Wszystko o:

soczewica

kaole

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Spośród kilkunastu rodzajów kiełków dużym zainteresowaniem cieszą się te pochodzące z soczewicy. I nic dziwnego. Są smaczne, zdrowe, bezpieczne dla każdego bez względu na wiek czy przebyte choroby. Co takie jeszcze w sobie mają i dlaczego warto po nie sięgać, zawsze, nie tylko wtedy gdy są modne?

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna jest aminokwasem białkowym, bez którego nasz organizm nie może się obejść. Jest potrzebna do wielu procesów, między innymi do formowania się kości i mięśni. Lizyna znajduje się zarówno w produktach odzwierzęcych, jak i roślinnych.

Tauryna

Białka mają szczególne znaczenie dla osób uprawiających sport. Zaliczana do nich tauryna wpływa na metabolizm oraz przyspiesza regenerację mięśni. Stanowi również jeden ze składników napojów energetycznych.

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

kiełkują one nieco szybciej. Wystarczy około 3-4 dni, aby były gotowe do jedzenia. Warto jednak pamiętać, że kiełki roślin strączkowych (np. fasoli, soczewicy czy soi) przed spożyciem należy poddać obróbce cieplnej, aby pozbyć się goryczki. Kiełki soi są spośród wszystkich kiełków najbogatsze w białko

Eko kobieta w biegu, czyli jak wygrać bieg o zdrowe odżywianie

Eko kobieta w biegu, czyli jak wygrać bieg o zdrowe odżywianie

pomidorowa z ryżem po lekką botwinkę, pożywną zupę z soczewicy czy aromatyczną cebulową. Jedna porcja wystarczy na przygotowanie litra pysznej zupy. Dania Babci Zosi to także różne wariacje na temat ryżu. Danie ze szpinakiem z pewnością przypadnie do gustu wegetariankom. Ryż z pomidorami i papryką smakuje

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

z ryżem, soczewicy z jęczmieniem czy kaszy jaglanej z ciecierzycą . Wartościowe białko ze strączków jest tak pożywne, a zarazem zdrowe, że poleca się je nawet w dziecięcej diecie. Zwłaszcza, że poza materiałem budulcowym dla kości czy mięśni, w tych roślinach sporo także krwiotwórczego żelaza

Gazy, wzdęcia, nawet nieprzyjemne odbijania? Sprawdź, które produkty im sprzyjają

Gazy, wzdęcia, nawet nieprzyjemne odbijania? Sprawdź, które produkty im sprzyjają

ziół oraz czosnku i imbiru, warto także suche warzywa strączkowe namoczyć przed gotowaniem. Powinno to trwać co najmniej kilka godzin, a najlepiej kilkanaście (czyli namaczanie dzień przed gotowaniem). Najkrócej moczymy groch, najdłużej ciecierzycę i soję. Soczewicy nie trzeba wcale. Namoczone warzywa

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

bogatych w białko roślin strączkowych, są bowiem nasionami orzachy podziemnej z rodziny bobowatych (należą do niej m.in. ciecierzyca, fasola , groch, soczewica i soja ). Fistaszki zaliczamy do orzechów przede wszystkim ze względów prozdrowotnych, żywieniowych, podobnie jak innych przedstawicieli tej

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola: co to jest? Fasola to roślina strączkowa z rodziny bobowatych; do bobowatych należą też między innymi ciecierzyca , groszek, soja, kozieradka czy soczewica. Na świecie występuje kilkadziesiąt odmian fasoli, w Polsce znane są głównie dwa - fasola zwykła oraz wielokwiatowa. Odmianą fasoli

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

pełnoziarniste, orzechy (ziemne, włoskie, nerkowca, migdały), soczewica, soja, słonecznik, ryby ( tuńczyk , krewetki, łosoś, halibut), jajka (przede wszystkim żółtka). To także może cię zainteresować: Tych suplementów nie kupuj! NIK ujawnił listę produktów, które mogą zaszkodzić Białka (proteiny), niezastąpiony

Czy po zbadaniu krwi i zbadaniu jelita można stwierdzić celiakię?

