Wszystko o:

soczewica białko

mmr

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna - zregeneruje mięśnie i pozbędzie się opryszczki. Po co nam lizyna i gdzie jej szukać?

Lizyna jest aminokwasem białkowym, bez którego nasz organizm nie może się obejść. Jest potrzebna do wielu procesów, między innymi do formowania się kości i mięśni. Lizyna znajduje się zarówno w produktach odzwierzęcych, jak i roślinnych.

Fasola - bogactwo białka. Wartości odżywcze i właściwości lecznicze fasoli

Fasola jest nie tylko smaczna, lecz tylko pełna wartościowego białka roślinnego. Fasola ma mnóstwo odmian, jednak pewne właściwości lecznicze można przypisać całemu gatunkowi.

Kiełki soczewicy - więcej niż kiełki?

Spośród kilkunastu rodzajów kiełków dużym zainteresowaniem cieszą się te pochodzące z soczewicy. I nic dziwnego. Są smaczne, zdrowe, bezpieczne dla każdego bez względu na wiek czy przebyte choroby. Co takie jeszcze w sobie mają i dlaczego warto po nie sięgać, zawsze, nie tylko wtedy gdy są modne?

Tauryna

Tauryna

funkcję neuroprzekaźnika. Jej obecność sprzyja rozwojowi mózgu. Tauryna, pożywienie sportowca Niezbędnych elementów diety każdego sportowca jest białko. Syntetyczna tauryna stanowi jeden z podstawowych składników większości napojów energetycznych. Wchodzi również w skład mleka modyfikowanego oraz odżywek

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

Arginina - niezbędny aminokwas. Funkcje i źródła argininy

pełnoziarniste, orzechy (ziemne, włoskie, nerkowca, migdały), soczewica, soja, słonecznik, ryby ( tuńczyk , krewetki, łosoś, halibut), jajka (przede wszystkim żółtka). To także może cię zainteresować: Tych suplementów nie kupuj! NIK ujawnił listę produktów, które mogą zaszkodzić Białka (proteiny), niezastąpiony

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki soi - prozdrowotny rarytas z kuchni azjatyckiej

Kiełki - najpopularniejsze rodzaje Kiełki to zaczątki roślin w początkowej fazie wzrostu. Do najczęściej stosowanych w kuchni należą kiełki słonecznika, fasoli mung, rzodkiewki, rzeżuchy, soczewicy, a także soi. Jedna z legend na temat ich początków mówi, że zostały odkryte przez chińskich żeglarzy

Gluten - co to takiego? Przeczytaj, zanim spanikujesz

Gluten - co to takiego? Przeczytaj, zanim spanikujesz

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Gluten: co to takiego? Gluten to białko roślinne, które występuje w nasionach pszenicy, żyta i jęczmienia. Gluten może pojawić się również w owsie poprzez zanieczyszczenie tego zboża innymi ziarnami. Gluten zbudowany jest z dwóch typów białek, gliadyny i gluteniny. W

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

całkowicie w krew. Gluten to białko, które znajdziemy m.in. w pszenicy, owsie, jęczmieniu i życie. Produkty spożywcze zawierające ten składnik obecne są więc na każdym kroku. Przez to bezglutenowcy muszą stale zachowywać czujność, gdyż ze względu na swoje zdrowie nie mogą spożywać bardzo dużej ilości potraw

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

Postaw na strączki i zredukuj cholesterol!

strączkowe to również bogate źródło białka (wzmacnia kości i tkankę mięśniową), które doskonale wypełnia braki m.in. u osób stosujących dietę wegetariańską. Aby dodatkowo zwiększyć ich odżywczą moc zaleca się łączenie strączków ze zbożami (tj. fasolki z ryżem, soczewicy z jęczmieniem, kaszy jaglanej i

Wiosenne zmęczenie, które... nie mija

Wiosenne zmęczenie, które... nie mija

przyczyna zmęczeniaNasz organizm do utrzymania homeostazy, czyli równowagi, potrzebuje nie tylko makroskładników pokarmowych takich jak białka, cukry i tłuszcze. To one dostarczają nam energii. Równie ważne, choć z całkiem innego powodu, są mikroskładniki takie jak selen, potas, cynk, żelazo. Są one

