Wszystko o:

jakie witaminy zawiera soczewica

why

Masz pytanie do lekarza?

Niepokoją cię objawy? Chcesz skonsultować dokuczliwy problem? Niezrozumiałe wyniki badań? A może po prostu coś jest niejasne?

Zobacz o co pytali inni. Może znajdziesz odpowiedzi na nurtujące Cię od dawna pytania:

Paulina Zduniak

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

Nie dość, że szybko rosną, to jeszcze są cennym uzupełnieniem codziennej diety. Obfitują w wiele składników, potrzebnych roślinom do wzrostu, a dla nas odżywczych i łatwo przyswajalnych - szczególnie witamin i minerałów. Czego jeszcze warto w nich szukać, a także - jak je wyhodować?

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola jest nie tylko smaczna, lecz tylko pełna wartościowego białka roślinnego. Fasola ma mnóstwo odmian, jednak pewne właściwości lecznicze można przypisać całemu gatunkowi.

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Spośród kilkunastu rodzajów kiełków dużym zainteresowaniem cieszą się te pochodzące z soczewicy. I nic dziwnego. Są smaczne, zdrowe, bezpieczne dla każdego bez względu na wiek czy przebyte choroby. Co takie jeszcze w sobie mają i dlaczego warto po nie sięgać, zawsze, nie tylko wtedy gdy są modne?

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

tego typu zawierają pełnowartościowe białko, błonnik, a także lecytynę. Co więcej, są także źródłem izoflawonów, które mogą załagodzić objawy menopauzy. To dlatego, że ich działanie jest podobne do działania żeńskich estrogenów. Tak jak inne kiełki są bogate w liczne witaminy. To przede wszystkim

Kiełki rzodkiewki - witaminowy skarb

Kiełki rzodkiewki - witaminowy skarb

, lucerny, soczewicy, słonecznika, soi i grochu. Cechą wyróżniają kiełki jest wysoka zawartość łatwo przyswajalnych składników odżywczych – jest ona znacznie wyższa niż w takiej samej masie roślin już w pełni wykształconych. Kiełki rzodkiewki - bogactwo witamin. Poznaj skład i właściwości Kiełki

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

ciecierzycą). Zawierają one także duże ilości żelaza (pierwiastka niezbędnego do produkcji czerwonych krwinek). Obecność witamin z grupy B korzystnie wpływa na układ nerwowy oraz wygląd skóry. Dodatkowo ułatwiają przyswajanie błonnika. Obecne w codziennej diecie dostarczają organizmowi witaminy A i C oraz

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

ziemniakach zależy od wielu czynników, w tym sposobu przechowywania, odmiany, etc. Dla przykładu: im młodszy ziemniak , tym więcej w nim wody. Ziemniak to skarbnica witamin i minerałów. Zawiera choćby potas, magnez, wapń, witaminy z grupy B, witaminę D, K i C. Tej ostatniej jest naprawdę sporo. Wprawdzie

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

i miedzi. Ponadto zawiera też lecytynę, która usprawnia pamięć.Natomiast ziarna komosy ryżowej są bogatym źródłem białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, witamin z grupy B oraz E, a także minerałów: żelaza, magnezu, potasu, miedzi, selenu, manganu i cynku. Zboża i kasze bezglutenowe: czym się różnią

Nakarm swój mózg!

Nakarm swój mózg!

w okazje.info Warzywa strączkowe są nudne, powodują wzdęcia, jedzą je co najwyżej wegetarianie? Nie wydawaj na nie wyroku! Soczewica, soja , groch, cieciorka - masz spory wybór. Magnez i witaminy z gruby B w nich zawarte to naturalnie polepszacze nastroju, wspomogą układ nerwowy

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

zawierają duże ilości utleniaczy. W ten sposób mogą zapobiec rozwojowi nowotworów i chorób serca. Znajdziemy w nich ważne dla organizmu witaminy – A, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K. To także bogactwo składników mineralnych. Znajduje się w nich potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk, jod, mangan a

Sok z burków - czy może mi zaszkodzić?

było zdrowo?Buraki to dobre źródło betainy, która ułatwia przyswajanie białek, ponadto to dobre źródło betacyjanin, które według licznych badań, mają działanie przeciwnowotworowe. Prócz tego zawierają wiele składników mineralnych (m.in. potas, żelazo, magnez, miedź), błonnika i witamin (zwłaszcza z gr

Jak często robić badania na niedoczynność tarczycy w czasie ciąży?

chciałabym brać witaminy Feminatal N , zawiera on miedzy innymi jod, kwas foliowy, żelazo i moje pytanie czy kobiety z niedoczynnością tarczycy mogą zażywać takie witaminy podczas ciąży. Pozdrawiam Joanna.Częstotliwość badań kontrolnych ustala ginekolog prowadzący ciążę, jednak według wytycznych badania

Czy po zbadaniu krwi i zbadaniu jelita można stwierdzić celiakię?

rozpoznania celiakii trzeba przejść na dietę bezglutenową. Podstawa tej diety, to rezygnacja ze spożywania produktów zawierających: pszenicę, żyto, jęczmień oraz owies (ponieważ często jest zanieczyszczony innymi zbożami). Można swobodnie spożywać produkty, które nie zawierają glutenu np. orzechy, soja

