Wszystko o:

fosfor w organizmie

podpis główki

Fosfor

W organizmie skumulowany jest w kościach i szkliwie zębów. Kwas fosforowy stanowi składnik DNA i RNA. Fosfor współtworzy wiele enzymów, czyli substancji przyspieszających wiele podstawowych procesów w narządach. Bez niego ludzkie komórki nie są w stanie prawidłowo funkcjonować, dzielić się, wzrastać, odżywiać.

Nadmiar fosforu w organizmie prowadzi głównie do osteoporozy i zaburzeń wchłaniania żelaza.

Fosfor znajduje się niemal we wszystkich produktach spożywczych.

PAP, Nauka w Polsce

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Dieta wegetariańska najlepsza dla nerek

Jedzenie warzyw zamiast mięsa może pomóc pacjentom ze schorzeniami nerek. Dzięki wprowadzeniu do menu diety wegetariańskiej, organizm usuwa zbędny, toksyczny fosfor - informują naukowcy z Indiana University School of Medicine i Roudebush Veterans Affairs Medical Center.

Fosfor

Fosfor to makroelement bez którego nie mogłaby prawidłowo funkcjonować żadna komórka w ludzkim organizmie. Odpowiada m.in. za przepływ energii, buduje kości oraz łańcuchy kwasów nukleinowych.

Niektórych minerałów potrzebujemy niewiele, tyle, ile może dostarczyć np.

odpowiedni dodatek do kanapki. Innych całkiem sporo. Ze względu na zapotrzebowanie organizmu składniki mineralne podzielono więc na dwie grupy: makroelementy i mikroelementy, inaczej zwane pierwiastkami śladowymi. Dzienne zapotrzebowanie na makroelementy (wapń, magnez, potas, sód, fosfor i chlor) osoby dorosłej przekracza 100 mg. Na mikroelementy (w tym: żelazo, cynk, chrom, jod, selen, miedź, siarka) nie przekracza 100 mg.

Zespół Fanconiego-Bickela (glikogenoza typu XI, GSD XI)

Zespół Fanconiego-Bickela (glikogenoza typu XI, GSD XI)

Za rozwój tej rzadkiej choroby metabolicznej odpowiedzialna jest wada genetyczna decydująca o stężeniu wytwarzanego przez organizm białka GLUT2, czyli białka błonkowego transportującego glukozę. Aminokwas ten występuje przede wszystkim w wątrobie, nerkach, jelitach i trzustce. Do jego podstawowych

Śliwka na trawienie, cerę, miażdżycę. Wystarczą trzy śliwki dziennie!

Śliwka na trawienie, cerę, miażdżycę. Wystarczą trzy śliwki dziennie!

śliwka w środku? W śliwce ukrytych jest mnóstwo witamin - A, C, E, B6 oraz K. Posiada również polifenole, wapń , potas, fosfor, magnez, żelazo i błonnik. Śliwki na trawienie Jeśli masz problem z zaparciami, sięgnij po śliwki. Idealnie stabilizują trawienie. Warto pamiętać, że im mniej zaparć, tym

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

Czarna rzepa, kalarepa, wężymord - zapomniane warzywa, które warto odkryć na nowo

trzustki . Zdaniem niektórych badaczy skutecznie obniża poziom cukru w organizmie, co ważne dla chorych na cukrzycę. Czytaj także: Sałata - więcej niż "zwykłe" warzywo? Kiełki - zdrowie w zarodku Pasternak to przede wszystkim białko, węglowodany, potas, fosfor, wapń i żelazo . Znajdziemy

Seler naciowy - niskokaloryczny afrodyzjak. Właściwości i zastosowania selera naciowego

Seler naciowy - niskokaloryczny afrodyzjak. Właściwości i zastosowania selera naciowego

E. W naci selera jest mnóstwo przeciwutleniaczy, a więc wrogów szkodliwych wolnych rodników . Łodyga zawiera witaminy A, C i E. Znajduje się w niej też nieco kwasu foliowego. Składniki mineralne selera to: wapń, potas, cynk, magnez, fosfor i żelazo. Seler naciowy i choroby Układ trawienny Seler

Korzeń pietruszki to nie tylko włoszczyzna. Pietruszka korzeniowa i smakuje, i leczy

Korzeń pietruszki to nie tylko włoszczyzna. Pietruszka korzeniowa i smakuje, i leczy

moczopędnie – bierze udział w usuwaniu nadmiaru wody z organizmu, wyczyszcza przy tym organizm z toksyn. Oprócz tego jest pomocny przy zapaleniu pęcherza i nerek (pozytywnie wpływa na ich pracę). Tutaj możesz przeczytać o domowych sposobach na zapalenie pęcherza. Trawienie Korzeń pietruszki jest

Wielkanoc bez jajek? Nie przejdzie! Co z cholesterolem i salmonellą?

