Wszystko o:

jakie witaminy mają brokuły

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Paulina Zduniak

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

BROKUŁY - wartości odżywcze i właściwości. Wiesz, dlaczego warto je jeść?

Choć nie każdy za nimi przepada, większość z nas wie, że są bardzo zdrowe. Dlaczego warto włączyć je do diety i jak je jeść, by jak najlepiej wykorzystać ich właściwości?

Masz apetyt na czekoladę? Twój organizm potrzebuje magnezu! Zdrowe zamienniki śmieciowego jedzenia

Ciągle dopada cię ochota na śmieciowe jedzenie? Lody, czekoladę, chipsy albo smażone mięso? To znak, że twojemu ciału brakuje odpowiednich witamin i minerałów. Dowiedz się, czego potrzebujesz i jakimi zdrowymi produktami możesz to uzupełnić.

Witamina K - dla dobrej krzepliwości, mocnych kości i nie tylko

O witaminie K nie słyszymy tak często, jak o innych witaminach czy związkach mineralnych. Tymczasem nie dość, że odgrywa istotną rolę w wielu procesach zachodzących w naszym organizmie, to również potrafi nas chronić przed rozwojem licznych, niebezpiecznych dla zdrowia schorzeń, nawet nowotworów.

 Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

. Gotowe! Zdrowe tłuszcze w menu: które wybierać? [WIDEO] Aby lepiej przyswoić żelazo, organizm potrzebuje witaminy C. Dlatego mięso warto podawać z warzywami, które stanowią jej źródło. Idealny będzie zatem brokuł, papryka, kapusta, brukselka. Witamina C: źródło młodości i energii Produkty

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

, dziś znów powraca na salony. Nic w tym dziwnego. Śmiało może stanąć w jednym szeregu chociażby ze swoimi krewnymi - brokułami (jarmuż również należy do rodziny roślin kapustowatych). Podobnie, jak brokuły, jarmuż zawiera mnóstwo witamin K i C, a także sulforafanu. Ale nie tylko. W pierzastych

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

pozostaje ona sprężysta i miękka. Kwas oleinowy zaś obniża poziom złego cholesterolu oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu piersi czy prostaty. Dodatkowo awokado zawiera silne antyoksydanty: witaminę E, zwaną witaminą młodości, witaminę A i C oraz regulujący ciśnienie krwi potas - jest go tu

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

Kasza jęczmienna - przyjaciółka układu krwionośnego

znajdziemy mniej witamin z grupy B niż na przykład w kaszy gryczanej czy jaglanej, to jednak wśród pozostałych kasz może się ona poszczycić największą zawartością witaminy K (na podstawie danych ze strony internetowej Amerykańskiego Departamentu Rolnictwa). W naszym ciele uczestniczy ona w procesach

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

foliowy i ok. 15 % na witaminę B6.  Mrożona fasolka szparagowa w 25 % pokryje dzienne zapotrzebowanie na witaminę C i w 30 % na kwas foliowy. Mrożone brokuły pokryją prawie 90 % dziennego zapotrzebowania na witaminę C i ponad 45% na kwas foliowy, ponad 15 %. zalecanej dawki witaminy A i ok. 10

Dieta dla skóry - odżyw skórę od środka!

Dieta dla skóry - odżyw skórę od środka!

pełnoziarnistej, mięsie (szczególnie podrobach), rybach (makrele, sardynki), olejach roślinnych oraz takich warzywach jak brokuły i szpinak . Koenzym Q10 rozpuszcza się w tłuszczach, dlatego zadbaj, by przekąszać zawierające go produkty w towarzystwie choć odrobiny oleju, masła lub pokarmów zawierających

Chińskie jagody goji kontra polska żurawina. Cała prawda o żywności superfood

Chińskie jagody goji kontra polska żurawina. Cała prawda o żywności superfood

się. Zamiast kupować drogie tabletki, regularnie sięgaj po zielone warzywa: brokuły, szpinak, natkę pietruszki, kapustę i wspominany wcześniej jarmuż. Źródło roślinnego białka i żelaza stanowią m.in. rośliny strączkowe, tofu. Zdrowotne właściwości młodego jęczmienia: źródło witamin C i E, beta

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: wit d3 wapno dla 3,5 -latka

Witam, należy zadbać o uzupełnienie witaminy D do poziomu prawidłowego, przy prawidłowej suplementacji wapń wchłonie się przez jelita w potrzebnej ilości (witamina D poprawia wchłanianie wapnia z jelit). Jeżeli dziecko nie jest uczulone na orzechy - to dobre źródło wapnia, poza tym jarmuż (można

Re: Anemia u nastolatki - jaka dieta?

