Wszystko o:

marchew jakie witaminy

mmr

Prowitamina A (beta-karoten) - dla zdrowia i urody. Działanie i źródła beta-karotenu

Prowitamina A (beta-karoten) - dla zdrowia i urody. Działanie i źródła beta-karotenu

Prowitamina A (beta-karoten) przekształca się w naszym organizmie w witaminę A, jednak nawet ta, która nie ulegnie przetworzeniu, ma właściwości zdrowotne. Prowitamina A ma dobry wpływ zarówno na nasze wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny.

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Poznaj popularne duety w kuchni i sprawdź czy są korzystne dla organizmu, czy wręcz przeciwnie. Niektóre goszczą na naszych stołach od wieków. Gospodynie wiedzą, co robią?

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Są niskokaloryczne, pomagają uporać się z problemami trawiennymi, to doskonały lek na kaca i wspomagacz odporności. Warto sięgać po nie zwłaszcza w sezonie jesienno - zimowym, gdy dostęp do świeżych warzyw jest ograniczony. Co dokładnie zyskujesz, jedząc kiszonki?

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Jedz warzywa, będziesz zdrowszy. A dlaczego konkretnie? Które warto bardziej, a które trochę mniej? Czy smaczniejsze są lepsze, a jeśli nie, to dlaczego? Warzywa nie tuczą i są zalecane niemal wszystkim. Dostarczają witamin i minerałów, zaopatrują nas w błonnik , usprawniając przemianę materii

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

skomplikowane. Zapobieganie bywa przyjemne. Dobre źródła witaminy A to nabiał, jaja i ryby, a także wiele warzyw i owoców (np. marchew, sałata, pomidory, zielony groszek, fasola szparagowa, wiśnie, morele, pomarańcze). Te pochodzenia zwierzęcego najczęściej dostarczają także witaminę D i wapń, zbawienne dla

Jak mądrze chronić skórę przed słońcem? Obowiązujące zasady okazały się zawodne

Jak mądrze chronić skórę przed słońcem? Obowiązujące zasady okazały się zawodne

Kąpiele słoneczne to okazja do uzupełnienia niedoborów witaminy D, ale także ryzyko poparzenia skóry, dorobienia się nieestetycznych przebarwień czy przyspieszenia procesu starzenia. Jak tego uniknąć? Pytamy doktora Roberta Chmielewskiego, znanego specjalistę medycyny estetycznej i chirurga*. Eliza

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

, mięso. Organizm ludzki wytwarza ją również z ß- karotenu, który występuje w warzywach i owocach. Dobrym źródłem są liście pietruszki, kopru, szczypiorek, szpinak, por, morele, marchew, śliwki. Warzywa i owoce to także doskonałe źródło kolejnej witaminy biorącej udział w funkcjonowaniu układu

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

dziecięcy mózg i możemy wchłaniać w jelicie tłuszcze. Potrzebujemy go, by przyswoić witaminę D . Po co zatem go ograniczać lub obniżać? Bo cholesterol cholesterolowi nierówny, a co za dużo, to niezdrowo. Za mało? Też źle Niedobory cholesterolu zdarzają się bardzo rzadko, gdyż prawidłowo

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki pozwalają oszczędzać (sezonowe warzywa i owoce są najtańsze) i cieszyć się ulubionymi produktami cały rok. Podczas mrożenia ubytek witamin czy biopierwiastków jest minimalny, praktycznie bez znaczenia dla zdrowia. Nie dochodzi też do zmian struktury białek produktów. W niskiej temperaturze

Jagody goji - na pewno wiesz, co jesz?

Jagody goji - na pewno wiesz, co jesz?

, charakteryzuje obecność wielu cennych dla zdrowia składników. Mają zawierać witaminę C, wspierającą odporność, witaminę E, niespotykaną zbyt często w roślinach, zwaną witaminą młodości, cenne barwniki o właściwościach przeciwutleniających, witaminy z grupy B, wpływające korzystnie niemal na cały organizm

Pomarańczowe jak marchewka? Jej pierwotny kolor był zupełnie inny!

Pomarańczowe jak marchewka? Jej pierwotny kolor był zupełnie inny!

