Wszystko o:

kwasy omega

JW

Kwasy tłuszczowe omega-6 - rola, znaczenie i źródła

Kwasy tłuszczowe omega-6 - rola, znaczenie i źródła

Kwasy tłuszczowe omega-6 należą do tzw. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Oznacza to, że związki tego typu nie są syntezowane w organizmie ludzkim w sposób naturalny i powinny być dostarczane wraz z pożywieniem. Kwasy tłuszczowe omega-6 występują w produktach spożywczych pochodzenia roślinnego (np. orzechy, awokado, sezam), a ich niedobór może skutkować obniżeniem odporności czy rozwojem chorób układu krążenia. Czym dokładniej są kwasy tłuszczowe omega-6, jaką pełnią rolę oraz dlaczego są tak ważne?

Kwasy tłuszczowe omega-9. Właściwości zdrowotne i najlepsze źródła omega-9

Kwasy tłuszczowe omega-9 to jedne z najważniejszych związków, bez których prawidłowe funkcjonowanie wielu narządów byłoby niemożliwe. Warunkowo zaliczane są do tzw. niezbędnych nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), co oznacza, że organizm ludzki może je wytwarzać jedynie w obecności innych związków dostarczonych z zewnątrz. Kwasy tłuszczowe omega-9 wykazują wiele pozytywnych właściwości zdrowotnych. Między innymi pomagają regulować cholesterol, poprawiają trawienie i zapobiegają powstawaniu kamieni żółciowych. Czym dokładniej są kwasy omega-9 oraz jakie produkty zawierają ich najwięcej?

Kwasy omega-3 - rybie bogactwo. Po co nam omega-3 i gdzie ich szukać?

Kwasy omega-3 są naszemu organizmowi niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Działają przeciwzapalnie, wpływają na nastrój, podejrzewa się je o właściwości antynowotworowe. Gdzie szukać kwasów omega-3?

Kwas eikozapentaenowy (EPA) - kwas z grupy omega-3. Działanie i występowanie EPA

Kwas eikozapentaenowy (EPA) - kwas z grupy omega-3. Działanie i występowanie EPA

Kwas eikozapentaenowy (EPA): co to jest? Kwas eikozapentaenowy (EPA) to wielonienasycony kwas tłuszczowy z grupy kwasów omega-3. Należy do tak zwanych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT). NNKT nie są produkowane w wystarczających ilościach przez organizm, muszą więc być mu

Kwasy omega-3 i omega-6 są zdrowe, ale tylko we właściwych proporcjach, czyli o potędze równowagi

Kwasy omega-3 i omega-6 są zdrowe, ale tylko we właściwych proporcjach, czyli o potędze równowagi

Skoro omega-3 i omega-6 należą do niezbędnych organizmowi nienasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT), trudno traktować serio zalecenie, by nie tylko spożywać je regularnie, ale przede wszystkim w odpowiednich proporcjach. Zresztą, akurat ta rada dietetyczna wydaje się wyjątkowo trudna w realizacji

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe - ich rola dla zdrowia i najlepsze źródła

Wielonienasycone kwasy tłuszczowe - ich rola dla zdrowia i najlepsze źródła

. Wśród wielonienasyconych kwasów tłuszczowych znajdują się kwasy z grupy omega-3 oraz omega-6 . Kwasy tłuszczowe omega-3 to takie, u których ostatnie wiązanie podwójne między atomami węgla znajduje się przy trzecim atomie węgla licząc od końca, natomiast w przypadku kwasów tłuszczowych omega-6

Kwas linolenowy (ALA i GLA) - ważny nie tylko dla skóry. Funkcje, źródła i skutki niedoboru kwasu linolenowego

Kwas linolenowy (ALA i GLA) - ważny nie tylko dla skóry. Funkcje, źródła i skutki niedoboru kwasu linolenowego

Kwas linolenowy: co to jest? Kwas linolenowy stanowi niezbędny element diety. Ma dwa rodzaje - kwas alfa-linolenowy (α-linolenowy, ALA) oraz kwas gamma-linolenowy (γ-linolenowy, GLA). Pierwsza substancja zalicza się do kwasów typu omega-3, a druga - do omega-6. Uwaga! Skrót ALA może się

