Wszystko o:

soczewica białko

mmr

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna jest aminokwasem białkowym, bez którego nasz organizm nie może się obejść. Jest potrzebna do wielu procesów, między innymi do formowania się kości i mięśni. Lizyna znajduje się zarówno w produktach odzwierzęcych, jak i roślinnych.

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola jest nie tylko smaczna, lecz tylko pełna wartościowego białka roślinnego. Fasola ma mnóstwo odmian, jednak pewne właściwości lecznicze można przypisać całemu gatunkowi.

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Spośród kilkunastu rodzajów kiełków dużym zainteresowaniem cieszą się te pochodzące z soczewicy. I nic dziwnego. Są smaczne, zdrowe, bezpieczne dla każdego bez względu na wiek czy przebyte choroby. Co takie jeszcze w sobie mają i dlaczego warto po nie sięgać, zawsze, nie tylko wtedy gdy są modne?

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

bogatych w białko roślin strączkowych, są bowiem nasionami orzachy podziemnej z rodziny bobowatych (należą do niej m.in. ciecierzyca, fasola , groch, soczewica i soja ). Fistaszki zaliczamy do orzechów przede wszystkim ze względów prozdrowotnych, żywieniowych, podobnie jak innych przedstawicieli tej

Tauryna

Tauryna

funkcję neuroprzekaźnika. Jej obecność sprzyja rozwojowi mózgu. Tauryna, pożywienie sportowca Niezbędnych elementów diety każdego sportowca jest białko. Syntetyczna tauryna stanowi jeden z podstawowych składników większości napojów energetycznych. Wchodzi również w skład mleka modyfikowanego oraz odżywek

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

z ryżem, soczewicy z jęczmieniem czy kaszy jaglanej z ciecierzycą . Wartościowe białko ze strączków jest tak pożywne, a zarazem zdrowe, że poleca się je nawet w dziecięcej diecie. Zwłaszcza, że poza materiałem budulcowym dla kości czy mięśni, w tych roślinach sporo także krwiotwórczego żelaza

Gazy, wzdęcia, nawet nieprzyjemne odbijania? Sprawdź, które produkty im sprzyjają

Gazy, wzdęcia, nawet nieprzyjemne odbijania? Sprawdź, które produkty im sprzyjają

fasolowa i grochówka to najlepsze przykłady. W fasoli obecne są substancje, które blokują działanie trypsyny , enzymu odpowiedzialnego za trawienie białek. Organizm musi się jakoś z tym uporać. Aktywizują się nasi bezcenni pomocnicy: bakterie jelitowe, jednak efektem ubocznym ich pracy są obfite gazy

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

pełnoziarniste, orzechy (ziemne, włoskie, nerkowca, migdały), soczewica, soja, słonecznik, ryby ( tuńczyk , krewetki, łosoś, halibut), jajka (przede wszystkim żółtka). To także może cię zainteresować: Tych suplementów nie kupuj! NIK ujawnił listę produktów, które mogą zaszkodzić Białka (proteiny), niezastąpiony

Kiełki - zdrowie w zarodku

Kiełki - zdrowie w zarodku

kiełkują one nieco szybciej. Wystarczy około 3-4 dni, aby były gotowe do jedzenia. Warto jednak pamiętać, że kiełki roślin strączkowych (np. fasoli, soczewicy czy soi) przed spożyciem należy poddać obróbce cieplnej, aby pozbyć się goryczki. Kiełki soi są spośród wszystkich kiełków najbogatsze w białko

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki - najpopularniejsze rodzaje Kiełki to zaczątki roślin w początkowej fazie wzrostu. Do najczęściej stosowanych w kuchni należą kiełki słonecznika, fasoli mung, rzodkiewki, rzeżuchy, soczewicy, a także soi. Jedna z legend na temat ich początków mówi, że zostały odkryte przez chińskich żeglarzy

