Wszystko o:

ile błonnika dziennie można jeść

wizu

Błonnik - jego rola w organizmie, najlepsze źródła i skutki niedoboru

Błonnik - jego rola w organizmie, najlepsze źródła i skutki niedoboru

Błonnik, choć nie jest w żaden sposób wchłaniany i przyjmowany przez organizm ludzki, pełni niezwykle istotne funkcje. To dzięki niemu możliwe jest oczyszczanie organizmu i utrzymanie w dobrej formie układu pokarmowego. Z kolei od kondycji tego układu zależy harmonijna, niezakłócona praca całego organizmu. Dlatego tak istotna jest prawidłowa, bogata w roślinne włókna dieta.

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Niemal wszyscy o nim słyszeli, wiedzą, że usprawnia pracę układu pokarmowego i jest zdrowy. A tak konkretnie? Czym np. różni się celuloza od ligniny i czy obie substancje są nam potrzebne? Czy błonnik pochodzący tylko z codziennej diety można przedawkować? Gdzie którego szukać?

Najlepsze źródła błonnika: korzystaj z nich rozsądnie

Błonnik syci, ułatwia trawienie, działa niczym szczotka usuwająca zbędne substancje. Niektóre produkty mają go mnóstwo, a zalecana dawka jest ściśle określona. Czy ich spożywanie zawsze wychodzi na zdrowie?

Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

Błonnik witalny - środek na lepszą sylwetkę i zdrowie

wie o tym, że należy spożywać jak najwięcej produktów zawierających ten składnik. Jednak mało komu udaje się wprowadzić to w życie. Rekomendowana dzienna porcja błonnika dla jednej osoby to 20-40 g. Niestety, Europejczycy jedzą go znacznie mniej niż powinni – spożywana dawka jest prawie

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

. Kiedy układ trawienny wydaje się wyjątkowo leniwy, warto go rozruszać za pomocą odpowiednich składników. Wiadomo, że jego sojusznikami są choćby witaminy z grupy B, błonnik czy kapsaicyna . Co jeszcze? Jak stosować, żeby nie żałować? Rzeczywiście można jeść bez obaw o kontrolę wagi? Warto to

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

. Zaleca się, aby kobiety przyjmowały 2,7 l, a mężczyźni 3,7 l płynów dziennie (odpowiednio: 11 i 15 szklanek) - informuje serwis health.com. Człowiek to głównie woda. Niestety, wciąż o tym zapomina. Oto konsekwencje Warto spróbować, byle nie przesadzić " Błonnik nie jest absorbowany

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

Jak pić podczas odchudzania, żeby rozkręcić metabolizm i zachować dobrą formę?

nie ćwiczył tak intensywnie, a teraz ćwiczy albo nie spożywał produktów bogatych w błonnik, a teraz to robi, rzeczywiście powinien zwiększyć ilość wypijanych płynów. W innych okolicznościach nie ma takiej konieczności" - przekonuje dietetyczka. Nawadnianie kontra odchudzanie - kto ile powinien

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

, prebiotyk, a może synbiotyk? Czym się różnią? Co wybrać? Co warto jeść, a czego nie? W Twoim codziennym menu obowiązkowo powinno się znaleźć zalecane pięć porcji warzyw i owoców. Najlepiej by były świeże, gotowane na parze lub kiszone. Pierwsze i drugie dostarczą wartościowego błonnika, trzecie zaś

Śliwki suszone mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców. A to jeszcze nie wszystko

Śliwki suszone mają najwięcej antyoksydantów wśród owoców. A to jeszcze nie wszystko

, to aż 300 kcal/100 g. Kilka dziennie wystarczy w zupełności. Warto wiedzieć, że śliwka po ususzeniu ma w sobie aż 7 razy więcej błonnika! Zaparcia Błonnik ma przeczyszczającą moc, ułatwia wypróżnianie, zmiękcza stolec i niweluje zaparcia. Zanim zjesz suszoną śliwkę, upewnij się, że w pobliżu jest

Żółty stolec - co o twoim zdrowiu mówi kolor stolca?

Żółty stolec - co o twoim zdrowiu mówi kolor stolca?

Wygląd prawidłowego stolca może lekko różnić się, jednak nie powinien on mocno odbiegać od normy. Na kolor i konsystencję stolca ma wpływ: spożywane jedzenie,  jakość jedzenia, choroby, ilość wypitej wody, ilość zjadanego błonnika. Na przykład żółte plamki w stolcu nie muszą oznaczać od razu

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Jak podkręcić metabolizm? Dietetyk radzi

Stres i problemy z jedzeniem - jak sobie radzić?

3 kawy dziennie, czasami się zmuszę aby zjeść jedna kanapkę. Dzisiaj ważę 49kg przy wzroście 165cm, mój wiek to 25 lat. Wszystko zaczęło się od tego ze przyjaciel mnie zostawił dla innej, skomplikowana relacja, ale byłam z nim szczęśliwa. Próbowałam dzisiaj cos zjeść, ale zajrzałam do lodówki i

Zaparcia - co robić?

