Wszystko o:

szkodliwe tłuszcze roślinne

Eliza Dolecka

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Tłuszcze trans: wszechobecne i zabójcze

Wierzysz, że tłuszcze pochodzenia zwierzęcego są szkodliwe, a roślinnego zbawienne dla zdrowia? Ufasz, że na twoją wagę zasadniczy wpływ ma ilość spożywanych kalorii? To groźne uproszczenia. Ważne jest bowiem choćby jeszcze to, jakiej obróbce produkty tłuszczowe zostały poddane przed spożyciem. To, co w formie naturalnej jest wskazane dla organizmu, może zmienić się w zabójcę: izomery trans kwasów tłuszczowych.

Eksperci od zdrowia donoszą: olej kokosowy wcale nie taki zdrowy. Lepszy już smalec i łój. A masło?

Olej kokosowy gorszy niż smalec i inne tłuszcze pochodzenia zwierzęcego? Tak - według Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Za zdrowe niezmiennie są natomiast uznawane oleje roślinne i oliwa z oliwek.

Kulinarne hity lata: jak wpływają na nasze zdrowie? Ile kalorii ma urlopowy grzech?

Gofry, lodowe desery, frytki zjedzone w biegu: bez tego na wakacjach się nie da żyć. Co w tych pysznościach siedzi? Ile trzeba ruchu, żeby to spalić? Sporo!

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

Fitosterole - "tłuszcz", który pokocha twoje serce

podobieństwo się kończy. Dzięki tłuszczom pochodzenia roślinnego cholesterol nie tylko jest szybciej metabolizowany, ale również usuwany z organizmu. Okazuje się, że osoby, które wzbogaciły swoją dietę o produkty zawierające fitosterole znacznie zredukowały stężenie tzw. złego cholesterolu. Tym samym oddaliły

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

5 najsłynniejszych trucicieli w żywności. W pełni zasłużyli na złą sławę?

TAK Czasy, gdy dzieliliśmy tłuszcze na dobre, czyli roślinne i złe, bo zwierzęce, odeszły do lamusa. Głównie dlatego, że pojawił się wróg numer jeden: tłuszcze trans , a dokładniej: izomery trans kwasów tłuszczowych.Okazało się, że to, co w formie naturalnej jest wskazane dla organizmu, w

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

Wielkanoc bez wędlin i białej kiełbasy? Nie przejdzie! Jak wybrać najlepsze produkty?

 Nie ma bezpiecznych dawek, jeśli chodzi o spożycie wędlin. Dieta obfitująca w mięso i wysoką zawartość tłuszczu często wiąże się z wysokim ryzykiem zdrowotnym, a stałe zwiększanie spożycia mięsa czerwonego, nawet dobrej jakości, może prowadzić do wystąpienia niektórych nowotworów. Pozostaje

Antyoksydanty - superbroń przeciwko chorobom i starzeniu się

Antyoksydanty - superbroń przeciwko chorobom i starzeniu się

pietruszki , pomidory , pomarańcze. Witamina E występuje obficie w tłuszczach roślinnych. Mleko i nabiał dostarczają witaminę A oraz sprzężony kwas linolowy (CLA) . Orzechy mają dużo selenu, a rośliny strączkowe - cynku. Lista jest długa - większość owoców i warzyw ma w sobie substancje antyoksydacyjne

Witamina E - więcej niż witamina młodości

Witamina E - więcej niż witamina młodości

za jeden z silniejszych przeciwutleniaczy, czyli substancji, które chronią organizm przez szkodliwymi wolnymi rodnikami. Ich obecność przyspiesza starzenie oraz może przyczynić się do rozwoju niektórych nowotworów. Ze względu na silne działanie antyoksydacyjne część badaczy uważa, że może ona

Sterole - naturalny pogromca cholesterolu

Sterole - naturalny pogromca cholesterolu

sposób. Dzięki obecnym na rynku tzw. margarynom prozdrowotnym (lub funkcjonalnym) dostarczenie organizmowi odpowiedniej dawki steroli (wystarczą tylko 3 kromki) staje się realne. Co ciekawe regularne jedzenie produktów wzbogaconych o sterole roślinne działa równie skutecznie jak dieta uboga w szkodliwe

Oleje i tłuszcze roślinne - naturalne kosmetyki do zadań specjalnych

Oleje i tłuszcze roślinne - naturalne kosmetyki do zadań specjalnych

Masłosza Parki, zwanego również drzewem masłowym. W porównaniu do innych tłuszczów roślinnych zawiera ono znikomą ilość witaminy E. Jej niedobór nie oznacza jednak, że tłuszcz ten nie przyda się do pielęgnacji skóry - wręcz przeciwnie. Dzięki wysokiej zawartości kwasu oleinowego doskonale odżywia i

