Wszystko o:

płatki żytnie czy owsiane

Eliza Dolecka

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Zboża i produkty zbożowe z glutenem - które są najzdrowsze?

Pieczywo pełnoziarniste, mąka z pełnego przemiału - niby znamy już przepis na zdrowie. Zarazem od czasu obalenia tradycyjnej piramidy żywienia zboża przestały być bezwzględną podstawą naszej diety, a specjaliści podkreślają, że i przy ich wyborze należy kierować się zasadą różnorodności. Owies, jęczmień, pszenica, żyto, orkisz - które z tych źródeł węglowodanów jest najlepsze? Na które lepiej uważać? Czego brakuje w naszym menu?

7 pomysłów na zdrową przekąskę w pracy

W pracy spędzamy zazwyczaj co najmniej połowę dnia. Nawet jeśli zjemy lunch, to i tak często dopada nas głód, senność i spadek wydajności, a wraz z nimi ochota na batonika z automatu. Jeśli zastąpimy ten zwyczaj zdrową przekąską - wzrośnie nasza efektywność pracy, a na koniec dnia będziemy mniej zmęczeni.

Kapusta i kotlet to zdrowy duet? Te produkty warto ze sobą łączyć w jednym posiłku [GRAFIKI]

Znajomość zasad łączenia produktów to prosta droga do zdrowego odżywiania. Zobacz, co jeść z czym, by wykorzystać w pełni potencjał poszczególnych składników.

Dieta bogatoresztkowa

Dieta bogatoresztkowa

bogatoresztkowej jest zastąpienie dotychczas wykorzystywanych produktów np. opartych na mące kukurydzianej, tymi pochodzenia pszennego lub żytniego. Do grupy zalecanych produktów należą: - mąka pszenna i żytnia niskiego przemiału - pieczywo: ryżowe, żytnie (najlepiej czerstwe), mieszane, chrupkie lub z domieszką

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

być zanieczyszczone glutenem pszenica (i jej dawne odmiany: orkisz, kamut), pszenżyto, jęczmień, żyto, owies, mąka pszenna, żytnia, jęczmienna, płatki pszenne, jęczmienne, żytnie, owsiane, kasza manna, kuskus, kasza jęczmienna (pęczak, mazurska, perłowa), musli, kasze owsiane, kaszki

Śniadanie po polsku - kanapki z wędliną i herbata górą?

Śniadanie po polsku - kanapki z wędliną i herbata górą?

przetworzone, tym lepsze. Najlepszym wyborem będą np. zwykłe płatki owsiane, żytnie bądź własnoręcznie przygotowane bez dodatku cukru mieszanki musli. Czy od niejedzenia śniadań się tyje? Niektórzy eksperci straszą, że niejedzenie śniadań kończy się nadwagą, jednak badania przeprowadzone na ten temat nie są

Cynk - mikroelement dla zdrowia, urody i męskości

Cynk - mikroelement dla zdrowia, urody i męskości

- 9 mg - otręby żytnie - 8 mg - chleb żytni razowy - 3 mg - kasza gryczana - 3 mg - kasza jaglana - 3 mg - kasza jęczmienna - 3 mg - otręby owsiane - 3 mg - płatki owsiane - 3 mg - grahamki - 2 mg - ryż biały - 2 mg Orzechy, ziarna i nasiona - pestki dyni - 8 mg - orzechy nerkowca - 6 mg - siemię

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Otręby pszenne - 1120 mg Kasza gryczana - 440 mg Płatki jęczmienne - 390 mg Płatki owsiane - 380 mg Chleb żytni pełnoziarnisty - 360 mg Orzechy i nasiona Pistacje - 1090 mg Mak niebieski - 960 mg Pestki dyni - 810 mg Nasiona słonecznika - 790 mg Migdały - 780 mg Orzechy arachidowe - 720 mg Wiórki

JOD: przereklamowany, niezbędny, a może szkodliwy? Mikroelement, o którym wciąż głośno

JOD: przereklamowany, niezbędny, a może szkodliwy? Mikroelement, o którym wciąż głośno

morza, mleka i jego przetworów, chudego mięsa wołowego czy wieprzowego, jaj, ryżu, pieczywa żytniego, płatków owsianych, sałaty, szpinaku, jabłek gruszek, itd.) i sól jodowana (nie stosuj jej na siłę: ok. 5g soli kuchennej łącznie na dobę to ilość zalecana, więcej szkodzi). Na pewno warto raz w roku

Ziarna

Ziarna

znajduje, tym jest go większa ilość): Ryż brunatny Płatki owsiane Pełen owies Prażona pszenica Prażona kukurydza Pełne żyto Mąka żytnia Jęczmień (kasza perłowa) Pełna pszenica Kukurydza Uwaga: "mąka pszeniczna", "wzbogacana mąka" nie są produktami pełnoziarnistymi. Przykładowa lista

Co jeść po treningu?

