Wszystko o:

minerały

Paulina Zduniak

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

Nie dość, że szybko rosną, to jeszcze są cennym uzupełnieniem codziennej diety. Obfitują w wiele składników, potrzebnych roślinom do wzrostu, a dla nas odżywczych i łatwo przyswajalnych - szczególnie witamin i minerałów. Czego jeszcze warto w nich szukać, a także - jak je wyhodować?

Rukiew wodna - bogactwo witamin dla wzmocnienia i oczyszczenia organizmu

Drobne listki rukwi to skarbnica witamin i minerałów. Badacze donoszą ponadto, że ich jedzenie może nam pomóc ograniczyć widoczność zmarszczek, a także zmniejszyć prawdopodobieństwo rozwoju niektórych nowotworów.

AGREST w lipcu najlepszy. Dlaczego znakomite owoce trafiły do lamusa?

Świeży agrest pomoże uniknąć zaparć. Suszony: przeczyści, gdy już do nich dojdzie. Najsmaczniejszy jest ten zbierany w lipcu, dojrzewający w pełnym słońcu. Nic nie gasi lepiej pragnienia, niż kompot z agrestu. Dlaczego więc niegdyś bardzo popularny owoc traci ze słodszą konkurencją?

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

kcal. Znajdziemy w niej również trochę wspierającego trawienie błonnika . Choć nie jest odżywczą bombą, dostarczy nam nieco witamin (zwłaszcza C, E i B3, czyli PP) oraz beta-karotenu, a także cennych minerałów (przede wszystkim potasu, wapnia , magnezu oraz żelaza). Walory te sprawiają, że często

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

ziemnych, białko stanowi około 25% ich masy. A to nie wszystko. Pestki dyni to cenne uzupełnienie diety, pełne witamin i minerałów. Dla przykładu 100 gramów łuskanych nasion (mniej więcej 10 łyżek) dostarczy nam blisko 180% dziennej dawki fosforu , który - podobnie do wapnia - dba o nasze kości i zęby

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

Potrawy wigilijne - ile w nich kalorii, ile zdrowia?

komórek ciała, działają przeciwdepresyjnie, wspomagają prawidłowe krążenie. Śledź może się także poszczycić jeszcze większą niż karp zawartością takich witamin i minerałów jak witamina D, potas , wapń, żelazo i selen. Dostarcza również witaminy E, zwanej witaminą młodości, dzięki której skóra

SUPERFOODS: jedzenie do zadań specjalnych - poznaj najlepsze produkty [zestawienie subiektywne]

SUPERFOODS: jedzenie do zadań specjalnych - poznaj najlepsze produkty [zestawienie subiektywne]

są witamin, zwłaszcza tych z grupy B (dbających m.in. o właściwą pracę układu nerwowego) i minerałów, a także błonnika, poprawiającego pracę układu pokarmowego. Najbardziej znana w naszym kraju kasza gryczana to dobre źródło rutyny (zwanej niekiedy witaminą P), która ułatwia wchłanianie

Przegląd produktów słodzących - jak wybrać najlepiej?

Przegląd produktów słodzących - jak wybrać najlepiej?

wykonanych, a także bardziej przetworzonych (do glikozydów stewiolowych) pastylek wyglądających jak typowy słodzik czy białego pudru. Im bardziej przetworzone, tym mniej charakterystycznego ziołowego i lekko gorzkiego smaku, ale też mniej składników odżywczych, witamin (np. B i C) oraz minerałów ( magnezu

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

. Oprócz wapnia pietruszka to również cenne źródło innych minerałów. Warto w niej szukać zwłaszcza żelaza (całkiem dobrze przyswajalnego ze względu na obecność witaminy C), a także potasu, magnezu oraz fosforu. Natkę pietruszki uważa się ponadto za naturalny "dezodorant" do ust. Wszystko to

Kasze: bogactwo właściwości

Kasze: bogactwo właściwości

witamin i minerałów. Przede wszystkim zawiera rutynę (witamina P), która ułatwia wchłanianie witaminy C, ale też pomaga wzmacniać naczynia krwionośne. Z tego powodu kasza gryczana może być spożywana przez osoby cierpiące np. na żylaki czy hemoroidy. Jest również jedną z kasz zawierających największą

Włoskie, laskowe, brazylijskie... Dlaczego warto jeść orzechy?

