Wszystko o:

szkodliwe tłuszcze roślinne

Eliza Dolecka

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Wierzysz, że tłuszcze pochodzenia zwierzęcego są szkodliwe, a roślinnego zbawienne dla zdrowia? Ufasz, że na twoją wagę zasadniczy wpływ ma ilość spożywanych kalorii? To groźne uproszczenia. Ważne jest bowiem choćby jeszcze to, jakiej obróbce produkty tłuszczowe zostały poddane przed spożyciem. To, co w formie naturalnej jest wskazane dla organizmu, może zmienić się w zabójcę: izomery trans kwasów tłuszczowych.

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

Dieta bogata w tłuszcze, szczególnie te pochodzenia zwierzęcego, to najprostsza i najskuteczniejsza droga do zafundowania sobie chorób układu krążenia. Mimo że bez problemu można je zastąpić nie tylko zdrowszymi, ale i smaczniejszymi roślinnymi odpowiednikami, nadal mało kto po nie sięga. A szkoda, bo siedzi w nich samo dobro i to nie tylko dla serca!

Antyoksydanty - superbroń przeciwko chorobom i starzeniu się

Antyoksydanty (przeciwutleniacze) to cenne substancje, które chronią przed groźnymi chorobami i opóźniają proces starzenia się. Ich wrogiem są występujące w nadmiarze wolne rodniki. Jak działają antyoksydanty i gdzie można je znaleźć?

Sterole - naturalny pogromca cholesterolu

Sterole - naturalny pogromca cholesterolu

sposób. Dzięki obecnym na rynku tzw. margarynom prozdrowotnym (lub funkcjonalnym) dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki steroli (wystarczą tylko 3 kromki) staje się realne. Co ciekawe regularne jedzenie produktów wzbogaconych o sterole roślinne działa równie skutecznie jak dieta uboga w szkodliwe

Oleje i tłuszcze roślinne - naturalne kosmetyki do zadań specjalnych

Oleje i tłuszcze roślinne - naturalne kosmetyki do zadań specjalnych

Masłosza Parki, zwanego również drzewem masłowym. W porównaniu do innych tłuszczów roślinnych zawiera ono znikomą ilość witaminy E. Jej niedobór nie oznacza jednak, że tłuszcz ten nie przyda się do pielęgnacji skóry - wręcz przeciwnie. Dzięki wysokiej zawartości kwasu oleinowego doskonale odżywia i

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

 Nie ma bezpiecznych dawek, jeśli chodzi o spożycie wędlin. Dieta obfitująca w mięso i wysoką zawartość tłuszczu często wiąże się z wysokim ryzykiem zdrowotnym, a stałe zwiększanie spożycia mięsa czerwonego, nawet dobrej jakości, może prowadzić do wystąpienia niektórych nowotworów. Pozostaje

KOKOS - orzech do zadań specjalnych

KOKOS - orzech do zadań specjalnych

oleju rafinowanego), który zachowuje więcej cennych właściwości, a także kokosowy aromat. Spośród olejów roślinnych, tłuszcz kokosowy wyróżnia się bardzo wysoką zawartością kwasów tłuszczowych nasyconych (około 90%), a niewielką kwasów jedno- i wielonienasyconych. Wiele osób uważa tłuszcze

Ser topiony - tani przysmak czy niezdrowa podróbka sera? Jakie są plusy i minusy serków topionych?

topionych jest zazwyczaj woda, masło, utwardzone tłuszcze roślinne. Jeśli chodzi o kaloryczność sera topionego, to nie wygląda ona najlepiej. Porcja serka ma około 120 kilokalorii. To prawda, że od zjedzenia tylu kalorii jeszcze nikt nie umarł, może to być jednak dość dużo dla osób na diecie odchudzającej

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

Człowiek nie ma w tym interesu, by cały cholesterol wypędzić z organizmu. Wręcz przeciwnie: ta substancja lipidowa (czyli rodzaj tłuszczu) jest kluczowym składnikiem komórek zwierzęcych, czyli także ludzkich. Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Niezbędny do życia Cholesterol jest niezbędny

Olej kokosowy - nietypowy tłuszcz dla sportowców i chorych na Alzheimera

Olej kokosowy - nietypowy tłuszcz dla sportowców i chorych na Alzheimera

virgin, wytwarzanego bez użycia substancji chemicznych (jak w przypadku oleju rafinowanego), który zachowuje więcej cennych właściwości, a także kokosowy aromat.   Dobre tłuszcze nasycone?   Spośród olejów roślinnych, tłuszcz kokosowy wyróżnia się bardzo wysoką zawartością kwasów tłuszczowych

