Wszystko o:

rzodkiewka a witaminy

natkon

Kiełki rzodkiewki - witaminowy skarb

Kiełki rzodkiewki - witaminowy skarb

Kiełki rzodkiewki cechuje ostry, wyrazisty smak. Doskonale wzbogacają potrawy kulinarne, a do tego łatwo wyhodować je w warunkach domowych. Ze względu na bogactwo właściwości zdrowotnych, kiełki rzodkiewki polecane są w szczególności dla osób, które chcą wzmocnić odporność organizmu lub wyleczyć się z przeziębienia. Poznaj ich właściwości, zastosowanie oraz sposób hodowli.

Witaminy z korzonków

Zanim na grządkach wyrośnie szczypior, rzodkiewka i ogórki, pozimowe osłabienie dobrze zwalczać kiełkami. Smaczne korzonki są bogate w witaminy, zdrowe a co najważniejsze, pochodzą z ekologicznych upraw.

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki soi posiadają niezwykle delikatny smak, który w Azji został doceniony już wieki temu. Podobnie jak soja, są popularnym elementem kuchni wegetariańskiej ze względu na wysoką zawartość białka. Jednak oprócz walorów smakowych posiadają także cenne właściwości prozdrowotne. Ich regularne spożywanie może przyczynić się m.in. do obniżenie ciśnienia krwi, a także zredukowania poziomu cholesterolu.

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

transportu od miejsca wytwarzania do miejsca zbytu. Podczas blanszowania tracimy: witaminy C zaledwie ok. 10-15 % (dla porównania – w syropach strata jest średnio 75 %, w kompotach i dżemach powyżej 35 %), witaminy A ok. 10 % (czyli jeszcze mniejszy niż w przypadku witaminy C), witaminy B1 i PP ok. 5

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

Naturalne odmładzacze - te pokarmy odejmą ci lat

pozostaje ona sprężysta i miękka. Kwas oleinowy zaś obniża poziom złego cholesterolu oraz zmniejsza ryzyko wystąpienia nowotworu piersi czy prostaty. Dodatkowo awokado zawiera silne antyoksydanty: witaminę E, zwaną witaminą młodości, witaminę A i C oraz regulujący ciśnienie krwi potas - jest go tu

7 pomysłów na zdrową przekąskę w pracy

7 pomysłów na zdrową przekąskę w pracy

Uniwersalnymi, najzdrowszymi przekąskami są warzywa i owoce. Z warzyw najłatwiej jest przetransportować do pracy pokrojone na kawałki: marchewki, paprykę (w różnych kolorach!), kalarepę, seler naciowy, rzodkiewki czy całe pomidorki koktajlowe. Owoce możemy wybierać sezonowe, a przez cały rok

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

krzepliwość krwi. Warto w nich szukać również witamin C i A oraz beta-karotenu, które wspomogą odporność i kondycję skóry. Kiełki rzodkiewki w smaku przypominają swoją dojrzałą formę, ale są od niej o wiele wartościowsze. Przykładowo zawierają ponad dwa razy więcej witaminy C, wapnia czy cynku i około

Kiełki słonecznika - zdrowe uzupełnienie diety

Kiełki słonecznika - zdrowe uzupełnienie diety

zimy i jesieni, kiedy naszym organizmom brakuje wielu składników odżywczych.  Kiełki rzodkiewki, owsa, rzeżuchy, soi, fasoli mung – to tylko niektóre ze znanych obecnie rodzajów kiełków. Wszystkie wyróżnia oryginalny smak i bogactwo cennych elementów odżywczych. Mało jednak kto wie, że

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

5 zmian w diecie, za które podziękuje Ci Twoje ciało

aminokwas, który bierze udział w wytwarzaniu serotoniny, tzw. hormonu szczęścia. Jest też dobrym źródłem białka.Kasza jaglana wygrywa z innymi kaszami w kategorii zawartości soli mineralnych, np. krzemionki, która dobrze wpływa na włosy, skórę i paznokcie, a także w zawartości witamin B1, B2, B6 oraz żelaza