Kwas dokozaheksaenowy (DHA) - ważny podczas ciąży. Funkcje i źródła DHA

Kwas dokozaheksaenowy (DHA) - ważny podczas ciąży. Funkcje i źródła DHA

Kwas dokozaheksaenowy (DHA): co to jest? Kwas dokozaheksaenowy (DHA) to związek chemiczny należący do wielonienasyconych kwasów tłuszczowych typu omega-3. To jeden z tak zwanych Niezbędnych Nienasyconych Kwasów Tłuszczowych (NNKT), czyli egzogennych kwasów tłuszczowych, których organizm nie

Zdrowy tłuszcz - w jakich produktach jest najwięcej zdrowych kwasów tłuszczowych?

Zdrowy tłuszcz - w jakich produktach jest najwięcej zdrowych kwasów tłuszczowych?

oraz na proporcjach między nimi. Najlepsze z punktu widzenia naszego zdrowia są tłuszcze nienasycone, a wśród nich kwasy omega-3 i omega-6 . O pożytkach płynących z tłuszczów nienasyconych decydują proporcje między nimi. Najlepiej, jakby kwasów omega-3 było dwa razy więcej, aby nie dopuścić do

Zobacz wideo

kwasy omega

hej dzieczyny czy bierzecie kwasy omega?myslicie ze ti takie istotne? moja ginek. stwierdzila ze skoro biore witaminy to juz w zupelnosci powinno mi wystarczyc.

Kwasy Omega

Proszę doradźcie mi . Chciałam 6 latkowi kupić jakiś preparat z tymi kwasami ale tak szczerze mówiąc to nie wiem jaki. Tyle tego jest!

kwasy omega

Łykacie dziewczyny? W moich witaminach nie ma dodatkowo kwasów zastanawiam się więc nad dokupieniem prenatalu dha. A może Wy zażywacie jakiś suplement, który ma już w sobie wszystko? -- http://lilypie.com http://md.lilypie.com/ejKzp1/.png

suplementacja kwasów omega ???

czy dziecku 11-sto miesięcznemu można uzupełniać niedobory kwasów omega-3 i omega-6 (NNKT) oraz omega-9?? podając np. preparat BIOMEGALIN 3-6-9 ??

Kwasy Omega-3 ????

Witam, Czy w pierwszym trymestrze mogę przyjmować kwasy Omega-3 ? pozdrawiam

Kwasy Omega 3

Dzień dobry zadałam to pytanie na innym forum, może tu ktoś będzie wiedział?:) proszę o informację jak suplementowac kwasy omega 3 podczas karmienia piersią sobie (i sobie i niemowlakowi po zakończeniu karmienia). Wiem ze niezbedne sa kwasy DHA ale co z kwasem EPA ktory jwest z oleju rybnego a nie

kwasy omega 3

ostatnio sporo slyszalam o kwasach omega 3 majacych dobry wplyw na stabilizacje nastroju.podobno trzeba je brac dziennie w dosc duzych dawkach.czy czytaliscie/slyszeliscie juz o tym?jest o tym sporo artykulow w necie po polsku i angielsku.czy slyszeliscie o tym?

kwasy Omega 3

Mój ginekolog w związku z tym że w poprzedniej ciąży miałam gestozę zalecił mi profilaktyczne łykanie kwasów Omega. Czy przy Hashi są jakieś przeciwskazania do przyjmowania go? Zastanawiam się czy np. zawierają jod? W ulotce nic o tym nie wspominają

Kwasy omega?

Napiszcie coś o tym, dobre kobiety. Ryb też nie jem, bo jestem wege. O co chodzi z kwasami omega i po co one są? -- Stanikomania! Stanikomaniaczki na Facebooku

Kwasy Omega-3

Pani Moniko-czy mozna/warto wprowadzic te kwasy w postaci kapsulek do diety? Nie jem ryb i uwazam z jedzeniem-niepokoje sie ze w mojej diecie nie ma ich za duzo. W Twoim dziecku proponuja spozywanie kapsulek matkom karmiacym.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!