Czerwone mięso, ale inne również, np indyk. Czy podroby. Mięso zawsze połączone z zieleniną, czyli wszystko obsypujemy natką pietruszki, koperkiem, szczypiorkiem. Buraczki. Brokuły. Papryka czerwona, szpinak. Strączki- groch, fasola, Jajka, np w koglu-moglu, Dużo witaminy C ( jest zwąłszcza w

Re: Tak sobie..

, masło, warzywa (marchew, pomidory, buraki, natka pietruszki, rzeżucha, brokuły, dynia). Witamina D ? chroni wzrok przed zmianami związanymi ze starzeniem organizmu. Suplementacja witaminą D3 wspomaga dobre widzenie, zapobiega zapaleniu spojówek. Kwasy omega-3 ? zapobiegają zmianom

Re: niska hemoglobina

Dołki w morfologii są fizjologiczne, pojawiają się w różnych okresach rozwoju. Hgb powyżej 10 to nie problem. Pewnie wiesz, że źródeł żelaza nie łączy się z nabiałem? Przyswajanie żelaza poprawia obecność białka, kwasu foliowego i witaminy c. Czyli jajecznica z natką pietruszki, brokuł z wołowiną

Re: Zupa niegotowana na wywarze mięsnym

chcą bez- dodaję trochę cytryny, bo zupa wychodzi słodkawa. Druga chętnie zjadana: zamiast pieczarek wrzucam drobno pokrojone brokuły, ziemniaki, marchewka+ dla tych, którzy nie chcą śmietany trochę masła, żeby się witaminy miały w czym rozpuścić. Ogórkowa była ok- starte ogórki lekko na maśle

Anemia u nastolatki - jaka dieta?

płaciliśmy, wiec wyniki będą dopiero w poniedziałek, wrrr). Młoda (16 lat) ma leki (Tardyferon z kwasem foliowym, witamina D3) i zaleconą dietę. Ogólnie przeczytałam, ze czerwone mięso, zielone warzywa, owoce, żółtka jaj. Coś byście jeszcze dodały? Najśmieszniejsze jest to, ze cały sezon dzieci piły

Re: Wspomaganie odporności - czym?

powiem e swojego doświaczenia wersję "light " wzmacniania , zaostrzenie diety , omega 3 okej , dorzucenie owoców z witaminą C (cytrusy,papryka,brokuły surowe), i dalej - dużo ruchu fizycznego minimum 3razy w tygodniu , i to nawet 2 razy dziennie witamina D jakieś suplementy na bazie extraktów

Re: Tak sobie..

Brokuły, pomidory, czy tłuste ryby to tylko niektóre z artykułów, które zapewnią nam młody wygląd i zdrowie. Poznaj siedem produktów spożywczych o zbawiennych skutkach. Oliwa z pierwszego tłoczenia Oliwa z oliwek z pierwszego tłoczenia jest źródłem witaminy E, która m.in. wspomaga redukcję

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Lekarze i dietetycy zalecają spożywanie brokułów. Te niepozorne warzywa stanowią bogactwo składników odżywczych. Brokuły dostarczają organizmowi witamin A, B, C i K oraz składników mineralnych takich jak cynk, potas i błonnik. Brokuł – przedstawiciel rodziny kapustnych Botanicy zaliczają

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

BROKUŁY Brokuły podobnie jak kalafiory mają masę pantenolu czyli pro witaminy B. Składnik ten wzmacnia włosy od wewnątrz i przyspiesza regenerację komórek skóry głowy. Podobne działanie mają wątróbka, drożdże, orzechy, pestki słonecznika, banany i ciemny ryż. -- http

Centrum Informacji o Leku - Publikacje - Interakcje lek-żywność

skuteczność leków przeciwkrzepliwych. Zaleca się ograniczenie ilości żywności z dużą zawartością witaminy K (takiej jak: brokuły, szpinak, kapusta włoska, rzepa, kalafior, brukselka) Wysokie dawki witaminy E (400 IU lub więcej) mogą wydłużyć czas krzepnięcia i zwiększyć ryzyko krwawienia. Jeżeli masz zamiar

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!