Wszystko o:

sos sojowy a zdrowie

aniaku

Spożywanie sfermentowanych produktów z soi jest korzystne dla zdrowia - pokazują duże prospektywne badania

Spożywanie sfermentowanych produktów z soi jest korzystne dla zdrowia - pokazują duże prospektywne badania

Potrawy ze sfermentowanej soi, takie jak miso lub natto, są bardzo korzystne dla zdrowia - uważają japońscy badacze. Większe spożycie tych potraw wiąże się bowiem z niższym ryzykiem śmierci z jakiejkolwiek przyczyny. Natto i miso to bogactwo potasu, składników bioaktywnych i błonnika.

Soja: zdrowa czy szkodliwa dla kobiet?

Czy izoflawony sojowe mogą nam zaszkodzić? Co o soi i jej wpływie na zdrowie kobiet mówi nauka?

Tempeh: czym jest tempeh. Czy może zastąpić mięso?

Tempeh to potrawa wytwarzana z ziaren sfermentowanej soi, pochodząca z kuchni indonezyjskiej, uważana za znakomity zamiennik mięsa w kuchni wegetariańskiej i wegańskiej. Ma większość niezbędnych dla rozwoju organizmu składników odżywczych. Zawiera mnóstwo białka, w tym wszystkie tzw. egzogenne aminokwasy, żelazo oraz witaminy z grupy B. To żywność wytwarzana w sposób naturalny, w pełni roślinna, bezglutenowa i, w przeciwieństwie do mięsa, nie zawiera cholesterolu.

Śnieżnobiały uśmiech - wszystko o wybielaniu zębów

Śnieżnobiały uśmiech - wszystko o wybielaniu zębów

.: · palenie papierosów, · mocna kawa, herbata, ciemne napoje gazowane i soki, · czerwone wino, · owoce jagodowe (jagody, czarne porzeczki) i pestkowe (wiśnie, ciemne czereśnie), · przyprawy, zwłaszcza curry i sos sojowy, · a także niestaranne mycie zębów. Niestety

Tofu - warto włączyć do diety?

Tofu - warto włączyć do diety?

zwierzęcego, szczególnie mięsa i nabiału. W 100 gramach surowego serka kryje się średnio około 10 g białka oraz 350 mg wapnia. Oprócz nich, tofu to także niezłe źródło potasu, magnezu, żelaza, fosforu, a także witamin z grupy B. Wysoka zawartość białka i wapnia to nie jedyna zaleta tofu. Oprócz nich sojowy

Soja - warto ją polubić

najbardziej popularnych produktów sojowych należy: mleko sojowe i wytwarzany z niego serek tofu, makaron sojowy, sos sojowy, pasta miso i zawierająca szczególnie wiele fitoestrogenów pasta natto. Dołącz do serwisu Zdrowie na Facebooku!

Najzdrowsze kuchnie świata: poznaj ich sekrety, inspiruj się rozsądnie

Najzdrowsze kuchnie świata: poznaj ich sekrety, inspiruj się rozsądnie

. Prof. Marek Naruszewicz z Katedry Farmakognozji i Molekularnych Podstaw Fitoterapii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, który od lat bada wpływ żywności na zdrowie człowieka, a w tym roku wraz z zespołem dowiódł, że oliwa rzeczywiście chroni przed zawałem , przypomina o znakomitym wpływie na

Erytrytol, czyli cukier (prawie) idealny?

Erytrytol, czyli cukier (prawie) idealny?

powodzeniem stosowany jest przy produkcji galaretek, zupek w proszku czy sosów (np. sojowego). Jeśli jest obecny w danym produkcie na opakowaniu powinien znaleźć się symbol E 968. Czytaj także: Ksylitol - cukier na zdrowe zęby i mocne kości Badanie cukru we krwi Sabotażyści odchudzania - dietetyczne błędny

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

Chleb bezglutenowy - kiedy należy włączyć go do diety?

się z mąki kukurydzianej, sojowej, ryżowej, gryczanej, amarantusa, prosa. W przypadku alergii bez obaw możemy spożywać orzechy, soczewicę, kaszę jaglaną, sezam, ciecierzycę, ziarna słonecznika, a także siemię lniane. Bezpieczne są także jaja, mięso, ryby, warzywa, owoce, dżemy, miód, produkty mleczne.

