Wszystko o:

marchew jakie witaminy

Eliza Dolecka

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Jakich witamin potrzebuje mężczyzna?

Zapotrzebowanie na witaminy różni się w zależności od płci. Zatem, gdy u mężczyzn dochodzi do niedoborów spowodowanych dietą, bywają one inne niż u kobiet, z którymi dzielą kuchnię.

Kiszonki - dlaczego warto je jeść?

Są niskokaloryczne, pomagają uporać się z problemami trawiennymi, to doskonały lek na kaca i wspomagacz odporności. Warto sięgać po nie zwłaszcza w sezonie jesienno - zimowym, gdy dostęp do świeżych warzyw jest ograniczony. Co dokładnie zyskujesz, jedząc kiszonki?

Jagody goji - na pewno wiesz, co jesz?

Jagody goji mają być dietetycznym panaceum na wiele problemów ze zdrowiem. Trudno zrozumieć ich rosnącą popularność. Nie dość, że brakuje dowodów na uzdrawiającą moc jagód goji, to nawet zawartość składników odżywczych okazuje się dyskusyjna.

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

Czy gotowanie warzyw rzeczywiście niszczy zawarte w nich witaminy? Sposób przyrządzania a właściwości zdrowotne

, E i K) oraz polifenole. Groszek konserwowy i marchew z puszki zawiera od 85 do nawet 95 proc. mniej witaminy C niż w postaci surowej. Wysoka temperatura niszczy również trzy czwarte zawartości witaminy C w szpinaku. Wiele zależy jednak od sposobu gotowania. Na przykład zbyt długie gotowanie powoduje

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki pozwalają oszczędzać (sezonowe warzywa i owoce są najtańsze) i cieszyć się ulubionymi produktami cały rok. Podczas mrożenia ubytek witamin czy biopierwiastków jest minimalny, praktycznie bez znaczenia dla zdrowia. Nie dochodzi też do zmian struktury białek produktów. W niskiej temperaturze

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

stanów zapalnych oskrzeli. Dobrym źródłem tej witaminy są tłuste ryby, masło, mięso. Organizm ludzki wytwarza ją również z ß- karotenu, który występuje w warzywach i owocach. Dobrym źródłem są liście pietruszki, kopru, szczypiorek, szpinak, por, morele, marchew, śliwki. Warzywa i owoce to także

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

ciało, piękne włosy i paznokcie, ładną cerę. Słynące z dbałości o wygląd Francuzki zwą marchewkę najtańszym i najlepszym kosmetykiem. Z pewnością nie przesadzają. Marchewka: prawie jak lek Silny przeciwutleniacz, jakim jest witamina A, wspiera odporność i opóźnia procesy starzenia. Marchew z pomocą

Problemy ze zdrowiem? Dieta pomoże

Problemy ze zdrowiem? Dieta pomoże

działanie przeciwmiażdżycowe. Prowitaminę A (beta-karoten) znajdziesz na przykład w marchwi i brokułach, witaminę C w papryce i kapuście, a E w roślinach strączkowych i warzywach zielonolistnych. Antyoksydanty neutralizują wolne rodniki, a te odpowiadają choćby za niszczenie ścian naczyń krwionośnych. Wolne

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

Znakomite koktajle - nie tylko źródło orzeźwienia

witaminy C. Na nic jednak się zda, jeśli ostre wychłodzenie gardła spowoduje chwilowe zachwianie termoregulacji, w jej wyniku spadek odporności i przebudzenie "uśpionych" mikrobów. Truskawki z kiwi i gruszkami (gruszki niekonieczne, ale poprawiają smak, a zarazem dodają jeszcze cennej

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Dużo minerałów, mało kalorii - zalety marchewki

Wchodzisz do ciemnej sali kinowej. Zanim Twój wzrok przyzwyczai się do ciemności, mija kilka sekund. Ale jeśli potrwa to dłużej, kilkanaście, kilkadziesiąt sekund... Oj, jest źle. Po prostu brakuje Ci witaminy A. Oczy jako pierwsze w Twoim organizmie reagują na jej brak. Jeśli więc źle widzisz w

Pomarańczowe jak marchewka? Jej pierwotny kolor był zupełnie inny!

Pomarańczowe jak marchewka? Jej pierwotny kolor był zupełnie inny!

