Wszystko o:

niacyna

podpis główki

Witamina B3 (niacyna, witamina PP)

Rola w organizmie: reguluje poziomu cukru we krwi oraz poziomu cholesterolu, uczestniczy w procesach utleniania i redukcji w organizmie. Odpowiada za stan skóry, uczestniczy w regulacji przepływu krwi w naczyniach, współdziała w syntezie hormonów płciowych. Pomaga spalać węglowodany, tłuszcze i białka . Jest konieczna do prawidłowego funkcjonowania mózgu i obwodowego układu nerwowego.

Źródło witaminy: awokado, drób, mleko, ser, jaja, mięso, wątroba, ryby, drożdże, pełne ziarna zbóż, zielone warzywa liściaste, banany.

Skutki niedoboru: stany zapalne skóry oraz jej łuszczenie, biegunki, osłabienie mięśni, ogólne zmęczenie, otępienie, w skrajnych przypadkach paraliż kończyn. Może spowodować niekorzystne zmiany w osobowości, powodować zaburzenia psychiczne.

Redakcja

Niacyna (PP, witamina B3) - co to za witamina i jak wpływa ona na nasz organizm? [działanie, tabletki, cena]

Niacyna (PP, witamina B3) - co to za witamina i jak wpływa ona na nasz organizm? [działanie, tabletki, cena]

Niacyna znana jest także jako witamina B3 i witamina PP. Jakie ma działanie i jak objawia się jej niedobór? W jakich produktach znajduje się niacyna? Podpowiadamy.

Witaminy z grupy B - co warto wiedzieć o tych witaminach i czym grozi ich niedobór w organizmie?

Witaminy z grupy B pełnią wiele ważnych funkcji w ludzkim organizmie. Odpowiadają przede wszystkim za ogólną sprawność działania układu nerwowego. Ich przyjmowanie jest więc bardzo istotne w przypadkach stanów napięciowych lub przy obniżeniu zdolności intelektualnych. Co trzeba wiedzieć o witaminach z grupy B oraz jak rozpoznać ich niedobór w organizmie?

Bób: właściwości, kalorie. Kto powinien unikać bobu?

Bób to przepyszne warzywo z rodziny strączkowych, źródło pełnowartościowego białka, a także błonnika i witamin. Bób może być niezłą alternatywą dla mięsa. Dostarcza też sporo minerałów, w tym potasu.

Witamina C, D i inne najpopularniejsze suplementy nie działają. Niektóre mogą nawet zaszkodzić. Badania

Witamina C, D i inne najpopularniejsze suplementy nie działają. Niektóre mogą nawet zaszkodzić. Badania

 dotyczące witamin:  A , B1, B2, B3 (niacyny), B6, B9 (kwasu foliowego) , C , D i E , beta-karotenu , wapnia , żelaza , cynku , magnezu i selenu oraz tzw. multiwitaminy, czyli preparatów, które zawierają większość witamin i minerałów. Neutralne, dobre i złe - Zaskoczyło nas, że

Wieprzowina - jak często powinniśmy ją jeść? Poznaj jej właściwości odżywcze i ciekawe przepisy

Wieprzowina - jak często powinniśmy ją jeść? Poznaj jej właściwości odżywcze i ciekawe przepisy

.: kwas foliowy witaminy z grupy B (np. B1, B2, B12) witamina C witamina D witamina PP Ostatnia z wymieniony witamin znana jest także jako niacyna. Mimo że nasz organizm wytwarza ją samodzielnie, nie są to wystarczające ilości. Dlatego musimy dostarczać ją wraz z jedzeniem. Wiele rodzajów mięsa, w tym

Gęś (gęsina) - pyszna i zdrowa. Jak ją przyrządzić? [WSKAZÓWKI]

Gęś (gęsina) - pyszna i zdrowa. Jak ją przyrządzić? [WSKAZÓWKI]

składnikiem jest niacyna (znana także jako witamina PP i witamina B3). Nasz organizm nie jest w stanie sam wyprodukować jej odpowiedniej ilości. Dlatego warto zadbać o dietę, która zwiększy poziom tej witaminy. Niacyna, podobnie jak nienasycone kwasy tłuszczowe, dobrze wpływa na pracę mózgu. Poza tym

Podroby - dlaczego warto włączyć je do diety? Sprawdź, które z nich są najzdrowsze

Podroby - dlaczego warto włączyć je do diety? Sprawdź, które z nich są najzdrowsze

składników. Spis treści: Podroby - co to jest? Podroby - podział na cztery klasy Wątróbka - nielubiane danie z dzieciństwa Mózg - bogaty w kolagen i elastynę Nerki - źródło wysokowartościowego białka Serce - źródło niacyny Podroby w roli głównej - przepisy Podroby - co to jest? Podroby to zbiorcza nazwa na

Krewetki - źródło białka i minerałów. Jak możemy wykorzystać je w kuchni?

