Wszystko o:

sezam i jego właściwości

Paulina Zduniak

Sezam - dla dobra układu nerwowego i krwionośnego

Sezam - dla dobra układu nerwowego i krwionośnego

Drobny sezam, choć dosyć kaloryczny, to doskonałe źródło witamin z grupy B, dbających o prawidłową pracę naszego układu nerwowego, a także wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które pomagają walczyć ze złym cholesterolem. Co jeszcze w nim znajdziemy?

Olej sezamowy - ratunek dla włosów. Poznaj właściwości i zastosowanie

Olej sezamowy to jeden z najstarszych olejów świata. Uzyskuje się go z kwiatów sezamu. Jego skład obfituje w liczne składniki, których potrzebuje organizm. Olej sezamowy znajduje zastosowanie w kuchni, medycynie oraz w kosmetyce. Na tle innych olejków wyróżnia go przede wszystkim korzystny wpływ na włosy i skórę głowy. Kuracja z jego zastosowaniem może m.in. opóźnić proces siwienia włosów, zmniejszyć ich wypadanie, a także zlikwidować łupież.

Olej sojowy - na "zły" cholesterol i problemy skórne

Bladożółty, delikatny w smaku olej sojowy kryje w sobie prawdziwą moc. Zobacz kiedy warto po niego sięgnąć, a kiedy zachować ostrożność.

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

także pieczywie żytnim. Jak to działa? Liczne badania naukowe tylko potwierdzają wyjątkowe właściwości steroli roślinnych. Dzięki zmniejszeniu zdolności przyswajania cholesterolu, przede wszystkim przez jelita, wartość jego "złego" odpowiednika znacznie spada. Zdaniem naukowców zmiana diety i

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

o siebie zadbać Lubisz sezamki i chałwę? To dobrze - sezam to świetne źródło wapnia. W 100 g ziarenek (mniej więcej 10 łyżek) kryje się około 1000 mg tego pierwiastka. W 100 g sezamków jest go nieco mniej, ale nadal sporo, bo około 640 mg (jeden sezamek o wadze 9 g dostarczy nam zatem blisko 60 mg

Mleka roślinne - dobry zamiennik mleka krowiego?

Mleka roślinne - dobry zamiennik mleka krowiego?

każdemu służy, a według części badań jego spożywanie może mieć związek z rozwojem niektórych schorzeń, np. artretyzmu i chorób wątroby (więcej na ten temat: Pij tylko mleko? ).   Mleka roślinne różnią się od mleka krowiego nie tylko smakiem (są mniej słodkie), ale także właściwościami. Choć często

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku! Tradycja jedzenia kiełków pochodzi z Dalekiego Wschodu i liczy sobie najpewniej około 5000 lat. W dawnej medycynie chińskiej były one uważane za pożywienie o właściwościach leczniczych, a nawet zapobiegające starzeniu. W Europie zwyczaj ich jedzenia

Cała prawda o błonniku pokarmowym

Cała prawda o błonniku pokarmowym

jego roli. "Jego", a właściwie "ich". Popraw metabolizm i pracę jelit: 5 doskonałych źródeł błonnika Błonnik nie jest jedną substancją, a całą grupą o wspólnej nazwie. Działanie i właściwości frakcji błonnika również nie jest identyczne. Stąd zapewne biorą się nieporozumienia i mity

Masło czy margaryna?

Masło czy margaryna?

jełczenia, nie da się już go zatrzymać. Masło Za. Dostarcza witamin A, D i E, karotenoidów (mają właściwości antyoksydacyjne). Zgodnie z zaleceniami powinny je jeść małe dzieci, w wieku do około trzech lat. Ułatwia wchłanianie składników odżywczych zawartych w żywności. Wielu zwolenników wybiera je dla

Witaminy z korzonków

Witaminy z korzonków

zachodu wymagają korzonki gryki, lnu, gorczycy i sezamu. Zasiane ziarna nie mogą być zbyt suche ani zbyt wilgotne, żeby szybko nie wykiełkowały i nie spleśniały. Kiełki są gotowe po 3-5 dniach. Nasionka poszczególnych gatunków wkładamy do oddzielnych słoików do ok. jednej piątej wysokości, zakrywamy gazą