. Ogółem mam stwierdzone jelito drażliwe, jednak czy nagła zmiana oddawania stolca może mieć związek z tą chorobą? Zespól jelita drażliwego mam od prawie roku i do tej pory wypróżniałam się normalnie, nie miałam ani biegunek ani zaparć. Czym mogą spowodowane być zaparcia? Co jeść, aby się ich pozbyć

Dieta a cholesterol

roślinnymi. Istotne jest również ograniczenie spożycia soli. Dobrze, że je Pani dużo warzyw, ich ilość wraz z owocami powinna być >400 g/dziennie. To dobre źródło błonnika, witamin, składników mineralnych i flawonoidów. Udowodniono również korzystne działanie na wysoki poziom cholesterolu, kwasów

Cholesterol

Jakie produkty skutecznie obniżają zły cholesterol?Do pokarmów najbardziej skutecznych w obniżaniu frakcji LDL cholesterolu (złego cholesterolu) należą przede wszystkim: 1. Pokarmy bogate w błonnik owies (płatki owsiane), jęczmień (kasza jęczmienna), fasola. 2. Ryby powinny być spożywane co

Problemy żołądkowe, nadprodukcja gazów

probiotyki - polepszyło się i humor się poprawił. Ale gazy pozostały. Potrafiłem jeść bardzo mało błonnika/warzyw a i tak miałem gazy - na pewno lżejsze ale były. Objawy nawracały więc wykonałem badania: Gastroskopia wykazała lekko zaczerwienioną błonę śluzową w trzonie i w części przedodźwiernikowej żołądka

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Chandra jesienna

Polecam zdrowe jedzenie 5x dziennie błonnik z warzyw lub owoców razowe pieczywo obiad gotowany choc 1 danie ciepłe dużo pić. Codziennie rano na czczo 1 łyżeczka miodu , sok z pół cytryny , 1 łyżka octu jabłkowego.i codziennie wit.D jako szczepionkę lub bez recepty oscillococillum zapobiegawczo 1x w

Re: Największe znaczenie w obniżeniu stężenia cho

Jabłka działają w naszym organizmie niczym szczotka. Wymiatają szkodliwe substancje, m.in. cholesterol. To głównie zasługa błonnika. Badania udowadniają, że jedzenie 4 jabłek dziennie zmniejsza cholesterol o 25 proc. Owoce te zawierają także pektyny oraz polifenole, które poprawiają metabolizm

Re: czy jest sens rezygnowac z glutenu i nabialu

nietolerancję, to może oczywiście zrobić testy - ale trzeba je zrobić w momencie, kiedy jeszcze się spożywa gluten. Ale jest też druga strona medalu - jeśli eliminujemy gluten z diety, to częściowo pozbywamy się też błonnika. A błonnik jest bardzo potrzebny do trawienia, więc jego brak też może skutkować

Re: Jak przytyć?

skoro chcecie utyć to moje rady bez sensu,ale jak patrzę iletaboret666/watchamker737 jecie to naprawdę ogromne ilości białek odzwierzęcych oraz cukrów , objętościowo też dużo , może ja tyle jem ale dominują rośliny czyli witaminy i błonnik, np kiszoej kapusty jem minimum pół kilo dziennie

Re: Sen dzieci urodzonych w lipcu i sierpniu 2015

Leni moja b. dużo je błonnika i robi też 3-4kupy dziennie. Je ciągle owoce, warzywa, płatki owsiane, kasze. Ale no w nocy czy nas ranem robi? Moja w nocy się nie budzi od 3 miesięcy, jeśli się zdarzało to o 5. Nie wiem czy podanie owoców typu suszona śliwka na śniadanie cos zmieni że zrobi przed

Największe znaczenie w obniżeniu stężenia choleste

jest również używanie oliwy do nawilżania pieczywa w zamian za masło a w szczególności za margarynę. Rozpuszczalny błonnik Dobry przepis na dzienną porcję owsianki 8 filiżanek zimnej wody 1,5 filiżanki płatków owsianych lub jęczmiennych (najlepiej zamieniać co drugi dzień) 1/2 małej łyżeczki cynamonu 1

Re: Picie soków, warto?

niskokaloryczne diety i spożywają ogólnie za mało błonnika. Tłuszcz w pożywieniu nie powoduje też podwyższonego cholesterolu, to dawno obalony mit, więc nie musisz unikać masła. Jedz trzy razy dziennie do syta, wieczorem zrezygnuj jednak z węglowodanów i co najważniejsze, przestań podjadać pomiędzy posiłkami. Po

Re: Co wyrzucic z mojego menu

Tak naprawdę opisałaś tylko menu jednego dnia. Nie wydaje mi się, byś codziennie jadła to samo. Jeśli tak jest, to z pewnością powinnaś to zmienić, ponieważ jedzenie musi być przede wszystkim urozmaicone. Jesz 4 posiłki dziennie - to jest właściwie. Natomiast z pewnością w twojej diecie jest zbyt

Re: nie radzę sobie-mam wilczy apetyt!

Stosuję dietę 100 kcal i nie mam wilczego apetytu . Początki były trudne,ale już po 2-tyg.organizm przestawił się na regularne posiłki i inną dietę . Tajemnica leży w tym co jemy i jak jemy. Zasada- 5-6 posiłków dzienni o stałych porach, węglowodany złożone w postaci jak najmniej przetworzonej

Re: Cukier - jakie macie z nim doświadczenia?

-tubie i blogach jest sporo wykładów mi dopiero po całkowitym wyeliminowaniu nabiału (jadłam tylko twarde sery ze względu na niet. laktozy)i białej mąki udało się uregulować cukier i objawy nadmiaru, a potem spadku, po włączeniu większej ilości owoców (4-5 porcji dziennie) nadal w normie. Także w moim

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!