Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Paulina Zduniak

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

Choć nie każdy za nimi przepada, większość z nas wie, że są bardzo zdrowe. Dlaczego warto włączyć je do diety i jak je jeść, by jak najlepiej wykorzystać ich właściwości?

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

Brukselka to warzywo, do którego warto się przekonać. Ma dużo witamin, wartości odżywczych i prozdrowotnych właściwości. Co więcej, brukselka jest niskokaloryczna.

Masz apetyt na czekoladę? Twój organizm potrzebuje magnezu! Zdrowe zamienniki śmieciowego jedzenia

Ciągle dopada cię ochota na śmieciowe jedzenie? Lody, czekoladę, chipsy albo smażone mięso? To znak, że twojemu ciału brakuje odpowiednich witamin i minerałów. Dowiedz się, czego potrzebujesz i jakimi zdrowymi produktami możesz to uzupełnić.

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

jej wpływie na zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce , dyni, szpinaku czy brokułach, przekształciła się w cenną witaminę A. Sam beta-karoten wzmacnia system

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

do pierwszej opcji. Witamina C: źródło młodości i energii Kiwi: ze skórką czy bez? Chociaż owoce kiwi dojrzewają najczęściej w październiku i listopadzie, warto je jeść przez cały rok. Odpowiednio przechowywane zatrzymują skutecznie przez wiele miesięcy wartości odżywcze, nawet substancje często

Kalarepa - nie wyrzucaj liści! Wartości odżywcze i właściwości lecznicze kalarepy

Kalarepa - nie wyrzucaj liści! Wartości odżywcze i właściwości lecznicze kalarepy

Kalarepa należy do warzyw kapustnych (podobnie jak kapusta , brukselka , kalafior czy brokuł). Nie rośnie dziko. Do Polski przybyła dopiero w XIX wieku. Mimo że jest w naszym kraju powszechnie uprawianym warzywem, nie cieszy się zbytnią popularnością. A szkoda, bo ma wiele drogocennych wartości

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Witamina K odkryta została w 1930 roku przez duńskiego biochemika Henrika Dama. Badając kurczaki zauważył on, iż dieta uboga w tłuszcze i sterole przyczyniała się u nich do występowania rozległych krwawień. Winą za to obarczył związek rozpuszczalny w

Dieta wegańska bezpieczna dla dzieci? Ważne oświadczenie największej organizacji ds. żywienia

Dieta wegańska bezpieczna dla dzieci? Ważne oświadczenie największej organizacji ds. żywienia

powinny znaleźć się źródła wapnia: zielone warzywa ugotowane (jarmuż, brokuł, fasolka szparagowa itp.), zamiennik mleka (napój sojowy, ryżowy, migdałowy wzbogacony w wapń), orzechy i pestki (np. migdały, pestki słonecznika, tahini). Dodatkowo kasze, nasiona strączkowe w małej ilości i suplement witaminy

 Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

. Gotowe! Zdrowe tłuszcze w menu: które wybierać? [WIDEO] Aby lepiej przyswoić żelazo, organizm potrzebuje witaminy C. Dlatego mięso warto podawać z warzywami, które stanowią jej źródło. Idealny będzie zatem brokuł, papryka, kapusta, brukselka. Witamina C: źródło młodości i energii Produkty

Z miłości do matki w trosce o dziecko

Z miłości do matki w trosce o dziecko

pełnowartościowe i dostarczały jak najwięcej niezbędnych witamin i mikroelementów. Zadbaj o ruch adekwatny do swoich możliwości. Eksperci podkreślają, że odpowiednio dopasowany wysiłek fizyczny w ciąży przynosi wiele korzyści. Kobiety, które są aktywne rzadziej narzekają na bezsenność czy rozdrażnienie, mniej

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Zielono mi - jarmuż, seler naciowy, awokado s

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan

Re: A może wątek kulinarny IX

Jarmuż jest uważany za bardzo pożywne warzywo zawierające silne przeciwutleniacze i mające właściwości przeciwzapalne. Jest bogatym źródłem witaminy K, witaminy C, karotenoidów (?-karotenu, luteiny, zeaksantyny), a także wapnia. Podobnie jak brokuły i inne warzywa kapustowate zawiera sulforafan

Re: Czy ktoś "zmienił nawyki żywieniowe"

natychmiastowej potrzeby witamin i białka. Im więcej trenuję, tym większa mam ochotę na marchewki i brokuły. Od słodyczy i fastfoodów mnie odrzuca :-)

Re: wit d3 wapno dla 3,5 -latka

Witam, należy zadbać o uzupełnienie witaminy D do poziomu prawidłowego, przy prawidłowej suplementacji wapń wchłonie się przez jelita w potrzebnej ilości (witamina D poprawia wchłanianie wapnia z jelit). Jeżeli dziecko nie jest uczulone na orzechy - to dobre źródło wapnia, poza tym jarmuż (można

Re: Anemia u nastolatki - jaka dieta?

Czerwone mięso, ale inne również, np indyk. Czy podroby. Mięso zawsze połączone z zieleniną, czyli wszystko obsypujemy natką pietruszki, koperkiem, szczypiorkiem. Buraczki. Brokuły. Papryka czerwona, szpinak. Strączki- groch, fasola, Jajka, np w koglu-moglu, Dużo witaminy C ( jest zwąłszcza w

Re: Tak sobie..

, masło, warzywa (marchew, pomidory, buraki, natka pietruszki, rzeżucha, brokuły, dynia). Witamina D ? chroni wzrok przed zmianami związanymi ze starzeniem organizmu. Suplementacja witaminą D3 wspomaga dobre widzenie, zapobiega zapaleniu spojówek. Kwasy omega-3 ? zapobiegają zmianom

Re: niska hemoglobina

Dołki w morfologii są fizjologiczne, pojawiają się w różnych okresach rozwoju. Hgb powyżej 10 to nie problem. Pewnie wiesz, że źródeł żelaza nie łączy się z nabiałem? Przyswajanie żelaza poprawia obecność białka, kwasu foliowego i witaminy c. Czyli jajecznica z natką pietruszki, brokuł z wołowiną

Re: Wspomaganie odporności - czym?

powiem e swojego doświaczenia wersję "light " wzmacniania , zaostrzenie diety , omega 3 okej , dorzucenie owoców z witaminą C (cytrusy,papryka,brokuły surowe), i dalej - dużo ruchu fizycznego minimum 3razy w tygodniu , i to nawet 2 razy dziennie witamina D jakieś suplementy na bazie extraktów

Re: Zupa niegotowana na wywarze mięsnym

chcą bez- dodaję trochę cytryny, bo zupa wychodzi słodkawa. Druga chętnie zjadana: zamiast pieczarek wrzucam drobno pokrojone brokuły, ziemniaki, marchewka+ dla tych, którzy nie chcą śmietany trochę masła, żeby się witaminy miały w czym rozpuścić. Ogórkowa była ok- starte ogórki lekko na maśle

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Lekarze i dietetycy zalecają spożywanie brokułów. Te niepozorne warzywa stanowią bogactwo składników odżywczych. Brokuły dostarczają organizmowi witamin A, B, C i K oraz składników mineralnych takich jak cynk, potas i błonnik. Brokuł – przedstawiciel rodziny kapustnych Botanicy zaliczają

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki witaminy E (400 IU lub więcej) mogą wydłużyć czas krzepnięcia i zwiększyć ryzyko krwawienia. Jeżeli masz zamiar

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!