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

często współistnieje z celiakią. Co do objawów w postaci biegunki po spożyciu ryb lub tranu raczej nie mają one związku z celiakią, ponieważ jest to choroba wywołana nietolerancją glutenu - białka zawartego w zbożach. Jak już wspomniałem potwierdzenie diagnozy celiakii opiera się na badaniu

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Dla zdrowia

Fasola, soja, soczewica, groch, a także ciecierzyca powinny być obowiązkową pozycją naszego menu. Strączki to świetne źródło błonnika i białka, dlatego powinny je jeść osoby, którym zależy na szczupłej sylwetce. To również bogactwo minerałów, które mają korzystny wpływ na nasze zdrowie. -- Moje

Re: Wege-Wielkanoc

Pasztety bezmięsne np. z dwóch kolorów soczewicy tworzących wzorek po przekrojeniu. Do tego sos tatarski zrobiony od podstaw. Terrina warzywna - o tej porze roku jeszcze można spotkać dynię, a do tego jakies zielone warzywo z mrożonki. Drożdżowa babka parzona z szafranem upieczona w foremce

Re: 10. dzień na diecie

No szkoda, ze orzechów nie możesz teraz. Ja głównie tym uzupełniam... nie odstawiłam też kawy. Ale jak narazie wystarcza mi dieta bg i bm, bez soi, orzeszków ziemnych itp. ze strączków tylko soczewica jako tako trawiona - więc nie wmuszam. Ale jem z psianek - ziemniaki (staram się te eko

Re: Soczewica - czy to jest białko czy węglowodan

Tu piszą, że białko: medycyna.linia.pl/soczewic.html A tu, że więcej węglowodanów: wiem.onet.pl/wiem/00b06f.html Intrygujące ;-)

Re: Bylyscie kiedys biedne?

sporo białka i świetnie zastępują mięso a są tańsze. Np. fasola sucha, groch, soczewica. Z nich można zrobić wiele rzeczy, które będą i sycące i zdrowe.

Re: Dlaczego kobiety nie lubia dzieci?

wegańską! :) Taka dieta wymaga jednak dużej wiedzy z zakresu żywienia, w szczególności jeśli chodzi o dostarczanie organizmowi białka. I nawet jeśli skupisz się na jedzeniu białek roślinnych, problem może pojawić się tutaj:

Re: Pyza się odchudza

dziękuję, chociaż miałam nadzieję, że usłyszę o jakiejś magii bobu. Natomiast co do strączkowych - one faktycznie są kaloryczne, ale jednak (domyślam się, że nie przy każdym metabolizmie) sprzyjają odchudzaniu. A to dlatego, że mają od naplucia białka a poza tym samo zdrowie. Mój kumpel ilekroć

Re: Naprawdę rosnącym dzieciom wystarczy

Moje dzieci też potrzebują białka, jedzą sporo mięsa, ale jogurt to też białko, warzywa strączkowe to też białko (ja często robię zupy kremy z soczewicą albo ciecierzycą), jajka to też białko, orzechy i pestki to też białko. Jeżeli chodzi o wędlinę ze sklepu, to bym jej o specjalne wartości

Re: Moja 16 letnia córka nie chce jeść mięsa ...

Straszyć? Można nie jeść mięsa, to żadna zbrodnia, a nawet dość etyczny wybór. Raczej wspierałbym córkę, gdybym był rodzicem, dzieląc się wiedzą/przemyśleniami/doświadczeniami, ale ostateczną decyzje zostawiając jej. Rośliny strączkowe (soja, soczewica, ciecierzyca, fasola, groch, itp.) mają

Re: kasze/kaszki/kleiki

Podpowiem Ci tyllko, że mięso codziennie to nie jest dobry wybór, mimo niedoboru żelaza. My w Polsce jemy mięsa stanowczo za dużo. Lepiej jest podawać dziecku też inne źródła białka, w tym roślinne. Tydzień może wyglądać tak, że na obiad podajesz dziecku np. 2x mięso, 2x rybę, 2x białko roślinne

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!