Calcium a ciąża

zapotrzebowanie na wapń organizmu kobiety ciężarnej.Najlepszym, naturalnym źródłem wapnia jest nabiał, szczególnie mleko, jogurt i żółty ser. Dla przykładu w 100g jogurtu znajduje się ok. 150mg, a w 100g żółtego sera ok. 800mg wapnia. Warto pamiętać, że produkty o niskiej zawartości tłuszczu zawierają tyle samo

Ocet jabłkowy w diecie

. Jeśli chodzi o proces odchudzania trzeba pamiętać iż jest to długi proces. Nie radziłabym zupełnego unikania tłuszczy. Tłuszcze też są potrzebne m.in. po to by witaminy A D E K mogły się rozpuścić. Warto też pomyśleć o jedzeniu tłustych ryb czy o tłuszczach roślinnych jak np. oliwa z oliwek, które

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

Soczewica Jej kiełki mają delikatny smak. Można je jeść zarówno na zimno, jak i na ciepło (wtedy trzeba je dodawać pod koniec gotowania i smażyć bardzo krótko). Zawierają sporo witamin C, E, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, fosforu oraz cynku i miedzi. I składają się w 25 proc. z wartościowego

Re: Produkty najbogatsze w białko

Rośliny strączkowe Soczewica, ciecierzyca, bób, groch, fasola biała, fasola pinto czy fasola czarna zawierają sporo białka roślinnego, a także błonnik i witaminy z grupy B, magnez, żelazo, wapń. Na przykład w 100 gramach grochu znajdują się blisko 24 gramy białka. Rośliny strączkowe, choć

soczewica

% dziennego zapotrzebowania na ten składnik (RDA) . Soczewica zawiera więcej kwasu foliowego niż jakikolwiek inny nieprzetworzony produkt żywnościowy. Soczewica jest również ważnym źródłem żelaza zwłaszcza dla kobiet, u których zapotrzebowanie na żelazo jest większe. Jedzenie soczewicy łącznie z pokarmami

Re: Ocena żywienia mojego dziecka

Póki zapewniasz małemu przynajmniej 500 ml mleka dziennie, nic "nie trzeba," bo mleka zawiera wszystkie potrzebne składniki odżywcze. Jak już zmniejszysz ilość mleka to możesz pomyśleć ajk te wszystkie witaminy i mikroelementy uzupełniać. Mięso nie jest jedynym źródłem białka więc nie jest

Re: wege ciąża

niedobory wit. B12 u wegan, ale jeśli jesz jajka, fermentowane produkty mleczne, mleko nie UHT to problemu z niedokrwistością z niedoboru nie powinno być. Polecam: fasola, groch, soja, soczewica - idealne proporcje białka i kw.tłuszczowych! Do tego moc witamin i zw.mineralnych w owocach i warzywach, powinna

Re: Chlebek Grazi

niezbędna dla prawidłowego wyglądu skóry, włosów, paznokci. Najlepiej smakują w sałatkach, kanapkach, pastach. Kaloryczność 11 kcal. kiełki rzodkiewki – mają ostry smak. Podobnie jak kiełki rzeżuchy są bogate w witaminę C, PP, magnez wapń, siarkę. Zawierają także cynk. Dobrze komponują się z potrawami

Re: normalne jedzenie

Na niedokrwistopśc polecam świeżą natkę pietruszki do wszytkiego co możliwe, bo zawiera i żelazo i niezbędna do jego wchłaniania witaminę c. Nie polecam specjalnego gotowania dla małej - tylko sami się przestawcie na lekkostrawne i zbilansowane posiłki. No i częstym błędem rodziców jest unikanie

Re: skaza białkowa, karmienie piersią, niedobór w

w fasoli, bobie, soji, soczewicy, figach, brokułach, botwinie, rzeżusze, szpinaku (aż 600 mg w 100g), ponadto sporo wapnia zawierają migdały, orzechy laskowe, sezam, pistacje, a ze zbóż gryka i otręby oraz kiełki pszenicy. Podałam te produkty roślinne, w których zawartość wapnia przekracza wartośc

lista produktów - jakie i od kiedy podawać

. Bogaty w witaminy z grupy B, wapń, fosfor. Fasola 2r. Zawiera białko, witaminy z grupy B, kwas foliowy, fosfor. Groch 2r. Bogaty w białko, błonnik, witaminy z grupy B, kwas foliowy, fosfor. Cięzkostrawny. Soczewica 2r. Zawiera potas, wapń, fosfor, żelazo. Soja 2r. Bogata w białko,nienasycone kwasy

Re: smużki,alergia czy nie?pomocy

, czyli pszenicę, orkisz, żyto, owies, jęczmień. Albo wykluczasz wszystkie nasze zboża, a jesz ryż i/albo kukurydzę i grykę, która w ogóle trawą nie jest. > Colon C, witaminy a dziecko vita d Colon C zawiera babkę, a to jeden z cięższych alergenów - do wyrzucenia. Vita D zawiera olej MCT, który u

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!