Różnica w badaniach choroby Durhinga a celiakią

często współistnieje z celiakią. Co do objawów w postaci biegunki po spożyciu ryb lub tranu raczej nie mają one związku z celiakią, ponieważ jest to choroba wywołana nietolerancją glutenu - białka zawartego w zbożach. Jak już wspomniałem potwierdzenie diagnozy celiakii opiera się na badaniu

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Wege-Wielkanoc

Pasztety bezmięsne np. z dwóch kolorów soczewicy tworzących wzorek po przekrojeniu. Do tego sos tatarski zrobiony od podstaw. Terrina warzywna - o tej porze roku jeszcze można spotkać dynię, a do tego jakies zielone warzywo z mrożonki. Drożdżowa babka parzona z szafranem upieczona w foremce

Re: Moja 16 letnia córka nie chce jeść mięsa ...

Straszyć? Można nie jeść mięsa, to żadna zbrodnia, a nawet dość etyczny wybór. Raczej wspierałbym córkę, gdybym był rodzicem, dzieląc się wiedzą/przemyśleniami/doświadczeniami, ale ostateczną decyzje zostawiając jej. Rośliny strączkowe (soja, soczewica, ciecierzyca, fasola, groch, itp.) mają

Re: Pyza się odchudza

dziękuję, chociaż miałam nadzieję, że usłyszę o jakiejś magii bobu. Natomiast co do strączkowych - one faktycznie są kaloryczne, ale jednak (domyślam się, że nie przy każdym metabolizmie) sprzyjają odchudzaniu. A to dlatego, że mają od naplucia białka a poza tym samo zdrowie. Mój kumpel ilekroć

Re: Soczewica - czy to jest białko czy węglowodan

Tu piszą, że białko: medycyna.linia.pl/soczewic.html A tu, że więcej węglowodanów: wiem.onet.pl/wiem/00b06f.html Intrygujące ;-)

Re: Naprawdę rosnącym dzieciom wystarczy

Moje dzieci też potrzebują białka, jedzą sporo mięsa, ale jogurt to też białko, warzywa strączkowe to też białko (ja często robię zupy kremy z soczewicą albo ciecierzycą), jajka to też białko, orzechy i pestki to też białko. Jeżeli chodzi o wędlinę ze sklepu, to bym jej o specjalne wartości

Re: kasze/kaszki/kleiki

Podpowiem Ci tyllko, że mięso codziennie to nie jest dobry wybór, mimo niedoboru żelaza. My w Polsce jemy mięsa stanowczo za dużo. Lepiej jest podawać dziecku też inne źródła białka, w tym roślinne. Tydzień może wyglądać tak, że na obiad podajesz dziecku np. 2x mięso, 2x rybę, 2x białko roślinne

Re: ile białka w białku - dieta 18m

Też mam podobne wątpliwości czy daje wystarczająco dużo białka, albo czy nie za dużo;) Przeważają obawy, że za mało dlatego że nie stosuje w ogóle mm, a z piersi synek je już tylko raz na noc i to krótko przez 5min, niebawem będę odstawiać (synek ma 13,5msc). W drugą stronę - chłopak spory, centyle

Re: Dwulatka - jak okielznac przekaski i wilczy a

Wiesz, w przypadku dzieci to raczej taki prosty wzór nie istnieje. Dzieci jedzą to co im w danym momencie potrzebne, a to się bardzo zmienia. Dla przykładu: dla mojego synka (kp) do drugiego roku życia - białko typu mięso,ryby, soczewica mogły nie istnieć. Wyjadał tylko węgle i warzywa. Teraz

Re: Coś dla ciała czyli zdrowa kąpiel

Soczewica Jej kiełki mają delikatny smak. Można je jeść zarówno na zimno, jak i na ciepło (wtedy trzeba je dodawać pod koniec gotowania i smażyć bardzo krótko). Zawierają sporo witamin C, E, kwasu foliowego, wapnia, żelaza, fosforu oraz cynku i miedzi. I składają się w 25 proc. z wartościowego

Re: wegetarianie i cyklisci

białko,a strączki w diecie zle znosze.Soczewica jeszcze ujdzie,ale nie za czesto.Smakowo - mięso moze byc, potrawy wege uwazam jednak za smaczniejsze. Odstawilam za to nabiał i czuje sie duzo lepiej. -- Pomoc dla Krzysia

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!