Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Paulina Zduniak

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

Choć nie każdy za nimi przepada, większość z nas wie, że są bardzo zdrowe. Dlaczego warto włączyć je do diety i jak je jeść, by jak najlepiej wykorzystać ich właściwości?

Masz apetyt na czekoladę? Twój organizm potrzebuje magnezu! Zdrowe zamienniki śmieciowego jedzenia

Ciągle dopada cię ochota na śmieciowe jedzenie? Lody, czekoladę, chipsy albo smażone mięso? To znak, że twojemu ciału brakuje odpowiednich witamin i minerałów. Dowiedz się, czego potrzebujesz i jakimi zdrowymi produktami możesz to uzupełnić.

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

O witaminie K nie słyszymy tak często, jak o innych witaminach czy związkach mineralnych. Tymczasem nie dość, że odgrywa istotną rolę w wielu procesach zachodzących w naszym organizmie, to również potrafi nas chronić przed rozwojem licznych, niebezpiecznych dla zdrowia schorzeń, nawet nowotworów.

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

, dziś znów powraca na salony. Nic w tym dziwnego. Śmiało może stanąć w jednym szeregu chociażby ze swoimi krewnymi - brokułami (jarmuż również należy do rodziny roślin kapustowatych). Podobnie, jak brokuły, jarmuż zawiera mnóstwo witamin K i C, a także sulforafanu. Ale nie tylko. W pierzastych

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

znajdziemy mniej witamin z grupy B niż na przykład w kaszy gryczanej czy jaglanej, to jednak wśród pozostałych kasz może się ona poszczycić największą zawartością witaminy K (na podstawie danych ze strony internetowej Amerykańskiego Departamentu Rolnictwa). W naszym ciele uczestniczy ona w procesach

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

pozostaje ona sprężysta i miękka. Kwas oleinowy zaś obniża poziom złego cholesterolu oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu piersi czy prostaty. Dodatkowo awokado zawiera silne antyoksydanty: witaminę E, zwaną witaminą młodości, witaminę A i C oraz regulujący ciśnienie krwi potas - jest go tu

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

foliowy i ok. 15 % na witaminę B6.  Mrożona fasolka szparagowa w 25 % pokryje dzienne zapotrzebowanie na witaminę C i w 30 % na kwas foliowy. Mrożone brokuły pokryją prawie 90 % dziennego zapotrzebowania na witaminę C i ponad 45% na kwas foliowy, ponad 15 %. zalecanej dawki witaminy A i ok. 10

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

Kiwi, czyli chiński agrest z Nowej Zelandii

się do pierwszej opcji. Witamina C: źródło młodości i energii Kiwi: ze skórką czy bez? Chociaż owoce kiwi dojrzewają najczęściej w październiku i listopadzie, warto je jeść przez cały rok. Odpowiednio przechowywane zatrzymują skutecznie przez wiele miesięcy wartości odżywcze, nawet substancje często

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

Batat - więcej niż słodki ziemniak?

na zawartość witamin, minerałów czy przeciwutleniaczy (mają więcej karotenoidów niż dynia, brokuły czy szpinak). Niski indeks glikemiczny sprawia, że warzywo doskonale sprawdzi się w diecie diabetyka, pomaga bowiem ustabilizować poziom cukru we krwi i zmniejszyć insulinooporność. Mimo że jest

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A - przyjaciółka oczu i urody

Witamina A to skuteczna broń w walce z kurzą ślepotą. Witamina ta odpowiada za prawidłowość widzenia, zwłaszcza po zmroku, ponieważ wpływa na adaptację wzroku w ciemności. Jej niedobory mogą wywoływać zgrubienie rogówki, czyli zewnętrznej warstwy gałki ocznej. Działa nie tylko na wzrok, ale również

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Tak sobie..

, masło, warzywa (marchew, pomidory, buraki, natka pietruszki, rzeżucha, brokuły, dynia). Witamina D ? chroni wzrok przed zmianami związanymi ze starzeniem organizmu. Suplementacja witaminą D3 wspomaga dobre widzenie, zapobiega zapaleniu spojówek. Kwasy omega-3 ? zapobiegają zmianom

Re: niska hemoglobina

Dołki w morfologii są fizjologiczne, pojawiają się w różnych okresach rozwoju. Hgb powyżej 10 to nie problem. Pewnie wiesz, że źródeł żelaza nie łączy się z nabiałem? Przyswajanie żelaza poprawia obecność białka, kwasu foliowego i witaminy c. Czyli jajecznica z natką pietruszki, brokuł z wołowiną

Re: Tak sobie..

Brokuły, pomidory, czy tłuste ryby to tylko niektóre z artykułów, które zapewnią nam młody wygląd i zdrowie. Poznaj siedem produktów spożywczych o zbawiennych skutkach. Oliwa z pierwszego tłoczenia Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia jest źródłem witaminy E, która m.in. wspomaga redukcję

Re: Wspomaganie odporności - czym?

powiem e swojego doświaczenia wersję "light " wzmacniania , zaostrzenie diety , omega 3 okej , dorzucenie owoców z witaminą C (cytrusy,papryka,brokuły surowe), i dalej - dużo ruchu fizycznego minimum 3razy w tygodniu , i to nawet 2 razy dziennie witamina D jakieś suplementy na bazie extraktów

Re: ~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

, szpinak, sałata, pietruszka, szczypior, szczaw, papryka, pomidory, morele, masło, śmietana, ser, twaróg, mleko, POKARMY BOGATE W WITAMINĘ C słodka papryka czerwona i zielona, truskawki, brukselka, grapefruit, kiwi, pomarańcze, pomidory, brokuły, kalafior, groch, jarmuż, kapusta, chrzan, porzeczki czarne

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Lekarze i dietetycy zalecają spożywanie brokułów. Te niepozorne warzywa stanowią bogactwo składników odżywczych. Brokuły dostarczają organizmowi witamin A, B, C i K oraz składników mineralnych takich jak cynk, potas i błonnik. Brokuł – przedstawiciel rodziny kapustnych Botanicy zaliczają

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Re: Ludowe zioła sprzyjające miłości

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Re: Brak kupy/szarpanie przy piersi

Warzywa tez w zupie plus ziemnuaki czasem do miesa. Starwm sie te zupy gotowac pozywne bo to moj obiad. Jaj jem tez z 6/tydzien. Z owocow to jem duuuzo swouch jsblek i czasem banany. Warzywa w zupie to trochę mało witamin, surówki jedz. Owoce też powinny być różnorodne, mogą być z mrożonki

Re: ~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

poziom cukru we krwi. Pomarańcze są równie dobre, a do tego zawierają witaminę C. Energii doda ci także awokado, które zawiera witaminę B. Podobne działanie wywołują brokuły, arbuz, fasola czy jagody.

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki witaminy E (400 IU lub więcej) mogą wydłużyć czas krzepnięcia i zwiększyć ryzyko krwawienia. Jeżeli masz zamiar

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!