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

Ocet jabłkowy w diecie

. Jeśli chodzi o proces odchudzania trzeba pamiętać iż jest to długi proces. Nie radziłabym zupełnego unikania tłuszczy. Tłuszcze też są potrzebne m.in. po to by witaminy A D E K mogły się rozpuścić. Warto też pomyśleć o jedzeniu tłustych ryb czy o tłuszczach roślinnych jak np. oliwa z oliwek, które

Dieta a cholesterol

oraz cholesterolu, których źródłem są tłuste produkty zwierzęce (wieprzowina, pasztety, kaczka, parówki, kiełbasy) oraz trans kwasów tłuszczowych nienasyconych występujących głównie w tłuszczach cukierniczych, smażalniczych i żywności typu fast-food. Tłuszcze zwierzęce należy zastąpić tłuszczami

Dieta bez glutenu

. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Kulinarne urządzenie świata

szkodliwe są rafinowane węglowodany, w tym szczególnie cukier. Rafinowane oleje roślinne, których zazwyczaj używa się do smażenia właśnie ze względu na nagonkę na tłuszcze nasycone, zawierają dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, wrażliwych na obróbkę, temperaturę i światło i ulegających uszkodzeniu

Re: Pytanie tendencyjne o frytki

smalcu nie ma tych najbardziej szkodliwych, sztucznych tłuszczów trans, jakie powstają w większości olejów roślinnych podczas smażenia.

Re: bigos-na czym podsmażacie??

rzepakowy jest najzdrowszy do podsmażania. Najsmaczniejszy do big > osu smalec, ale nie tak zdrowy. Szkodliwa bzdura. Z olejów roślinnych do stosowania w wysokich temperaturach nadaje się tylko kokosowy. Tylko tłuszcze nasycone. Nienasycone się utleniają. Dlatego właśnie, że nienasycone

Re: Czym karmicie swoje koty, co sądzicie

"Zwolennicy żywienia kotów węglowodanami podnoszą argument, że koty zjadają swe ofiary w całości, wraz z wnętrznościami, w których znajduje się zjedzony przez te ofiary pokarm roślinny. ...pomimo utartych stereotypów, koty nie zjadają w naturalnych warunkach przewodów pokarmowych swych ofiar

Re:

Do badań. Jedzenie umiarkowanych ilości cukru i tłuszczów roślinnych jest bardziej szkodliwe dla zdrowia niż ich zupełne odstawienie. -- www.pajacyk.pl/

Re: Tłuszcze nasycone już zdrowe.

do hipotezy którą próbuje udowodnić. Przykład: "Masło doskonale nadaje się do smażenia, ponieważ ma niską temperaturę dymienia. Tymczasem w tłuszczach roślinnych podczas smażenia mogą zachodzić niepożądane zmiany w ich składzie (przy wysokich temperaturach mogą wytrącić się w nich szkodliwe tłuszcze

Re: Znowu uległam i żałuję :(

No faktycznie, przy takiej diecie :(:(:( Pies jest mięsożercą, potrzebuje białka z mięsa i tłuszczów zwierzęcych, a nie ryżu czy olejów roślinnych :( Zboża, słodycze, nabiał - nie są psu potrzebne, a wręcz są szkodliwe.

Re: pomoc z jadłospisem

Aha, czyli jednocześnie uważasz, że podstawą diety są tłuszcze roślinne, ale tylko te szkodliwe z nadmiarem omega-6, a w ogóle to wszystko to ściema...? Nie uważasz, ze jesteś trochę mało konsekwentna? -- "Nie pogardzaj drugim człowiekiem, dopóki nie poznasz jego historii. A gdy tylko poznasz, to

Re: Niosę kaganek oświaty, kto chce niech czyta.

W każdym poradniku dietetycznym jest napisane, ogranicz czerwone mięso i tłuszcze zwierzęce, jedz produkty pełnoziarniste (owszem, trochę mniej szkodliwe niż biała mąka) i oleje roślinne. Takie też zalecenia widzę na forum i dostaję od lekarzy. --

Re:

Przecież ci napisałam w którejś wypowiedzi z kolei: 1matka-polka 09.01.15, 16:59 Jedzenie umiarkowanych ilości cukru i tłuszczów roślinnych jest bardziej szkodliwe dla zdrowia niż ich zupełne odstawienie. -- www.pajacyk.pl/

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!