czy cukierki.

Ile kalorii ma jabłko?

Jabłko nie obfituje w kalorie - średniej wielkości jabłko ma 50-80 kcal, natomiast jest bardzo smaczne, dlatego to jeden z najchętniej wybieranych przez Polaków owoców. I nic w tym dziwnego, są pyszne, zdrowe i przede wszystkim tanie. W swoim składzie posiadają wiele cennych mikro- i makroskładników, które powinny znajdować się w naszej codziennej diecie. Owoce te wspomagają odchudzanie, redukują wchłanianie tłuszczów, wspierają mózg i zmniejszają ryzyko zachorowania na choroby serca. Ale czy jabłko to rzeczywiście niskokaloryczna przekąska, po którą można sięgać bez oporów? Ile kalorii mają jabłka oraz jakich witamin i minerałów dostarczają?

Białko - co to jest i jakie pełni funkcje w organizmie?

Białko - co to jest i jakie pełni funkcje w organizmie?

Białka są to struktury wielkocząsteczkowe zbudowane głównie z resztek aminokwasów. W ich składzie znajduje się około 50% węgla, blisko 25% tlenu, 18% azotu, a także między innymi wodór, siarka i fosfor. Proteiny występują praktycznie w każdym żywym organizmie, a także w wirusach oraz w grzybach

Kasze: bogactwo właściwości

Kasze: bogactwo właściwości

ilość witamin z grupy B (więcej na ten temat: Witaminy z grupy B: ukoją nerwy i wspomogą metabolizm ). Spośród wszystkich kasz najbogatsza jest w potas (istotny m.in. dla prawidłowej pracy naszego serca oraz układu nerwowego), fosfor (który - podobnie jak wapń - stanowi materiał budulcowy naszych kości

Szpinak: właściwości lecznicze

z wysokiej zawartości wielu cennych minerałów. W 100 gramach tego warzywa znaleźć można bowiem 558 mg potasu , prawie 100 mg wapnia, blisko 50 mg fosforu , 79 mg sodu , 80 mg magnezu i 3 mg żelaza . Szpinak to również cenne źródło wielu witamin. Ta sama ilość surowych liści dostarcza 28 mg

Serwatka: właściwości. Na co pomaga serwatka?

Serwatka: właściwości. Na co pomaga serwatka?

produktem ubogim w białko, gdyż w większości składa się z wody, a w celu jego skoncentrowania serwatkę poddaje się sproszkowaniu. W takiej formie może być z powodzeniem wykorzystana jako suplement diety - zwłaszcza przez osoby intensywnie ćwiczące na siłowni. Białko z serwatki charakteryzuje się znakomitą

Jajko to samo zdrowie! Co zatem z cholesterolem i salmonellą?

Jajko to samo zdrowie! Co zatem z cholesterolem i salmonellą?

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Szczawiany w moczu u czterolatki

białka zwierzęcego w diecie, napoje gazowane. Należy przyjrzeć się ww czynnikom ryzyka, w ramach podstawowej opieki wykonać USG jamy brzusznej, powtórne badanie moczu ogólne z posiewem, i jeżeli lekarz zdedcyduje badania z krwi (m.in. mocznik kreatynina, wapń, sód, potas, fosfor, kwas moczowy

2,5 miesiąca - za dużo fosforu, poci się, dieta?

poziom fosforu i wapnia. Wapń ok, fosforu dużo za dużo. Maciuś jest tylko na piersi, więc mam przejść na dietę. Każda strona internetowa podaje inny wykaz produktów, które zawierają fosfor. Powtarza się tylko ryż i jajka. Czy ktoś mógłby mi doradzić co jeść a czego nie? W jakimś archiwalnym wątku

dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Moja córeczka (4 mies. skończone) ma niedobó fosforu, jak jej pomóc? Co będzie dobre w diecie? (ma zaparcia). Pytam o dziecko 4- miesięczne, ale również później, co będzie wskazane? Radzono nam postarać się o bebilon BMF,ale czy nie utuczymy małej? :-)

JEST!!!!

45. glukoza wysoka 237 norma 160, ale przy tylu kroplowkach z glukoza to raczej nie dziwne. Pierwotnie bylo: kreatynina 13, fosfor 17, mocznik 213. Profil watrobowy ok. Zalecenie diety: albo urinary albo nerkowa... przy zwroceniu uwagi, ze jedna bedzie zakwaszac mocz a druga alkalizowac pani wet

Re: dieta bogata w fosfor - proszę o radę

Witam, Uwazam,ze jesli naprawde w organiźmie są niedobory fosforu,to maluch powinien zostac objety opieką Poradni Metabolicznej - w celu wyjasnienia skad ten niedobór sie bierze. Przeciez obecnie dziecko jest na diecie bogatej w fosfor ( produkty mleczne) . Czy podaja Państwo wit D3? Co do

Re: ZDROWIE

Pozytywnie na układ krwionośny wpłynie też awokado. Stosowane jako zamiennik masła i margaryny, wzbogaci naszą dietę w cenne nienasycone tłuszcze. To źródło błonnika, witamin (A, C, E, K, PP i tych z grupy B) oraz składników mineralnych (cynk, fluor, fosfor, magnez, potas, żelazo). Dzięki regulacji

Fosfor a dieta i dr. Z

za wysoki , konieczne rozszerzenie diety. Mocno mi to krzyżuje plany bo zaparłam się, że do końca 6 miesiąca nic nie podam. Nie mogę dać mu ryżu, bo ma dużo fosforu. Mogę próbować jabłko (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona), marchewkę (na pewno nie spróbuję, sama jestem uczulona). Myślę

Re: stosunek wapnia do fosforu w diecie

Normy Instytutu Żywności i Żywienia z 1969 roku zalecały, aby stosunek wapnia do fosforu wynosił w diecie jak 1:1. Najnowsze normy Instytutu z roku 1995 (Ziemlański i wsp.) również zalecają, aby stosunek wapnia do fosforu w diecie wynosił 1:1. Pozdrawiam.

Re: Blogi przy czytaniu ktorych robie facepalm :)

magnezu, troche wapnia, zelaza i fosforu, a takze blonnik. w ziemniakach sa tez prawie wszystkie witaminy. najwiecej jest vit. c, wiecej niz np. w jablkach, praktycznie wszystkie witaminy z grupy b, vit. a i pp. oczywiscie jedzenie samych ziemniakow pod roznymi postaciami nie ma wiele wspolnego ze

Re: Witamina D3 i żelazo

Sprawdź koniecznie poziom wapnia i fosforu. Może mieć zaburzony metabolizm. Zbyt duży poziom żelaza może być bardzo groźny, choć też może być spowodowany złą dietą. np. zbyt dużo czerwonego mięsa.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!