Wszystko o:

kwasy jednonienasycone

Paulina Zduniak

Oliwa - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa - śródziemnomorski "pokarm bogów"

Oliwa jest ceniona nie tylko za swój smak, ale i właściwości odżywcze. Oprócz bogactwa dobrych dla naszego serca jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, znajdziemy w niej także nieco cennych minerałów.

Dieta cukrzycowa - o czym musisz pamiętać?

Jednym ze znaków obecnych czasów, jest coraz więcej chorób, nazywanych cywilizacyjnymi - a więc wynikającymi z trybu życia współczesnego człowieka. Jedną z najczęściej pojawiających się chorób, zbierających coraz większe żniwo, jest cukrzyca. To choroba powstająca w wyniku nieprawidłowej produkcji lub działania insuliny, która wydzielana jest przez komórki trzustki.

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Oto zdrowotny przegląd najpopularniejszych dań, które pojawiają się na polskich stołach w czasie świąt. To nie tylko kalorie spieszące, aby odłożyć się w biodrach. To żywieniowa mądrość zaklęta w tradycji. Weźmy pod lupę ich wartość odżywczą. Wyjdzie nam to na zdrowie?

Acerola - czym jest i jak wpływa na zdrowie?

Acerola - czym jest i jak wpływa na zdrowie?

niacyny witaminy B6 kwasu foliowego wapnia żelaza magnezu fosforu potasu sodu cynku nasyconych, jednonienasyconych oraz wielonienasyconych kwasów tłuszczowych. Acerola - wartości zdrowotne Acerola to produkt doskonały zarówno dla dzieci, jak i dla osób dorosłych. Liczne składniki jakie zawiera oddziałują

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

Najpopularniejsze oleje - co w sobie mają i kiedy warto po nie sięgać?

jedną z największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w organizmie przyczyniają się one między innymi do zmniejszenia ilości tzw. złego ( LDL ), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL), zapobiegając chociażby rozwojowi miażdżycy. Przy tym jest on również jednym z

Erotyczne wspomaganie - jak dietą zwiększyć libido i sprawność seksualną?

Erotyczne wspomaganie - jak dietą zwiększyć libido i sprawność seksualną?

odgrywa ponadto kluczową rolę w produkcji spermy , wspomaga krążenie. Dodatkowo w ostrygach kryje się jeszcze kwas asparaginowy, który uwalnia nie tylko wspomniany już testosteron, ale i estrogen , fundując nam uderzający do głowy hormonalny koktajl. Casanova miał zjadać 50 surowych ostryg

Chińskie jagody goji kontra polska żurawina. Cała prawda o żywności superfood

Chińskie jagody goji kontra polska żurawina. Cała prawda o żywności superfood

właściwości awokado: owoc ten jest skarbnicą jednonienasyconych kwasów tłuszczowych, które pozytywnie wpływają na funkcjonowanie naszego organizmu, szczególnie układu krążenia. Ponadto awokado zawiera likopen, potas, witaminy C, E, A, witaminy z grupy B. Minusem jest cena. 1 sztuka awokado waha się od 4

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

, słone przekąski, słodycze), dania typu fast food, a nawet zupki z torebki i potrawy usmażone na oleju w domu. Tłuszcze trans: rak i otyłość Naukowcy dowodzą, że tłuszcze trans (a precyzyjnie mówiąc: izomery trans kwasów tłuszczowych) stoją za całą masą problemów ze zdrowiem, zwłaszcza za chorobami

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

Olej rzepakowy - oliwa Północy pełna cennych właściwości

największych zawartości kwasów tłuszczowych jednonienasyconych. Uważa się, że w organizmie przyczyniają się one między innymi do zmniejszenia ilości tzw. złego (LDL), a zwiększenia dobrego cholesterolu (HDL), zapobiegając chociażby rozwojowi miażdżycy. Należy również do olejów najbogatszych w wielonienasycone

Zielone koktajle - witaminowy zastrzyk energii

Zielone koktajle - witaminowy zastrzyk energii

pełnowartościowy posiłek. Szczególnie jeśli dodamy do niego źródeł dobrych tłuszczów takich jak pełne kwasów jednonienasyconych awokado czy siemię lniane czy orzechy. Te zdrowe tłuszcze w umiarkowanych dawkach chronią nas przed odkładaniem się tkanki tłuszczowej w okolicach talii, zbawiennie działają na układ

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Co ma więcej tłuszczów trans?

naipopularniejszy majonez winiary: Wartość odżywcza Majonez Na 100 g Wartość energetyczna (kcal) 679 Tłuszcz 75 g Kwasy tłuszczowe nasycone 12 g Kwasy tłuszczowe wielonienasycone 45 g Kwasy tłuszczowe jednonienasycone 17 g Kwasy tłuszczowe trans 0,2 g

Re: Hummus jest bogaty w błonnik pokarmowy,....

szczupłą talię Odchudzasz się? Hummus to świetna przekąska na diecie, ponieważ zawiera dużo białka, błonnika i składników mineralnych. W skład bliskowschodniego dipu wchodzi tahini, czyli pasta z sezamu. Te niezwykłe nasiona są bogate w zdrowe, jednonienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki którym można zgubić

Smalec..

tylko 39 proc., z czego 35 proc. to kwas stearynowy, który obniża poziom cholesterolu. W 45 proc. smalec to bogactwo kwasów jednonienasyconych, w tym kwasu oleinowego ? tego samego, który występuje w polecanej przez dietetyków oliwie. W składzie smalcu znajduje się również kwas linolowy, który działa

Re: Świętego Marcina - na stół rogal i gęsina

Dlaczego warto zwrócić uwagę na gęsi smalec? Choćby dlatego, że cechuje się on wysoką zawartością nienasyconych kwasów tłuszczowych. Znajdziemy w nim jednonienasycony kwas oleinowy, który obniża poziom złego cholesterolu (LDL) a zarazem nie zmniejsza poziomu dobrego (HDL). Gęsi smalec nadaje się do

Re: Smalec..

Inne zalety smalcu Smalec jest bardzo tani i ogólnodostępny ? kupimy go nawet w małym sklepie. Możemy go również przygotować samodzielnie, np. ze słoniny. Ze względu na kwasy nasycone i jednonienasycone w składzie, jest on produktem trwałym. Trzymany w lodówce, nie zepsuje się tak szybko jak np

Re: Pytanie tendencyjne o frytki

wysokooleinowe pochodzą po prostu z odmian ziaren o wyższej zawartości kwasu oleinowego niż zwykłe. Jest to kwas jednonienasycony, czyli drugi w kolejności odporności po nasyconych, główny składnik oliwy. Smalec i łój składają się głównie z właśnie z tego kwasu oleinowego i kwasów nasyconych, dlatego są

Re: na czym zdrowiej smażyć?

Smalec i oliwa akurat mają dosyć podobny skład. Oliwa zawiera około 55-80% jednonienasyconego kwasu oleinowego, ze względu na który jest tak zalecana, a smalec ma go ok. 40-50%.

Re: Roznica miedzy tranem Moolers a Gal

Zawartosc skladnikow na 2,5 ml Kwasy tluszczowe nasycone - 543 mg kwasy tluszczowe jednonienasycone - 903 mg kwasy tluszczowe wielonienasycone - 848 mg w tym omega-3 - 764 mg kwas EPA - 207 mg kwas DHA - 253 mg Omega-6 - 84 mg Wit E - mg Wit A - 377 ug Wit D - 6 ug

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!