Wszystko o:

przyswajanie białka

Małgorzata Skorupa

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Wspomagacze metabolizmu - składniki, które rozpędzą przemianę materii

Prężnie działający układ pokarmowy, który rozprawi się ze wszystkim, co do niego wrzucisz? Bez dodatkowych kilogramów czy problemów gastrycznych? Te składniki zadbają o to, by twój metabolizm działał lepiej niż do tej pory.

Biotyna - dlaczego jest ważna dla organizmu, czym grozi niedobór?

Lśniące i sprężyste włosy, czysta, zdrowa cera, a także mocne paznokcie - to nie tylko wizytówka każdej zadbanej kobiety, ale także wyznacznik zdrowia. Dotyczy to zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Jeśli włosy stają się matowe i suche, paznokcie robią się łamliwe i rozdwajające, a cera traci blask, to zwykle są to pierwsze sygnały świadczące o niekorzystnych zmianach zachodzących w organizmie. W niektórych przypadkach także o całkiem poważnych, rozpoczynających się właśnie problemach ze zdrowiem. Jedną z witamin bardzo ważnych dla zdrowia włosów, skóry i paznokci, jest biotyna. Co warto o niej wiedzieć?

Weganizm - na czym polega i czy jest bezpieczny?

Wiele osób z przyczyn etycznych rezygnuje z jedzenia mięsa. Aktualnie nie jest to problemem, ponieważ istnieją świetne alternatywy dla mięsa. Wiele osób zastanawia się nad zmianą sposobu odżywiania i przejściem na wegetarianizm lub weganizm. Bycie "wege" stało się wręcz modne! Część zainteresowanych myli jednak pojęcia (wegetarianizm a weganizm to przecież nie to samo!) i zastanawia się, jakie ta zmiana żywieniowa będzie mieć skutki dla ich zdrowia.

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna: co to jest? Lizyna to aminokwas białkowy niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka. Należy do aminokwasów egzogennych, czyli takich, których nasze ciało nie jest w stanie wytworzyć samodzielnie - lizyna musi być dostarczana wraz z pożywieniem. Więcej o białkach i ich

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Białko to jeden ze składników niezbędnych nam do życia, a także ważny budulec naszego ciała. Zbudowane są z niego nie tylko nasze organy, ale również różne enzymy i hormony . Potrzebują go zarówno kości i zęby, skóra i paznokcie, jak i serce czy układ odpornościowy . To, ile białka

RUTYNA, to nic złego

RUTYNA, to nic złego

większości farmaceutyków wzmacniających odporność oraz leczących pierwsze objawy przeziębienia. Połączenie tych dwóch składników nie jest przypadkowe. Rutyna, jak wszystkie flawonoidy, nie tylko ułatwia przyswajanie cennych dla organizmu substancji, ale przede wszystkim spowalnia utlenianie witaminy C

ARhD+, czyli jak interpretować takie oznaczenie grupy krwi?

ARhD+, czyli jak interpretować takie oznaczenie grupy krwi?

jedno z białek w niej zawartych. Kobieta musi przyjmować przez czas ciąży i bezpośrednio po niej leki immunosupresyjne nastawione na tłumienie tzw. antygenu D. ARhD+ dieta Często można spotkać się z twierdzeniem, że grupa krwi ARhD posiada określoną dietę, która jest dla człowieka z taką krwią optymalna

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

, należy do najlepszych metod obróbki termicznej. Woda neutralizuje wiele szkodliwych substancji. W gorącej wodzie białko się ścina, skrobia pęcznieje, a to sprawia, że łatwiej nam przyswajać składniki odżywcze. Wprawdzie gotowanie podnosi indeks glikemiczny niektórych produktów, ale to nie oznacza zaraz

Dieta trzech minerałów - trzymaj wagę w ryzach

Dieta trzech minerałów - trzymaj wagę w ryzach

nadwagą z powodu niedożywienia . Niedożywienie bowiem nie polega na tym, że za mało ważysz, ale przede wszystkim, że brakuje ci konkretnych, potrzebnych substancji odżywczych, np. witamin, minerałów, dobrego białka , etc., a to jest groźne dla zdrowia. Problemy ze sprawną przemianą materii łączone są

Zabójcy tłuszczu - produkty, które pomogą spalić tkankę tłuszczową

Zabójcy tłuszczu - produkty, które pomogą spalić tkankę tłuszczową

udział w poprawnym przyswajaniu składników odżywczych. Badacze z University of Tennessee ustalili nawet, że osoby, które dostarczały sobie 1200 -1300 mg wapnia dziennie, chudły dwukrotnie więcej niż osoby, które nie dbały o ilość wapnia w diecie. I tu trzeba przyznać, że znów sery pełnotłuste, kremowe

