Wszystko o:

kwasy jednonienasycone

Paulina Zduniak

Oliwa - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa jest ceniona nie tylko za swój smak, ale i właściwości odżywcze. Oprócz bogactwa dobrych dla naszego serca jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, znajdziemy w niej także nieco cennych minerałów.

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Tłuszcze roślinne to istotny składnik naszej diety. Dostarczają nam cennych kwasów tłuszczowych jedno- i wielonienasyconych, pomagają w przyswajaniu niektórych witamin, np.: A, D, E i K. Sprawdź, który będzie najodpowiedniejszy do jakich celów.

Erotyczne wspomaganie - jak dietą zwiększyć libido i sprawność seksualną?

Niektóre pokarmy są jak seksualne paliwo. Dostarczają substancji, bez których nawet przy dobrych chęciach, zanika pożądanie. Ratuj się, jeśli styl życia wygasił płomień.

Chińskie jagody goji kontra polska żurawina. Cała prawda o żywności superfood

Chińskie jagody goji kontra polska żurawina. Cała prawda o żywności superfood

właściwości awokado: owoc ten jest skarbnicą jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu, szczególnie układu krążenia. Ponadto awokado zawiera likopen, potas, witaminy C, E, A, witaminy z grupy B. Minusem jest cena. 1 sztuka awokado waha się od 4

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

jej zasoby poprzez dietę). Ryba jest źródłem kwasów jednonienasyconych i wielonienasyconych (choć w mniejszym stopniu niż tłustsze ryby), czyli tłuszczów, które "naoliwiają" od środka i chronią układ sercowo- naczyniowy, budują mózg oraz wspomagają odporność. Karp zawiera witaminy z grupy

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

, słone przekąski, słodycze), dania typu fast food, a nawet zupki z torebki i potrawy usmażone na oleju w domu. Tłuszcze trans: rak i otyłość Naukowcy dowodzą, że tłuszcze trans (a precyzyjnie mówiąc: izomery trans kwasów tłuszczowych) stoją za całą masą problemów ze zdrowiem, zwłaszcza za chorobami

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w organizmie przyczyniają się one między innymi do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL), zapobiegając chociażby rozwojowi miażdżycy. Należy również do olejów najbogatszych w wielonienasycone

Zielone koktajle - witaminowy zastrzyk energii

Zielone koktajle - witaminowy zastrzyk energii

pełnowartościowy posiłek. Szczególnie jeśli dodamy do niego źródeł dobrych tłuszczów takich jak pełne kwasów jednonienasyconych awokado czy siemię lniane czy orzechy. Te zdrowe tłuszcze w umiarkowanych dawkach chronią nas przed odkładaniem się tkanki tłuszczowej w okolicach talii, zbawiennie działają na układ

Choroby, w których dieta jest lekiem

Choroby, w których dieta jest lekiem

zawierających wielonienansycone kwasy tłuszczowe: olej słonecznikowy, sojowy czy kukurydziany. Zaleca się również, by tłuszcze zawierające kwasy jednonienasycone, jak olej rzepakowy czy oliwa z oliwek, były podawane na zimno czyli głównie do sałatek czy surówek. Z pozostałych produktów będących źródłami

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

Nasze oleje to powód do dumy. Rzepakowy jest zdrowszy niż oliwa

rodzaju i kraju pochodzenia - nie należy nadużywać. Zawsze lepiej używać czystego oleju w formie dodatku czy przyprawy, a nie jako środka leczniczego na łyżki. Jednonienasycone kwasy tłuszczowe w nim zawarte są korzystne dla zdrowia pod względem ochrony przed chorobami układu krążenia, ale znacznie

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Hummus jest bogaty w błonnik pokarmowy,....

szczupłą talię Odchudzasz się? Hummus to świetna przekąska na diecie, ponieważ zawiera dużo białka, błonnika i składników mineralnych. W skład bliskowschodniego dipu wchodzi tahini, czyli pasta z sezamu. Te niezwykłe nasiona są bogate w zdrowe, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki którym można zgubić

Re: Świętego Marcina - na stół rogal i gęsina

Dlaczego warto zwrócić uwagę na gęsi smalec? Choćby dlatego, że cechuje się on wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych. Znajdziemy w nim jednonienasycony kwas oleinowy, który obniża poziom złego cholesterolu (LDL) a zarazem nie zmniejsza poziomu dobrego (HDL). Gęsi smalec nadaje się do

Smalec..

tylko 39 proc., z czego 35 proc. to kwas stearynowy, który obniża poziom cholesterolu. W 45 proc. smalec to bogactwo kwasów jednonienasyconych, w tym kwasu oleinowego ? tego samego, który występuje w polecanej przez dietetyków oliwie. W składzie smalcu znajduje się również kwas linolowy, który działa

Re: Smalec..

Inne zalety smalcu Smalec jest bardzo tani i ogólnodostępny ? kupimy go nawet w małym sklepie. Możemy go również przygotować samodzielnie, np. ze słoniny. Ze względu na kwasy nasycone i jednonienasycone w składzie, jest on produktem trwałym. Trzymany w lodówce, nie zepsuje się tak szybko jak np

Re: Pytanie tendencyjne o frytki

wysokooleinowe pochodzą po prostu z odmian ziaren o wyższej zawartości kwasu oleinowego niż zwykłe. Jest to kwas jednonienasycony, czyli drugi w kolejności odporności po nasyconych, główny składnik oliwy. Smalec i łój składają się głównie z właśnie z tego kwasu oleinowego i kwasów nasyconych, dlatego są

Re: na czym zdrowiej smażyć?

Smalec i oliwa akurat mają dosyć podobny skład. Oliwa zawiera około 55-80% jednonienasyconego kwasu oleinowego, ze względu na który jest tak zalecana, a smalec ma go ok. 40-50%.

Re: margaryna do smarowania a pieczenie ciasta

kwasy nienasycone (jedno- i wielo-) stanowią masło w około 23%, natomiast margaryny w zależności od ich twardości. Margaryny twarde w około 33% składają się z kwasów nienasyconych, natomiast miękkie w około 52%. Oliwa z oliwek zawiera 77% tłuszczów jednonienasyconych i jest to wyjątkowo wysoka wartość w

Re: Roznica miedzy tranem Moolers a Gal

Zawartosc skladnikow na 2,5 ml Kwasy tluszczowe nasycone - 543 mg kwasy tluszczowe jednonienasycone - 903 mg kwasy tluszczowe wielonienasycone - 848 mg w tym omega-3 - 764 mg kwas EPA - 207 mg kwas DHA - 253 mg Omega-6 - 84 mg Wit E - mg Wit A - 377 ug Wit D - 6 ug

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!