Wszystko o:

jak obniżyć poziom potasu

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Paulina Zduniak

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią poza smakiem? Które warto wprowadzić do diety?

Gluten występuje w naszej diecie od niepamiętnych czasów i nie do końca słusznie trafił na listę niewskazanych składników żywności. Zarazem: rzeczywiście, nie wszystkim służy. Bezglutenowe zboża i kasze też są smaczne i zdrowe. Warto wprowadzić je do diety, nawet jeśli nie musisz unikać glutenu

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Pożywne, sycące, pyszne. Skutecznie rozgrzeją, nawodnią, usuną objawy przeziębienia, wspomogą serce, nawet usprawnią przemianę materii. Zupy mają więcej zalet niż sądzisz. Odpowiednio przygotowane nie tuczą, a dostarczają wartościowe biopierwiastki i źródła energii. Poznaj walory zdrowotne tych najbardziej popularnych w Polsce i LECZ SIĘ ZUPĄ!

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasze jęczmienne są jednymi z najczęściej spożywanych w Polsce. Dwa najpopularniejsze rodzaje, jakie trafiają na nasze stoły, to pęczak i kasza perłowa.

Burak wcale niegłupi. Dowiedz się, dlaczego trzeba jeść buraki

Burak wcale niegłupi. Dowiedz się, dlaczego trzeba jeść buraki

odgrywają ważną rolę też u innych warzyw. Betaniny nie pomyl z betainą, która wpływa na obniżenie poziomu homocysteiny w organizmie. Im wyższy poziom homocysteiny, tym większe ryzyko zapadnięcia na miażdżycę, a więc warto jeść buraki, żeby się przed nią uchronić. Burak i menopauza Kobiety w okresie

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

poziomu cholesterolu we krwi. Pełne są także takich składników, jak: żelazo, fosfor, potas, magnez oraz witaminy z grupy B (zwłaszcza B1 i B6). Uwaga, choć wartościowy, mak może zaszkodzić. W zbyt dużych ilościach - na przykład gdy zjemy za dużo świątecznego makowca - może być ciężkostrawny. Niezwykle

7 produktów, które warto jeść po treningu

7 produktów, które warto jeść po treningu

są świetnym źródłem potasu, który pomaga obniżyć ciśnienie krwi, a także dobroczynnie wpływa na pracę stawów. Wartości odżywcze w 100 g (mały banan):Wartość energetyczna - 89 kcalBiałko - 1,1 gTłuszcz - 0,3 gWęglowodany - 22,9 g Banany są też dobrym źródłem magnezu oraz kwasu foliowego, które chronią

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

szereg witamin z grupy B – witamina B1, B2, B5, B9. Znajdziemy w nich także witaminę C, E i K. Składniki mineralne zawarte w kiełkach soi to magnez, żelazo, wapń, mangan, miedź, potas, i fosfor. Jaki wpływ na nasz organizm mogą mieć kiełki soi? obniżenie ciśnienia krwi; obniżenie poziomu złego

Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić

Mak - zdrowy, ale może zaszkodzić

ten charakteryzuje się przede wszystkim wysoką zawartością (ok. 70%) kwasu linolowego, którego spożycie wiąże się z obniżeniem poziomu złego a podwyższeniem stężenia dobrego cholesterolu we krwi. Ma również delikatny, lekko orzechowy smak. Najlepiej spożywać go na zimno, np. jako dodatek do sałatek i

SUPERFOODS: jedzenie do zadań specjalnych - poznaj najlepsze produkty [zestawienie subiektywne]

SUPERFOODS: jedzenie do zadań specjalnych - poznaj najlepsze produkty [zestawienie subiektywne]

. Same orzechy pomogą również obniżyć ciśnienie krwi i poziom cholesterolu, a także wesprą procesy trawienne. W związku z tym polecane są m.in.. w diecie przeciwmiażdżycowej. Czy połówka orzecha przypomina Ci mózg? Z powodzeniem możesz uznać to za dietetyczną sugestię matki natury. Orzechy włoskie to

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

także miedź. Potas, magnez i witamina B9 korzystnie wpłyną na pracę układu nerwowego. Zawierają dobrze przyswajalne białko (ich enzymy ulepszają wchłanianie tego elementu). Mogą przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi, poziomu cukru oraz złego cholesterolu. Kiełki fasoli mung – domowa hodowla

Wysoki poziom potasu, mocznika i kreatyniny

jakie produkty spożywcze zawierają mało potasu, lub jaka byłaby najlepsza dieta aby ten poziom obniżyć, bo naprawdę nie wiem co mogę jeść.Wśród działań niepożądanych stosowanych przez Panią leków nie ma hiperkaliemii czy podwyższenia poziomu potasu. Produkty zawierające dużo potasu to m.in. konserwy i

Obniżony poziom neutrofili

Właśnie odebrałam wyniki badań krwi i widzę, że mam obniżony poziom Neutrofili - 1,62 przy normie (2,50-7,0), oraz 39,2 przy normie(40,0-70,0). Ponadto podwyższone Monocyty - 11,4 (2,0-10,0). Jestem 28 letnią kobietą. Nie jestem w ciąży. Badania wykonałam ponieważ od listopada mam problemy z