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Rozszerzanie diety u alergika

' = czipsy popijane colą :D). Jeśli to ma jakies znaczenie (w temacie tym jestem kompletnie zielona), to jada przeróżne ziarna w domowym chlebie, kiedyś bez zastanowienia mu dałam, ale nic się nie stało po tym (siemię, słonecznik, sezam, dynia). Mimo to obawiam się: świeżej marchewki, w ogóle świeżych warzyw

Re: niski poziom żelaza u dziecka

wieprzowina, bardziej cielęcina, udziec indyczy, jakaś chuda wołowina, jajka (głównie żółtka), buraczki w każdej postaci, sok z buraków, jeśli masz blender to różne smoothie z dodatkiem np. jarmużu, szpinaku, natki pietruszki, zakwaszane sokiem z cytryny. Wysoką zawartość żelaza mają też pestki dyni, sezam

Oleje roślinne z Amazonii

: bogaty w kwasy tłuszczowe nienasycone, chroni przed odwodnieniem i łagodzi skórę wrażliwą. - Olej z Sezamu: znany z właściwości antyoksydacyjnych i antyrodnikowych Ekia do usług dla Twojego piękna www.eko-profit.pl/ekia

Re: :))))

czarny sezam jest bardzo zdrowy :P "Oriencie ceniony jest szczególnie jako element diety wspierającej rekonwalescencję. Stosowany jest również jako uzupełnienie kuracji wzmacniających. Bardzo popularny za względu na właściwości przyśpieszające wzrost włosów i ich odżywienie." -- Ally

Re: Brzydkie kupy i decyzja lekarza-Nutramigen.Po

Jak nie jesz jajek to czemu jesz kurczaka, wywal też kurę. Albo jedz jajka :) Chleb bez serwatki znajdziesz w swoim piekarniku :) Bierzesz 200g mąki pszennej, 200g mąki orkiszowej, drożdże świeże, ze 2 łyżki oliwy, szczyptę soli, dodajesz ziarenka jakie lubisz (siemię, słonecznik, dynię, sezam itp

śniadanie z kaszą jaglaną

Od pewnego czasu jadamy często na śniadanie kaszę jaglaną przygotowaną w następujący sposób: Kaszę (szklankę na 2 osoby) prażę na ojeju (lepsze masło sklarowane), dodaję do niej różne ziarna, np. słonecznik, dynia, sezam, siemię lniane, w garnku o grubym dnie, mieszkam od czasu do czasu - prażę

Re: Śniadanie zdrowe na ciepło

Ja jem na ciepło kaszę jaglaną z dodatkami takimi jak suszone lub świeże owoce, bakalie, orzechy, np. jabłko z cynamonem i kardamonem, rodzynki, żurawina, daktyle, słonecznik itd. Czasem dodaję też siemienia lnianego lub sezamu. Można razem z kaszą zagotować trochę amarantusa, ale nie każdy lubi

Re: Chcecie pieknej cery-jedzcie słonecznik!!!!

zmielone ziarna nie jełczały i nie traciły swych właściwości. Najlepiej jeść 1-2 łyżki tego zmielonego proszku dziennie, popić jakimś napojem. Zrobiłam sobie taki słoiczek siemienia z sezamem, ale na razie nie mogę niczego powiedzieć o efektach kuracji, bo zapominam jeść. Metoda dobra dla cierpliwych i

kulki życia

Interwał Wszystkie składniki według przepisu miksować za pomocą kopystki do połączenia się składników - czas 30-40s/obr. poz. 6. Formować kulki wielkości orzecha włoskiego Obtoczyć w mielonych orzechach laskowych lub nasionach sezamu Przy przepisie są jeszcze uwagi o cennych właściwościach składników i na

Re: "Kulki życia" - sprawdziłam

Obtoczyć w mielonych orzechach laskowych lub nasionach sezamu Przy przepisie są jeszcze uwagi o cennych właściwościach składników i na co dobrze działają, nie przeklepuję :). Zalecają zjadanie 3-4 kulek w stanie znużenia. Uwagi moje: morele moczyłam ze 2 godziny, robiłam wersję obtaczaną w orzechach

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!