Krewetki - źródło białka i minerałów. Jak możemy wykorzystać je w kuchni?

. Poznaj przepis na to danie >> Krewetki i ich właściwości odżywcze Krewetki zawierają duże ilości wysokowartościowego białka - 100 gram to 18,1 g. Poza tym jest to dobre źródło nienasyconych kwasów tłuszczowych omega-3. Krewetki są także bogate w niacynę (witamina PP, witamina B3), która reguluje

Indyk - chude mięso, które da się przyrządzić na wiele sposobów

Indyk - chude mięso, które da się przyrządzić na wiele sposobów

m.in. liczne witaminy z grupy B - B6, B12, B3. Ostatnia z wymienionych znana jest bardziej jako niacyna lub witamina PP. Mimo że nasz organizm wytwarza ją samodzielnie, nie są to odpowiednie ilości. Dlatego musimy przyjmować ją wraz z jedzeniem.  Niacyna jest niezbędnym składnikiem dla

Zobacz wideo

Niacyna

Mam prośbę o wypowiedzi w temacie Niacyny (witaminy B3). Wątek pojawił się kilkukrotnie na różnych forach, ale nie znalazłem w nich zadowalających wypowiedzi. Moje pytanie jest o Wasze doświadczenia. Czy ktoś suplementował Niacynę? W jakich ilościach? Czy coś pomogła? Wiem, że aby terapia była

NIACYNA

dochodzeniu doszlam do wniosku, ze sprawca jest wlasnie tajemnicza NIACYNA. przepraszam, ze sie nie wynioslam na zdrowie, ale Wy wiecie wszystko, wiec prosze, niech mi kros wyjasni, co to za podstepna substancja i dlaczego zamiast obnizyc cholesterol, przystroila mnie w barwy wojenne? mariposa

Niacyna nie dziala

skusila. Ale jak obejrzalem film z panem Hofferem ktory codziennie je kilkadziesiat roznych pigulek z witaminami w wysokich dawkach to juz przeczuwalem ze to nie moze byc prawda. Widze ostatnio delikatna zmiane w pewnych sprawkach psychicznych, ale nie wiaze tego z niacyna tylko z cwiczeniami. Z tego

Re: Niacyna

Obawiam się, że jednak jest problem. Kiedyś można było dostać niacynę, witaminę B3 na receptę w większych dawkach. Ostatnio poprosiłem moją dr o receptę. O dzwoniłem kilka aptek i wszędzie lipa. Zobaczcie komentarze

Cukier i Niacyna

Moi Drodzy! Mam do Was pytanie, choć ostatnio założyłem podobny wątek, ale do rzeczy. Od jakiś dwóch, trzech miesięcy regularnie suplementuję niacynę (preparat F-VIT B3, niacyna wraz inuliną) oraz niemal całkowicie wyeliminowałem cukier z pożywienia. Nie mam na myśli tylko cukru białego

Re: Niacyna

Pewnie pozostanę na niskich dawkach niacyny. Do zalecanych przez Dr Hoffera 3x 500-1000 mg na dobę raczej nie dotrę, tym bardziej bez leków zakupionych w aptece. Może to efekt placebo, może innych czynników, ale póki co jest ze mną całkiem nieźle.

Re: Niacyna

mgasg 28.09.17, 13:18 podała swe wyniki po suplemetacji niacyną Dziękuję, przynajmniej wiem czego się mogę spodziewać:) To duży zjazd z 327mg/dl) na 211(przeliczyłem) Normalnie lekarze przy takim cholesterolu zalecają statyny. Zastanawiają mnie pozostałe frakcje. Przy tak wysokim poziomie

Re: Niacyna

Ach, ok. Bo nie chodzi o Niacynę w ogóle a o taką z wysoką substancją czynną. Tera rozumiem :D

Re: Niacyna

mgasg 08.08.17, 17:52 napisała m.in ja bralam ok 3 miesiecy bardzo duze dawki 3xdziennie 500mg.zadnego wplywu na samopoczucie.Jedynie cholesterol mi spadl bo takie tez ma niacyna dzialanie. Może zastosowanie wskazówek zawartych tu

Re: Niacyna

Rafal111.net nie wprowadzaj ludzi w błąd. Produkt jest dobry ale dla kogoś kto stosuje małe dawki. Procja zawiera 50mg niacyny i 750mg inuliny.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!