Niski poziom potasu

Bbardzo proszę o jakąś wskazówkę odnośnie możliwych przyczyn niskiego poziomu potasu,mimo doustnego przyjmowania Caldymu. Dodam, iż lekarz rodzinny podejrzewał celiakie, ale została ona wykluczona. W diecie staram się spożywać produkty bogate w ten pierwiastek, a do tego uzupełniam go przyjmując w

Niski poziom potasu we krwi

dobre: tarczyca, glukoza, morfologia, OB. Czy mam się czego obawiać? Czy wystarczy wyeliminować potas z diety i wyniki wrócą do normy?Tak znaczna hipokaliemia (niski poziom potasu we krwi) nie może być wywołana zwykłym niedoborem. Najprawdopodobniej dochodzi do utraty potasu przez nerki, dlatego wymaga

Niski poziom kreatyniny i potasu

Wciąż spada mi kreatynina i potas we krwi. Co robić? Bolą mnie nerki,puchną okropnie nogi, bolą kolana... mam dość!

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: O ZAWROTACH GŁOWY I INNYCH... RAZ JESZCZE

Czytałam właśnie o ptasie i patrz ie cytuję 'przy niskim poziomie potasu, źle funkcjonuje mózg. Szczególnie wrażliwy na jego braki jest móżdżek. Dochodzi do utrudnienia czynności ruchowych zaburzenia równowagi, praca umysłową jest utrudniony, następuje pogorszenie pamieci'. Brak potasu powoduje

Wit B12 a obniżenie poziomu potasu

Przeczytałam właśnie, że niekontrolowana podaż B12 (czytaj: nadmiar łykanych tabletek) powoduje spadek potasu. Niedobór potasu (a miałam poniżej normy) = objawy podobne do niedoczynności kory nadnerczy. Od czasu do czasu łykam duż dawki B12 dla pakerów i tak samo było na 2 tyg przed badaniami sodu

Re: Jak obniży poziom potasu w organiźmie?

do.ki napisał: > Mozna tez zmienic czestosc dializ lub oddializowac wiecej potasu za kazdym > razem. Przypuszczam, iż chodzi o zbytni wzrost poziomu potasu między dializami. Dlatego samą dializą tego nie da się wyregulować, gdyż poziomu potasu nie można za bardzo obniżyć. > >

Re: ~~~~Pieczarki~~~~~

Pieczarka to doskonały grzyb, który przyczynia się do obniżenia poziomu cholesterolu LDL, czyli tego szkodliwego. Zawiera także potas i niewiele sodu ? te substancje pomagają wyrównać ciśnienie krwi i wyregulować jego poziom. Dlatego spożywanie pieczarek sprzyja zmniejszaniu się ryzyka występowania

Re: Jak obniży poziom potasu w organiźmie?

snajper55 napisał: > Przypuszczam, iż chodzi o zbytni wzrost poziomu potasu między dializami. > Dlatego samą dializą tego nie da się wyregulować, gdyż poziomu potasu nie można za bardzo obniżyć. Ale dializujac czesciej mozesz zapobiec nadmiernym wzrostom. > Chyba nawet na pewno się

Re: Wit B12 a obniżenie poziomu potasu

AAAA!!! I jeszcze jedno! Mój tato, ma anemię A.B. Dostaje raz w miesiącu B12 (100) i ciągle ma uzupełniany potas - on to potrafił zemdleć w najmniej sprzyających okolicznościach.... Właśnie przez niedobór potasu. -- Pozdrawiam, junkersica.

Re: Wit B12 a obniżenie poziomu potasu

Cześć :D Anka, tyo ja Ci życzę, żeby to był tylko potas !! Wtrącę jeszcze, że od kiedy robię badania, potas mam na górnej granicy normy. Od kiedy biorę B12 spadł, nie jakoś bardzo, ale sama się zdziwiłam, więc może coś w tym jest! -- Pozdrawiam, junkersica.

Re: Wit B12 a obniżenie poziomu potasu

Chyba nie chodzi o wchłanianie z żołądka, bo zgłębiając temat znalazłam informacje o tym, że jeśli bierze się zastrzyki z B12, to warto kontrolować potas. Wynika z tego, że mechanizm jest bardziej skomplikowany. I jak Ci po tych pakerskich witaminkach? Ja od 3 dni "pasę się" 1000mcg z

Re: Wit B12 a obniżenie poziomu potasu

A, i jeszcze jedno mi się nasuwa. Czy byłaś kiedyś diagnozowana w kierunku zaburzeń wchłaniania? Oczywiście na odziale gastro-enterologicznym. Mój synek ma skierowanie, właśnie ze względu na niedobór wagi. Może tu leży problem? W końcu i tak przez hashi mamy z tym problemy... No i te Twoje wyniki n

Re: Wit B12 a obniżenie poziomu potasu

Forum jest kopalnią wiedzy zbiorowej:) Muszę swoją mamę nakłonić do łykania potasu, bo wreszcie zaczęła brać zastrzyki z Cocarboxylazy i B12. Co prawda to B12 100mcg ale zawsze to coś. Ona uważa, że jeden banan dziennie wystarczy. Nie sądzę. Muszę przyznać, że już 3 zastrzyki podładowały jej

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!