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

Dieta bezglutenowa: tabela produktów bezpiecznych i szkodliwych

Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Dieta bezglutenowa wymaga zmiany wielu przyzwyczajeń żywieniowych. Produktami naturalnie bezglutenowymi są: kukurydza, ryż, ziemniaki, soja, proso, gryka, tapioka, amarantus, maniok, soczewica, fasola, sago, sorgo, teff i wszystkie ich przetwory, orzechy, a także

Re: sos sojowy

czy ja nie wyraziłam się jasno? dziecko zbliża się do DRUGICH urodzin, ma już 16 zębów, umie gryźć i nie powinno w tym wieku dostawać zmiksowanych papek dla całej rodziny przygotowuję czasem na obiad makaron z kapustą pekińską i tofu marynowanym w sosie sojowym (o takim właśnie prostym

Re: Ostre przyprawy a zdrowie

, kielki soi , sos sojowy i jakies przyprawy wiadomo zielenine uwielbiam te zupki !

Re: Kupiliśmy tofu

Mapo tofu! Smażone tofu w mięsnym sosie, pycha. Albo usmażone na złoto z kimchi, sosem sojowym i ryżem kleistym. -- Nie wiem po wuj ludziom prąd, tysiące lat przy pochodniach, kagankach, ogniskach żyli, było dobrze. A teraz? Szczepionki, autyzyzm, wegetarianizm, Facebook, publiczna służba

Sojowa religijność

rozmnożone ryby sojowe. Trochę to jednak naciągane, przyznacie Państwo. Żeby była jasność: lubię zwierzęta, i to nie tylko zjadać. Wiem, że pastwienie się nad nimi i niepotrzebne zabijanie to grzech. Ale dowiedziałem się o tym już jako dziecko na religii, a nie z ulotek obrońców każdego życia z

Re: Czy jedzenie typu "chinczyk" jest zdrowie?

Wietnamska kuchnia jest ostrzejsza i w sałatce - u nas musi być, u nich brak. Ja trochę martwię się o jakość ryżu - bo w domu jadam basmanti, albo ryże dedykowane do risotto i do sushi, a tutaj boję się wysokoskrobiowych, tanich ziarenek. W związku z tym czasem wybieram makaron sojowy. Osobiście

Re: patenty w kuchni

juz gotowych np sosu sojowego. Sos przygotowany w domu tez moze stac kilka dni w lodowce. > Masz prawo bardziej cenić swój czas niż zdrowie, ale nie dziw się, że takie pod > ejście dziwi wiele osób. Moje zdrowie nie jest zagrozone, zapewniam. Odzywiam sie zdrowiej niz niejedna

'Kuchnia w trosce o twoje zdrowie'

. Surowki i salatki 7. Sosy, dipy i majonezy 8. Desery Przepisy w duzej mierze bezmleczne, bezjajeczne. Tam gdzie to ma sens uzywaja tofu, mleko sojowe. Nie uzywaja cukru, przepisy z maka razowa, niektore bezglutenowe, uzywaja kasze jaglana itd. Mam wrazenie, ze latwo o zastapienie skladnikow, ktore

Re: kostki bulionowe MAGGI

samo zdrowie...;) Ja polecam warzywa suszone - zmielic w mlynku i izywac zamiast wegety. A kostke maggi mozna tez zastapic jakimis ziolami, sola, sosem sojowym? Do pomidorowej mozesz sprobowac dodac szczypte imbiru, pieprz ziolowy - takze do innych zup. Oregano, majeranek itp. Te kostki

Beato, piszę o soli niskosodowej bo używam jej

z uwagi na przypadłości hulaszczego trybu życia :) - nadciśnienie. Dlatego mam zawsze pod ręką również sos sojowy. Poniżej sól, którą używam - powinna byc w dobrych sklepach. Dokupuję w 0,5 kg kartonikach - sądzę, nie jest to reklama bo jest sprawa zwiazaną ze zdrowiem, a na fotkach i tak

Re: Kulinarne wspomnienia z akademika :-)

Wspomniałam wcześniej o ryżu.Rozczuliłam się nieziemsko i na wspomnienia mi sie zebrało. A więc: - spaghetti wymieszane z serem w garze i przy nakładaniu na talerze odcianane nożyczkami (sos z torebki poprawiony ziołami, cebulą i groszkiem zielonym - że niby troche warzyw dla zdrowia

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!