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

może znajdować się około 300 kcal, tabliczka czekolady ma około 550 kcal, tradycyjny kebab w bułce, to aż około 900 kcal! 4. Staraj się jeść więcej warzyw (najlepiej w każdym posiłku) i owoców (1-2 razy dziennie). Warzywa są niskokaloryczne i mają mnóstwo witamin. Np. średni pomidor ma ok. 30 kcal

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Jakie witaminy brałyście w ciąży?

Nie ma sensu łykanie sztucznych witamin, bo raz, że niewiele się wchłania a dwa, że zaraz będzie pełno świeżych witamin. Teraz możesz popijać soki ze świeżych buraków, jabłek czy marchwi, jeść warzywa i owoce. Tak najlepiej pomożesz maluszkowi zamiast fundować mu chemię. -- Lidek mama Maćka /ur

Re: Tak sobie..

, masło, warzywa (marchew, pomidory, buraki, natka pietruszki, rzeżucha, brokuły, dynia). Witamina D ? chroni wzrok przed zmianami związanymi ze starzeniem organizmu. Suplementacja witaminą D3 wspomaga dobre widzenie, zapobiega zapaleniu spojówek. Kwasy omega-3 ? zapobiegają zmianom

Re: ~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

, orzechy POKARMY BOGATE W CYNK dynia i pestki dyni, słonecznik, otręby pszenne i kiełki pszenicy, grzyby, kakao, orzechy, groch fasola, soczewica, herbata, cebula czosnek, ryż, jajka, maliny, czarne jagody, buraki, szparagi, marchew, seler pomidory, rzodkiewka, POKARMY BOGATE W WITAMINĘ A marchew

Re: Jaką sokowirówkę polecicie ?

Mam wolnoobrotową wyciskarkę Berlinger. Lepsza niż sokowirówka jaką miałam wcześniej, cichsza a do tego w ten sposób wyciskane owoce i warzywa maja więcej witamin i enzymów. Robimy soki z surowych buraków, marchewki, selera naciowego, papryki, no i oczywiście owoców: jabłka, pomarańcze, melon itd

Re: Uczulenie na danonki?

, białka mleka, skrobia modyfikowana, wapń, koncentraty z: marchwi, czarnej marchwi; ekstrakt z rzodkiewki, naturalny aromat waniliowy, aromaty naturalne, witamina D. A w zwykłem jogurcie masz samo mleko (polecam jog naturalne bakomy lub serek bieluch) i większą zawartość wapnia niż w takim przepłaconym

Re: oszczędzamy

Skład kubusia (przykładowy): woda, przeciery z: marchwi (28%) i bananów (14%), sok jabłkowy z zagęszczonego soku (11%), cukier trzcinowy, regulator kwasowości - kwas cytrynowy, witamina C, aromat Skład bobofruta: sok jabłkowy (36,9 %) sok z białych winogron (35,3 %) jabłka (20

Re: Też poproszę o kocią poradę

go Purizonem z jagnięciną i rybą. Jego skład - świeże mięso jagnięce bez kości 28%, suszone mięso jagnięce 26%, ziemniaki 18%, tłuszcz zwierzęcy 5%, jajko w proszku 2%, świeży śledź bez ości 1,5%, suszony śledź 1,5%, olej ze śledzia, hydrolizowane białka zwierzęce, włókna grochowe, suszona marchew

Re: alergia pokarmowa

Akurat marchew jest najczęściej uczulającym warzywem z grupy potencjalnie bezpiecznych. Ryż również często uczula. Już lepsza jest kasza jaglana i gryczana. Byłam kilkanaście lat temu w podobnej sytuacji. Jadłam już tylko ryż, marchew, jabłko, wieprzowinę i buraki. Potem okazało się że z tego

Re: po jakim czasie pokarmy przenikają do mleka?

U nas wszystkie reakcje były opóźnione. Na proszki, na witaminy niemowlęce, na marchew (u starszaka) i na gluten u młodszego. Za każdym razem po eliminacji reakcja była znacznie szybsza niż za pierwszym razem. Np. wysypka od Loveli po ponownym wprowadzeniu pojawiła się na 2 dzień, a nie jak

Re: wpadłem na chwlę

pędzi Który i smak ma i witaminy Idzie nowymber za nim decymber (jak to w Paryżu mówi się ładnie) A wojtuś dreptak pędzie se bimber Pędzi z wszystkiego czego dopadnie Potrafi z cukru, względnie melasy Z żyta, pszenicy, z marchwi, z brukselki Z maku, z makuchów, kaszy, kiełbasy Z dębowej

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!