Sok z burków - czy może mi zaszkodzić?

było zdrowo?Buraki to dobre źródło betainy, która ułatwia przyswajanie białek, ponadto to dobre źródło betacyjanin, które według licznych badań, mają działanie przeciwnowotworowe. Prócz tego zawierają wiele składników mineralnych (m.in. potas, żelazo, magnez, miedź), błonnika i witamin (zwłaszcza z gr

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: a po co się odchudzać?

znana.jako.ggigus napisała: > Ano nie. Co innego głodować w sensie wsz jeść mniej i co innego, głodować w sen > sie redukować węgle. Mam na myśli głodówki w sensie stosowania diety 5:2. > Bo wtedy ograniczasz energię. Nie, białko nie jest energią > . Białko, tak samo jak

Re: Nie gotuję

Cóż, MOM to kolagen, kolagen to białko. Nas organizm je trawi i przyswaja. Trochę fuj, jak się toto widzi, działa na wyobraźnię, ale organizm wykorzysta wszystko. Na świecie panuje głód, my tu w Europie możemy sobie kręcić noskiem że syf, że ohyda, że tylko szyneczka, ale tak po prawdzie marnuje

maksymalne dzienne przyswajanie białka

Witam. Mam pytanko i nie moge nigdzie nie znalezc na nie odpowiedzi. Ile wynosi dla mezczyzny 22 letniego, waga 75kg. majsymalne dzienne przyswajanie bialka? Bardzo prosze o odpowiedz. Pozdrawiam!

Re: 7 miesiecy -anemia:(

Jajko + zielone warzywa, jedzone łącznie. Przyswajanie żelaza jest zwiększone w obecności białka, kwasu foliowego i wit. C. Z kolei nabiał ogranicza przyswajanie żelaza.

Re: maksymalne dzienne przyswajanie białka

Gość portalu: Darek napisał(a): > Ile wynosi dla mezczyzny 22 letniego, waga 75kg. majsymalne dzienne > przyswajanie bialka? szukać nie umiesz? normalnie potrzebujesz około 1 gram na 1 kg wagi ciała więcej czy mniej zależy od indywidualnych potrzeb tj. jak intensywny tryb życia

Re: maksymalne dzienne przyswajanie białka

no to słuchaj tego trenera - wie co mówi nie zostaniesz szybko chorym rencistą moze powie Ci jeszcze o odżywianiu niskowęglowodanowym najlepiej przyswajalne i najbardziej wartościowe białko z największą ilością mikro i makroelementów znajduje się w żółtkach jaj ( najwartościowsze jaja są od

Re: maksymalne dzienne przyswajanie białka

dzieki wielkie. szukalem na google i wszedzie tylko reklamy odzywek dla kulturystow... Chodiz o to, ze prowadze intensywne zycie. Cwicze 3 razy w tyg. na silowni. Jeden trener powiedzial mi, ze cialo czlowieka moze przyswoic sobie dziennie 60g bialka i powidzial, ze te wsyztskei odzywki bialkowe sa

Re: Witam się po raz trzeci i proszę o dobre słow

Wiesz, całe życie miałam anemię. Dopiero po wielu latach doszłam do tego, że na pewno utrudnia mi w ogromnym stopniu przyswajanie żelaza białko krowie, gluten. Tych składników więc nie należy jeść z dobrymi źródłami żelaza. A żelazo dobrze się przyswaja z witaminą C i kwasem foliowym, a więc np

Re: czy te wyniki sa dobre?

stanach zapalnych (jest tzw. białkiem ostrej fazy i jego ilość zwiększa się przy każdym zapaleniu, infekcji i to do trzech razy w stosunku do normy). Także w tzw. niedokrwistości chorób przewlekłych* jej stężenie może być wysokie, co bywa mylące. Wówczas problemem jest nie nadmiar żelaza lecz jego złe

No pewnie, że tak!

też jednym z najbardziej zanieczyszczonych pestycydami produktów spożywczych. #3 Proces wytwarzania izolatu białka sojowego naraża na wysokie temperatury, co czyni produkt szkodliwym dla ludzkiego trawienia. #4 Sojowe produkty są bogate w aluminium, a z kolei ono jest toksyczne dla organizmu

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!