Włoskie, laskowe, brazylijskie... Dlaczego warto jeść orzechy?

Pulsowanie w prawej części twarzy

Od paru tygodni obserwuje pulsowanie pod okiem, lub pod okiem i nad wargą, przy nosie - jednocześnie. Efektu pulsowania nie czuję, mogę go tylko obserwować. Biorę magnez - bez skutku. Czy jest to objaw jakiejś choroby, czy niedoboru minerałów? Czy powinnam udać się do lekarza, a może wykonać

Drżący mięsień pod okiem

Od dwóch dni mam podpuchnięte oczy i drży mi poprzecznie skóra lub mięsień pod lewym okiem, 'jakby uderzenia serca', skojarzenie, ale tak to wygląda jak pulsująca tętniczka. Piję dużo kawy, zażywam magnez i potas od czasu do czasu. czy to może być coś poważnego? Czy tez brak minerałów? Mam trochę

Co jeść po treningu?

Chciałabym wiedzieć, co najlepiej jeść po treningu czy też dużym wysiłku fizycznym zakładając, że ćwiczy się dla ubytku wagi. Z góry dziękuję za odpowiedźW czasie treningu organizm traci z potem wiele minerałów, które należy uzupełnić. Dlatego nie można zapominać o odpowiednim nawodnieniu organizmu

Drętwienie rąk

W nocy bardzo cierpną mi dłonie. Aby przeszło muszę rękę zwieszać z łóżka i chwilę tak trzymać by wróciły do normy. Bardzo często aż budzę się z bólu. Co to może być? Brak witamin czy jakiś minerałów? Proszę o podpowiedź co robić, jakie badanie może zrobić?Żeby określić prawdopodobną przyczynę Pana

Co pić przy dużym wysiłku fizycznym?

polecenia, ponieważ uzupełniamy w ten sposób część minerałów, które tracimy wraz z potem. Trzeba pamiętać też by starać się pić małymi łykami. Na siłowni wiele osób pije kupne napoje izotoniczne itp.które często mogą być słodzone, barwione czy konserwowane. Dlatego godne polecenia jest zrobienie własnego

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Naturalne witaminy i minerały

Chcesz uzupełnić minerały w organizmie z najlepszych źródeł? Tutaj artykuł, jak dobrze kupować suplementy mineralne

Re: Suplementacja witamin I minerałów

Na forum wielokrotnie czytałam, że 10-14 dni odstawienia witamin i minerałów przed badaniami wystarczy. Witamina d3 - z doświadczenia wiem, ze lekarz ma rację. Ona trudno się podnosi i często mimo stałej suplementacji nie można dobić do dolnej granicy normy albo ledwie się ją przekracza. Czy

Re: Suplementacja witamin I minerałów

poszczególnych witamin i minerałów będzie ok? Ewentualnie jak to sobie rozpisać na całą dobę? Cynk, selen, acard, wit B12 godz 11 00, 4 godziny po euturoxie. Godz 19 00 żelazo Godz 21 00 Wit D i magnez

Re: Suplementacja witamin I minerałów

Chodzi mi czy w ogóle powinnam suplementować witaminę D, może bez suplementowania miałam dobry poziom tej witaminy. Kupiłam wit D3 tak na wszelki wypadek, żeby mieć wszystkie możliwe witaminy i minerały uzupełnione i zobaczyć czy konwersja T4 w T3 się poprawi. Trochę się poprawiła z poziomu 3 % na

Re: Naturalne witaminy i minerały

Ja smiało mogę polecic firmę zdrowie-z-natura.pl nie są te ceny zawyżone mają duży wybór i dodatkowo mają porady lekarza holistyka. Polecam jak naj bardziej !!

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!