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

może znajdować się około 300 kcal, tabliczka czekolady ma około 550 kcal, tradycyjny kebab w bułce, to aż około 900 kcal! 4. Staraj się jeść więcej warzyw (najlepiej w każdym posiłku) i owoców (1-2 razy dziennie). Warzywa są niskokaloryczne i mają mnóstwo witamin. Np. średni pomidor ma ok. 30 kcal

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Największe znaczenie w obniżeniu stężenia cho

przed komputerem? Wybierasz się w długą podróż i będziesz prowadził samochód? W jakikolwiek sposób nie męczysz wzroku, warto abyś wzbogacił swoją dietę właśnie o marchew. Wystarczy 10 dag tego warzywa, aby pokryć dzienne zapotrzebowanie organizmu na witaminę A. Oprócz niej marchewka zawiera także

Re: Walczmy z przeziębieniami!

nowotworowymi, miażdżycą i cukrzycą. Wzmacnia także nasz układ odpornościowy i ochrania przed infekcjami górnych dróg oddechowych. Marchew nazywana też eliksirem młodości, tonizuje tłustą cerę i dość silnie wysusza. Poprawa kolorytu skóry to nie jedyna zaleta marchewki. Za sprawą zawartych w niej witamin

Re: Eeeeee....

witamina_b12 napisał(a): > Nie, tutaj piszemy o chemii w zywnosci i o tym co jesc by sie nie truc... To może zacytuję o czym pisałem (jak się upierasz): gwen75 napisał: > Warzywa i owoce kupione w markecie nie mają E ;P gwen75 napisał: > Ziemniaki, marchew, jabłka?

Re: czy te wyniki sa dobre?

wyczytałam, że hericium to grzyb. W moim przypadku odpada. Obecnie z medykamentów zażywam tylko cynk, potas i selen oraz lactostad celem uzupełnienia witamin z grupy B. Uwagę kieruję na potrawy, aby nie uszkadzały ścianek jelita. Nie jem surowych warzyw i owoców; jem je gotowane czy pieczone. Jak

Re: Katar - jak żyć?

spróuj domowych sposobów, ale to pewnie jakieś wirusowe u nas na święta się prawie wszyscy pochorowali i do tej pory niektórych trzyma, inhalacje u mnie to tak średnio, na co dzięń witamina c, tran, robię sobei domowy sok marchew-burak-jabłko czy coś tam innego i piję codziennie, na katar fajny

Re: Ile Was jest?

Raczej producentów roślinności jadalnej, farmaceuci tylko całkiem udatnie próbują się do nich podłączyć. Najpierw wmówią naiwniakom że roślinki są zdrowe, bo te witaminy to takie dobre i trzeba konsumować... chociaż, skoro o konsumpcji witamin... :>, ale nie zbaczajmy z tematu, o czym to ja

Re: Czy będziemy żyć dłużej niż nasze babcie?

szkodliwsze. > > Nikt nie jadl zadnych jogurtow i kefirow, takiej ilosci owocow zima. Ludzie jed > li tylko to co sezonowe co oznacza ze od listopada do maja byly tylko sloiki i > zeschniete jablka, zeschnieta marchew, pietruszka, kwitnace ziemniaki. Zeschnieta, rili ? Sposoby

Re: Jakie witaminy brałyście w ciąży?

Nie ma sensu łykanie sztucznych witamin, bo raz, że niewiele się wchłania a dwa, że zaraz będzie pełno świeżych witamin. Teraz możesz popijać soki ze świeżych buraków, jabłek czy marchwi, jeść warzywa i owoce. Tak najlepiej pomożesz maluszkowi zamiast fundować mu chemię. -- Lidek mama Maćka /ur

Re: witamina A a sok z marchwi

Marchewkowa witamina A jest calkowicie nieszkodliwa. Moszesz jesc tyle marchewek ile zapragniesz, tym bardziej ze swietnie robi na cere. Szkodliwa jest witamina A typu retionol, ktora znajduje sie np. w watrobce i jej przetworach (pasztety). Pozrowienia, Gosia

Re: witamina A a sok z marchwi

Wit A w postaci beta-karotenu w ogóle nie jest szkodliwa, i o ile sok z marchweki nie jest dodatkowo wzbogacony (są takie, co mają sztuczny dodatek A+C+E), to możesz pić do woli :) Przynajmniej to powiedziała moja ginka. -- Kocianna i ChybaLidka gg 2665337

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!