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

Kiełki fasoli mung - azjatycki przysmak

zawierają duże ilości utleniaczy. W ten sposób mogą zapobiec rozwojowi nowotworów i chorób serca. Znajdziemy w nich ważne dla organizmu witaminyA, B1, B2, B3, B5, B6, B9, C, E, K. To także bogactwo składników mineralnych. Znajduje się w nich potas, magnez, wapń, fosfor, żelazo, cynk, jod, mangan a

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: ##########NASZE CHOROBY############

Właściwości zdrowotne rzodkiewki Rzodkiewka bogata jest głównie w witaminy i minerały. Wśród nich znajdziemy witaminy: A, C oraz z grupy B, a także żelazo, fosfor, cynk, potas i siarkę. Zawartość ?pierwiastka życia?, czyli potasu pozwala na regulację ciśnienia krwi i tętna. Rzodkiewka usprawnia

Re: Jadłospis problem

doprecyzuję: nie chodzi o to, żeby wkrajać małosolnego czy rzodkiewki do płatków i tak jeść (chyba, że komuś smakuje), ale żeby zjeść je same, dostarczając tych węglowodanów złożonych, a ogórek z ręki:), dla witamin. -- Marszałek Senatu, Stanisław Karczewski, zaapelował do najbogatszych Polaków

Re: Jadłospis problem

twierdzę, że dla wszystkich to jadalne, ale ja mogę jeść i takie. Zamiast owoców (żeby dorzucić witamin) - małosolny, zaraz będzie sezon:), rzodkiewki, czy co tam lubisz. Albo celować w te kwaśne owoce (zaraz będzie agrest - tylko wybierać niedojrzały, czerwone porzeczki, wiśnie). Secundo: jeżeli po prostu

Re: ~~~~~~Ach te choroby~~~~~~~

, orzechy POKARMY BOGATE W CYNK dynia i pestki dyni, słonecznik, otręby pszenne i kiełki pszenicy, grzyby, kakao, orzechy, groch fasola, soczewica, herbata, cebula czosnek, ryż, jajka, maliny, czarne jagody, buraki, szparagi, marchew, seler pomidory, rzodkiewka, POKARMY BOGATE W WITAMINĘ A marchew

Re: Uczulenie na danonki?

, białka mleka, skrobia modyfikowana, wapń, koncentraty z: marchwi, czarnej marchwi; ekstrakt z rzodkiewki, naturalny aromat waniliowy, aromaty naturalne, witamina D. A w zwykłem jogurcie masz samo mleko (polecam jog naturalne bakomy lub serek bieluch) i większą zawartość wapnia niż w takim przepłaconym

Re: rzodkiewka..jakie ma witaminy

Gość portalu: aswe napisał(a): > dzieki sorry nie jestem z polski i polska ortografia to moja slabosc

Re: da się schudnąć tylko pływając?

Ja rozumiem niechęć do śniadań, bo też tak mam. Ale znalazłam coś, co bezboleśnie przechodzi mi przez gardło - szklanka maślanki, kromka ciemnego pieczywa z masłem i kiszonym ogórkiem (cała jedna ;p). Latem zamiast kiszonego- rzodkiewki, świeże ogórki, albo kiełki/rzeżucha. Ty wolisz słodki smak

Pyszna zodkieweczka!

Rzodkiewka..... Wczesną wiosną pojawiają się na straganach nasze, polskie rzodkiewki. Najlepiej jeść je na surowo, ale można także przygotować sok. Wyciśnięta rzodkiewka zawiera mnóstwo witaminy C, więc wspomaga organizm w walce z wczesnowiosennymi chorobami. Sok zawiera magnez, więc działa kojąco

Re: rzodkiewki pierwsze witaminy wiosny:)))n/txt

Ale te rzodkiewki to były w Dzięciole. Niezła pozycja, tak w ogóle Jerzego Gruzy. "Jasiu, jak ja nie lubię tych wstrętnych myszy." to lubię bardzo

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!