, kukurydza, kasza gryczana, kasza jaglana, ryż, soczewica, fasola, sezam, siemię lniane, słonecznik, owoce, warzywa, amarantus. Na produktach pozbawionych glutenu widnieje symbol przekreślonego kłosa. Proszę dokładnie analizować etykiety produktów spożywczych. Zalecam unikać produktów z informacją "może

DNA moczanowa - dieta

szczególną uwagę zwracamy na puryny. Dieta powinna zawierać produkty o niskiej zawartości puryn. Trzeba wykluczyć produkty bogate w puryny tj. mięsa, podroby ( wątróbka, nerki, móżdżek), wywary mięsne, sosy mięsne, galarety mięsne, sardynki, śledzie, suche rośliny strączkowe (groch, fasola, soczewica, bób

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

jaglana, ryż, soczewica, fasola, sezam, siemię lniane, słonecznik, owoce, warzywa, amarantus. Osoba na diecie bezglutenowej może je swobodnie spożywać. Na produktach pozbawionych glutenu widnieje symbol przekreślonego kłosa, dlatego zalecam wybierania takich produktów. Produkty przetworzone, które uznaje

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Soczewica

Kupiłem czerwoną soczewicę, tak z ciekawości jak to smakuje. Dodałem trochę do zupy pomidorowej, ale nie pasuje za bardzo. Co z tym zrobić, z czym się to je?

Re: Soczewica

kosmotynka napisał(a): > A ile czasu gotujecie połówki soczewicy czerwonej? Mi się ona często rozgotowuj > e. Ona się zawsze rozgotowuje dlatego przeważnie używa jej się do zagęszczania zup, sosów i do pasztetu wegetariańskiego. Taka jej uroda, jeżeli chcesz mieć soczewicę w całości

Re: Soczewica

Ugotuj 3/4 szklanki soczewicy,zmiksuj z duzym dojrzałym avokado,ciutek czosnku,oliwa,sok z cytryny do smaku,sól............smacznego -- "Przedkładaj wiele małych przyjemności nad niewiele wielkich"

Re: Soczewica

Proponuje zupe krem z czerwonej soczewicy i slodkich ziemniakow. * 2 cebule (poszatkuj i zeszklij) * 2 marchewki * 2 duze bataty * 2 garscie soczewicy, Wszystko razem zagotuj w bulionie, (bulionu tylko tyle by przykryc warzywa), dopraw wg uznania, (bardzo dobrze smakuje z galka muszkatolowa

Re: Soczewica

czerwona soczewica doskonale nadaje sie na zupy, zwlaszcza wg kuchnii tajskiej, indyjskiej ale i tradycyjna europejska jest smaczna pomidory powinny byc dodatkiem, nie dominantem w wiekszosci przepisow, gdzie stosujesz namoczony groch, zwlaszcza luskany, co to sie

Re: Soczewica

zupa dal czyli rozgotowana czerwona soczewica, dowolne przyprawy i dowolne ulubione dodatki, można też wg ścisłych przepisów których jest coś 150 jak zwykle tyle ile powiatów w indiach, dobra, nenachalna; zdrowia

Re: Soczewica

Wyszukaj w necie grecką zupę fakes - bardzo smaczna, gęsta, sycąca, szczerze polecam, robię regularnie (także z zielonej soczewicy). :-) -- Chaotyczna neutralna.

Re: Soczewica

Możesz zrobić pasztet soczewicowy w jednej z trzystu jego odmian (mój ulubiony jest z curry, cebulką i rodzynkami, podawany z sosem z pomidorów i mleka kokosowego, ale jest mnóstwo możliwości). Albo w ogóle curry soczewicowe. Dodać do sałatki, żeby była bardziej treściwa i sycąca (soczewica lubi

Re: Soczewica

podsmaz kielbase chorizo, dynie lub dynie pizmowa (pokrojona w kostki) dodaj ziola, a na koniec wsyp troche soczewicy, zostaw na malym ogniu, od czasu do czasu mieszajac i podlewajac (woda z kostka rosolowa). Na koniec posyp okruszkami fety i swiezymi ziolami. Smacznego!

zupa z soczewicy czerwonej

listki lurowe, jak mam to szczypta lubczyku, albo majeranku, zalewam ok 2 litrami wody, dodaje ok 1 filizanke soczewicy i sie gotuje do miekkosci jarzyn - soczewica sie zawsze rozpada -- co bylo to bylo co moze byc jest a bedzie to co bedzie

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!