Wielkanoc bez jajek? Nie przejdzie! Co z cholesterolem i salmonellą?

Nadmiar fosforu w organizmie?

Co oznacza nadmiar fosforu w organizmie i jakie są objawy?Nadmiar fosforu oznacza zwiększenie stężenia fosforanów w surowicy. Wśród najczęstszych przyczyn wymienia się ostrą i przewlekła niewydolność nerek, niedoczynność przytarczyc, nadmierne uwalnianie fosforanów z komórek (rozpad mięśni, komórek

Niedobór fosforu w organizmie

Jestem po przeszczepie nerki i mam nadczynność przytarczyc - wynik 120. Jak sobie poradzić z tym niedoborem?Niestety podane przez Pana/Panią informacje są niepełne (podany wynik to poziom PTH?) i trudno jest mi się ustosunkować do zadanego pytania. Ważne jest określenie czy nadczynność przytarczyc m

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

? Salsefia ? spokrewniona ze skorzonerą. Jej korzonki są jasne i stożkowate, a po obraniu łatwo ciemnieją. Dobrze jest skropić je cytryną. W smaku przypomina połączenie pietruszki i skorzonery. Zawiera dużo potasu, skrobi, żelaza, magnezu, fosforu, soli mineralnych oraz naturalną inulinę. Jest

Re: nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

oprócz kasz to chyba jeszcze brązowy ryż można jeść, makaron taki specjalny też widziałam w jednym hiprmarkecie - pytanie tylko jak bardzo specjalny;) -- http://www.suwaczek.pl/cache/ed9571e04b.png

nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

w ostatnich badanich krwi wyszedł synkowi (22 mieś) za wysoki fosfor nieorganiczny: 5,01mg/dl gdzie norma jest 2,5 - 4,5. pani doktor powiedział aby ograniczyć produkty takie jak: sery, twarożki, deserki, jaja, ryż, kukurydze,makarony, indyka, kurczaka... dziaciak mi sie zagłodzi na śmierć w

Re: nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

dobrze, że weekend tuz tuż bo tylko wtedy ma czas na zakupy, i napewno zajżę do sklepu ze zdrową żywnością po kaszki i mąki. synek tez alergik i jest na diecie bezmelcznej i bezglutenowej jeszcze miesiąc ( a na diecie obserwacyjnej jest od października) potem zaczynamy powoli wprowadzac te produkt

Re: nadmiar fosforu w organizmie - co jeść?

Mój synek ze względu na alergie wogóle nie je nabiału, żadnych jogurtów i serków i żyje. Jest dużo kasz: jaglana, z amarantusa, jęczmienna, orkiszowa, możesz takie dodawać do zup lub do mleka. Zupy wcale nie musisz robić na mięsie ale jak się uprzesz to jest jeszcze cielęcina, jagnięcina, wołowi

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

Soczewica Jej kiełki mają delikatny smak. Można je jeść zarówno na zimno, jak i na ciepło (wtedy trzeba je dodawać pod koniec gotowania i smażyć bardzo krótko). Zawierają sporo witamin C, E, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, fosforu oraz cynku i miedzi. I składają się w 25 proc. z wartościowego

Re: do doświadczonych w leczeniu kota -pęcherz mo

Tak, Mysiulek ma rację: Ipakitine wiąże fosfor i pomaga usuwać z organizmu (Ipakitine ma w składzie mielone skorupki, czyli nie chemia, a naturalne składniki). Z żurawiną jest np. UroxiVet (wspomagający, suplement, nie lek), można podawać Lespewet który jest moczopędny i pomaga płukać (czyścić

Re: Tak sobie..

Mało kto wie, że truskawka zawiera więcej witaminy C niż np. cytryna. Warto nadmienić, że witamina ta odpowiedzialna jest za usuwanie nadmiaru cholesterolu. Ponadto posiada właściwości bakteriobójcze i wzmacnia ścianki naczyń krwionośnych. Żeby było mało, to chroni przed anemią i oczyszcza organizm

Re: Kot-wielki smutek.

całego organizmu. Mięso ma w sobie bardzo mało wapnia, za to dużo fosforu, ma bardzo mało witamin potrzebnych kotu, gotowane praktycznie nie ma tauryny - niezbędnej dla kotów i której niedobór ma fatalny wpływ na rozwój kota i jego metabolizm. Kocurek był na czczo podczas badania krwi?

Re: Boicie się? Boimy..

... Drzewko cytrynowe dorasta zazwyczaj do pięciu metrów, choć zdarzają się drzewka 10-metrowe. Cytryna zawiera witaminy: A, z grupy B, PP, C. Sok i miąższ z jednej 100-gramowej cytryny zawiera 70 mg witaminy C, czyli mniej więcej tyle, ile wynosi dzienne zapotrzebowanie organizmu dorosłego człowieka

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!