z owocami 3. omlet z płatkami owsianymi 4. makaron pełnoziarnisty z gotowanymi warzywami i kurczakiem 5. Żytni chleb pełnoziarnisty z łososiem wędzonym 6. serek wiejski

Ciągłe zmęczenie, zawroty głowy, otyłość itd.

smażone zawierają dużo tłuszczu, który jest najbardziej kaloryczny. 6. Produkty zalecane przy odchudzaniu to m.in.: chude wędliny np. kurczak, indyk bez skóry, chude twarożki, chude jogurty naturalne, chude serki wiejskie, chude mleko, kasza gryczana, ryż brązowy, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste

Cholesterol

Jakie produkty skutecznie obniżają zły cholesterol?Do pokarmów najbardziej skutecznych w obniżaniu frakcji LDL cholesterolu (złego cholesterolu) należą przede wszystkim: 1. Pokarmy bogate w błonnik owies (płatki owsiane), jęczmień (kasza jęczmienna), fasola. 2. Ryby powinny być spożywane co

Zaparcia - co robić?

? Dodam, że jestem osobą szczupłą i młodą.Witam serdecznie, Najczęstszą przyczyną pojawiania się zaparć jest nieodpowiednie żywienie. Osoby cierpiące na zaparcia powinny spożywać duże ilości błonnika. Znajdziemy go w produktach tj. otręby, płatki owsiane, pieczywo pełnoziarniste, kasza gryczana, ryż

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Za dużo wymagam od 10 latka??

A co jest nie tak z płatkami z mlekiem? Ja tak jem od lat - płatki owsiane /jęczmienne/żytnie, żurawina lub rodzynki, czasem orzechy, mielone siemie lniane, amarantus... I do tego mleko. Pyszne i zdrowe.

Re: Za dużo wymagam od 10 latka??

>płatki owsiane /jęczmienne/żytnie, żurawina lub rodzynki, czasem orzechy, mielone siemie lniane, amarantus Jakos nie moge sobie wyobrazic tego nastolatka przygotowujacego sobie takie platki. Widze pudelko z gotowcem.

Re: Co to jest "możelna"? n/t

Ja na śniadanie jem musli własnej roboty: płatki owsiane, żytnie, orkiszowe, odrobina pszennych, orzechy, prażone siemię lniane. Trzyma mnie przynajmniej trzy godziny a jem niewiele bo max trzy płaskie łyżki stołowe.

płatki owsiane, żytnie - bezkarnie;)?

-- Mam pytanko, czy codzienne jedzenie płatków owsianych lub żytnich faktycznie powoduje odwapnienie organizmu? Na śniadanie i kolację jem żytnie - ok 4 łyżek na wodę. No i czy płatki żytnie są tuczące w takich ilościach? Dzięki, pozdrawiam forum.gazeta.pl/forum/71,1.html?f=25684

Re: Jak to możliwe - wartość odżywcza płatków

Ja jem zwykłe płatki (owsiane, jęczmienne, żytnie), zalewane gorącym mlekiem, nic nie trzeba gotować.

Re: Jak odstawić pieczywo?

Pieczywo zarówno białe jak i czarne. Na śniadanie płatki owsiane, żytnie. Dużo owoców - jabłek i warzyw. Dużo orzechów i wody - zrezygnować z cukru i soli.Dużo wody Po miesiącu 5 kg

Re: jak zmniejszyc ilość karmień piersi u 8 miesi

Uuuu jaglanka to w ogóle miszcz nad miszcze :) Możesz zacząć od płatków, szybciej się robią. Odrobina soli i masła i jest pyyyycha sama w sobie :) Owsiane na wodzie też bomba, no i jęczmienne, orkiszowe, pszenne, żytnie, gryczane, amarantus. Jak się boisz to możesz zacząć od błyskawicznych, ale tak

Re: Dieta bezglutenowa a Hashimoto ....

diecie jest sporo nabiału i glutenu. I jestem trochę skołowana. Pani proponuje mąkę razową, makaron durum/razowy, pieczywo pełnoziarniste z żyta, i płatki owsiane/jaglane/żytnie. I w tychże płatkach również panierować. Ponieważ dieta jest ułożona pode mnie. Mogę napisać tylko, że rozmawiałam z

Re: Jadłospis problem

Dzień drugi Śniadanie I - Płatki owsiane, z miodem i morelami na wodzie-n292,3 kcal Śniadanie II 2 Kromki chleb żytni razowy, 2 plastry szynki z kurczaka, kiełki rzodkiewki (nigdzie nie ma)- 106,6 kcal III Śniadanie- kiwi, nektarynka-169,9 kcal Obiad Dorsz w sosie curry z brązowym ryżem-n410 kcal

Re: Jadłospis problem

primo: owsianka nie musi być na słodko; próbowałaś płatków (no, może nie kukurydziane - te najlepiej:) na sucho, ale owsiane, żytnie, czy jaglane jak najbardziej) zalanych czystą wodą, może być ze szczyptą soli:)? Sokiem z cytryny też je można doprawić, jak dalej będą dla ciebie za słodkie. Nie

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!