Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Paulina Zduniak

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

Choć nie każdy za nimi przepada, większość z nas wie, że są bardzo zdrowe. Dlaczego warto włączyć je do diety i jak je jeść, by jak najlepiej wykorzystać ich właściwości?

Witamina A - przyjaciółka oczu, skóry i urody

Witamina A latem może ochronić skórę przed poparzeniami i przebarwieniami. Niczym dobra kosmetyczka pielęgnuje urodę - chroni przed przetłuszczaniem i starzeniem się skóry. A to tylko namiastka jej zasług. Gdzie szukać witaminy A, w jakiej formie i ilościach ją sobie serwować, by maksymalnie skorzystać z jej dobrodziejstw?

Witaminy z grupy B: brygada do zadań specjalnych

Poskramiają stres, regulują metabolizm, dodają energii, dbają o stan skóry. Organizm nie umie ich magazynować, dlatego powinniśmy dostarczać ich sobie na bieżąco. Gdzie szukać witamin z grupy B?

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

zawartości. W przypadku soku, problem ten odpada: wyciskasz z buraka to, co w nim najlepsze bez strat minerałów. A w buraku ich aż się roi. Potas, mangan, magnez , molibden, kobalt, wapń , żelazo, miedź, cynk, a nawet rubid i cez - to tylko niektóre z nich. W kwestii witamin w buraku drzemią spore

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

brukselki niesłusznie się krzywi, jest to bowiem bardzo zdrowa, wartościowa roślina. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Brukselka: wartości odżywcze i właściwości zdrowotne Brukselka ma najwięcej witaminy C wśród warzyw kapustnych. Już 150 gramów brukselki pokrywa nasze zapotrzebowanie na witaminę C . Oprócz

Masz apetyt na czekoladę? Twój organizm potrzebuje magnezu! Zdrowe zamienniki śmieciowego jedzenia

Masz apetyt na czekoladę? Twój organizm potrzebuje magnezu! Zdrowe zamienniki śmieciowego jedzenia

warzywa i owoce bogate w potas, magnez, sód i wapń. To przede wszystkim pomidory, brokuły, awokado, banany i suszone morele. Uzupełniaj też regularnie płyny. Cukinia składa się głównie z wody, a mimo to jest źródłem wielu witamin Szybko tyjesz? Nie możesz zasnąć? Pękają ci usta? Sprawdź, których

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

( prowitamina A ). Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! Więcej o marchwi i jej wpływie na zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce , dyni, szpinaku czy brokułach

ABC witamin - gdzie ich szukać i na co działają?

ABC witamin - gdzie ich szukać i na co działają?

naturalnie niemal w każdym pokarmie jako witamina K1 (filochinon). Najwięcej jej znajdziemy w zielonych warzywach liściastych. Szukaj jej w szpinaku, brukselce, brokułach czy sałacie . Jeśli na talerzu ci się zazieleni, najprawdopodobniej witaminy K masz na nim pod dostatkiem (czytaj więcej o

Prowitamina A (beta-karoten) - dla zdrowia i urody. Działanie i źródła beta-karotenu

Prowitamina A (beta-karoten) - dla zdrowia i urody. Działanie i źródła beta-karotenu

Prowitaminy to takie związki chemiczne, które pod wpływem reakcji chemicznych przekształcają się w organizmie w witaminy. Prowitaminą witaminy A (po prostu prowitaminą A) jest beta-karoten (β-karoten), związek chemiczny należący do karotenoidów. β-karoten jest znany ze swoich leczniczych

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

brokuły, jarmuż zawiera mnóstwo witamin K i C, a także sulforafanu. Ale nie tylko. W pierzastych jarmużowych liściach kryje się również spora dawka wapnia. W 100 g jarmużu jest go nawet więcej niż w podobnej ilości krowiego mleka. Ponieważ jednocześnie zawiera sporo żelaza, sprawdzi się w diecie osób

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Hemoglobina jak poprawic

Wołowina, zielone warzywa (brokuł, pietruszka, szpinak), buraki (kiszony sok najlepiej) - najlepiej w komplecie z czymś bogatym w witaminę C, bo wpływa na lepsze przyswajanie żelaza. I ograniczyć nabiał, bo wtedy z kolei gorzej się przyswaja. Tzn nie to, że ograniczyć całkiem, ale rozdzielić - żeby

Re: Zielono mi - jarmuż, seler naciowy, awokado s

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan

Re: A może wątek kulinarny IX

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan

Re: wit d3 wapno dla 3,5 -latka

Witam, należy zadbać o uzupełnienie witaminy D do poziomu prawidłowego, przy prawidłowej suplementacji wapń wchłonie się przez jelita w potrzebnej ilości (witamina D poprawia wchłanianie wapnia z jelit). Jeżeli dziecko nie jest uczulone na orzechy - to dobre źródło wapnia, poza tym jarmuż (można

Re: Mleko podstawą - jak długo ?

"Nie wierzę, że można się najeść samymi ogórkami z ogórkowej." Też mi się tak wydawało, ale tak naprawdę póki dziecko jest na piersi, to pokarmy stałe nie mają zaspokoić zapotrzebowania na kalorie, a na witaminy i minerały. "A że się nie najada stałymi wnioskuję po popijaniu piersią godzinę po

Re: Czy ktoś "zmienił nawyki żywieniowe"

natychmiastowej potrzeby witamin i białka. Im więcej trenuję, tym większa mam ochotę na marchewki i brokuły. Od słodyczy i fastfoodów mnie odrzuca :-)

Re: Wspomaganie odporności - czym?

powiem e swojego doświaczenia wersję "light " wzmacniania , zaostrzenie diety , omega 3 okej , dorzucenie owoców z witaminą C (cytrusy,papryka,brokuły surowe), i dalej - dużo ruchu fizycznego minimum 3razy w tygodniu , i to nawet 2 razy dziennie witamina D jakieś suplementy na bazie extraktów

Re: Tak sobie..

, masło, warzywa (marchew, pomidory, buraki, natka pietruszki, rzeżucha, brokuły, dynia). Witamina D ? chroni wzrok przed zmianami związanymi ze starzeniem organizmu. Suplementacja witaminą D3 wspomaga dobre widzenie, zapobiega zapaleniu spojówek. Kwasy omega-3 ? zapobiegają zmianom

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Re: Ludowe zioła sprzyjające miłości

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!