Cholesterol, a dieta wegetariańska

Mam pytanie odnośnie cholesterolu. Otóż, czy zdrowa dieta, wegetariańska, bazująca tylko na tłuszczach roślinnych, może doprowadzić do zbyt niskiego cholesterolu? Czy w konsekwencji, może to być przyczyną zaburzeń w produkcji hormonów płciowych u kobiet?Prawidłowa zrównoważona dieta nie powinna

Ocet jabłkowy w diecie

. Jeśli chodzi o proces odchudzania trzeba pamiętać iż jest to długi proces. Nie radziłabym zupełnego unikania tłuszczy. Tłuszcze też są potrzebne m.in. po to by witaminy A D E K mogły się rozpuścić. Warto też pomyśleć o jedzeniu tłustych ryb czy o tłuszczach roślinnych jak np. oliwa z oliwek, które

Dieta a cholesterol

oraz cholesterolu, których źródłem są tłuste produkty zwierzęce (wieprzowina, pasztety, kaczka, parówki, kiełbasy) oraz trans kwasów tłuszczowych nienasyconych występujących głównie w tłuszczach cukierniczych, smażalniczych i żywności typu fast-food. Tłuszcze zwierzęce należy zastąpić tłuszczami

Dieta bez glutenu

. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W

Nadmierny apetyt, napady głodu

więcej tłuszczów roślinnych (olej rzepakowy, oliwa z oliwek). 7. Źródłem białka w twojej diecie powinny być: mięso drobiowe, ryby oraz nasiona roślin strączkowych np. soja, groch, fasola. Ograniczaj spożycie tłustego mięsa czerwonego. 8. W codziennej diecie ograniczaj spożycie soli i słodyczy

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: a musi to się smalec nazywać?

to chłam ze szkodliwymi tłuszczami trans, podobnie wyroby czekoladopodobne, ale kawa zbożowa moim zdaniem jest świetna. -- Demokracja - system, który pozwala ci wybrać, kto będzie tobą pomiatał.

Re: Kulinarne urządzenie świata

szkodliwe są rafinowane węglowodany, w tym szczególnie cukier. Rafinowane oleje roślinne, których zazwyczaj używa się do smażenia właśnie ze względu na nagonkę na tłuszcze nasycone, zawierają dużo wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, wrażliwych na obróbkę, temperaturę i światło i ulegających uszkodzeniu

Re: Pytanie tendencyjne o frytki

smalcu nie ma tych najbardziej szkodliwych, sztucznych tłuszczów trans, jakie powstają w większości olejów roślinnych podczas smażenia.

Re: bigos-na czym podsmażacie??

rzepakowy jest najzdrowszy do podsmażania. Najsmaczniejszy do big > osu smalec, ale nie tak zdrowy. Szkodliwa bzdura. Z olejów roślinnych do stosowania w wysokich temperaturach nadaje się tylko kokosowy. Tylko tłuszcze nasycone. Nienasycone się utleniają. Dlatego właśnie, że nienasycone

Re:

Do badań. Jedzenie umiarkowanych ilości cukru i tłuszczów roślinnych jest bardziej szkodliwe dla zdrowia niż ich zupełne odstawienie. -- www.pajacyk.pl/

Re: Znowu uległam i żałuję :(

No faktycznie, przy takiej diecie :(:(:( Pies jest mięsożercą, potrzebuje białka z mięsa i tłuszczów zwierzęcych, a nie ryżu czy olejów roślinnych :( Zboża, słodycze, nabiał - nie są psu potrzebne, a wręcz są szkodliwe.

Re: Tłuszcze nasycone już zdrowe.

do hipotezy którą próbuje udowodnić. Przykład: "Masło doskonale nadaje się do smażenia, ponieważ ma niską temperaturę dymienia. Tymczasem w tłuszczach roślinnych podczas smażenia mogą zachodzić niepożądane zmiany w ich składzie (przy wysokich temperaturach mogą wytrącić się w nich szkodliwe tłuszcze

Re: pomoc z jadłospisem

Aha, czyli jednocześnie uważasz, że podstawą diety są tłuszcze roślinne, ale tylko te szkodliwe z nadmiarem omega-6, a w ogóle to wszystko to ściema...? Nie uważasz, ze jesteś trochę mało konsekwentna? -- "Nie pogardzaj drugim człowiekiem, dopóki nie poznasz jego historii. A gdy tylko poznasz, to

Re: Czym karmicie swoje koty, co sądzicie

"Zwolennicy żywienia kotów węglowodanami podnoszą argument, że koty zjadają swe ofiary w całości, wraz z wnętrznościami, w których znajduje się zjedzony przez te ofiary pokarm roślinny. ...pomimo utartych stereotypów, koty nie zjadają w naturalnych warunkach przewodów pokarmowych swych ofiar

Re: Niosę kaganek oświaty, kto chce niech czyta.

W każdym poradniku dietetycznym jest napisane, ogranicz czerwone mięso i tłuszcze zwierzęce, jedz produkty pełnoziarniste (owszem, trochę mniej szkodliwe niż biała mąka) i oleje roślinne. Takie też zalecenia widzę na forum i dostaję od lekarzy. --

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!