Wszystko o:

tętno maksymalne

JW

Na czym polega trening cardio i jakie są jego zalety?

Na czym polega trening cardio i jakie są jego zalety?

Trening cardio jest ciekawą opcją dla wszystkich, którzy chcą poprawić swoją kondycję. Zwany jest on również treningiem wytrzymałościowym lub tlenowym i polega na wykonywaniu umiarkowanych ćwiczeń. Przykładem może być jazda na rowerze, biegi czy ćwiczenia na skakance. Trening cardio świetnie sprawdzi się u osób chcących zrzucić kilka zbędnych kilogramów i poprawić ogólny wygląd sylwetki. Co warto wiedzieć o treningu cardio, jak można go wykonywać w domowych warunkach oraz jakie przynosi efekty?

Otyłość brzuszna - co jest przyczyną i jak się jej pozbyć?

Otyłość brzuszna to bardzo niebezpieczny dla naszego zdrowia rodzaj otyłości. Tkanka tłuszczowa usytuowana w tej części ciała ma znacznie większy negatywny wpływ na funkcjonowanie organizmu, niż ta zgromadzona w innych partiach. To ten tłuszcz znacząco wpływa na zaburzenia przemiany materii oraz ma związek z wystąpieniem m.in. cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, zawału serca.

Zdrowie czeka poza domem. Aktywność fizyczna zimą niestraszna

Rezygnujesz z aktywności ruchowej, gdy tylko pojawią się pierwsze mrozy lub spadnie śnieg? Błąd. Sport na świeżym powietrzu nie tylko poprawia zdrowie, ale też zapewnia radość życia i sprawia, że wyczekiwanie wiosny nie jest tak trudne

Pożegnaj zbędny tłuszcz

Pożegnaj zbędny tłuszcz

tłuszczu. Pomocny podczas kontroli wysiłku będzie pomiar tętna (pulsu), czyli ilości uderzeń serca na minutę. Cel do którego dążymy, czyli spalenie tkanki tłuszczowej, zachodzi na poziomie 65-80 proc. tętna maksymalnego (HR max - heart rate maximal), a tętno maksymalne możemy w przybliżeniu obliczyć

Pożegnaj zbędny tłuszcz

Pożegnaj zbędny tłuszcz

tłuszczu. Pomocny podczas kontroli wysiłku będzie pomiar tętna (pulsu), czyli ilości uderzeń serca na minutę. Cel do którego dążymy, czyli spalenie tkanki tłuszczowej, zachodzi na poziomie 65-80 proc. tętna maksymalnego (HR max - heart rate maximal), a tętno maksymalne możemy w przybliżeniu obliczyć

Rusz się dla serca!

Rusz się dla serca!

przekraczało 70 proc. tętna maksymalnego - oblicza się je odejmując swój wiek od liczby 220. Przed ćwiczeniami należy wstrzymać się od jedzenia, bezwzględnie dotyczy to osób z rozpoznaną chorobę wieńcową. Powinny one też unikać ćwiczeń w zimnie. Wysiłek należy natychmiast przerwać jeśli jest nam słabo

Pletyzmografia

Pletyzmografia

Dołącz do nas na Facebooku! Podstawowe informacje Ten test mierzy skurczowe (maksymalne ciśnienie podczas skurczu komór serca) ciśnienie krwi kończyny dolnej w porównaniu z kończyną górną. Test polega na porównaniu chorej kończyny z kończyna zdrową. Jego celem jest wykluczenie zatorów w kończynach

PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE: jak mierzyć ciśnienie tętnicze?

PRAWIDŁOWE CIŚNIENIE: jak mierzyć ciśnienie tętnicze?

odpowiedni mankiet. 4. Wyznaczyć odstęp pomiędzy pomiarami (preferowany 15-20 min w dzień i 30 min w nocy, maksymalny 30 min w dzień i 60 min w nocy). 5. Wyłączyć wyświetlanie wyniku. 6. Wydać pacjentowi dzienniczek aktywności (oraz kontaktowy numer telefonu). Ciśnienie tętnicze jest mierzone w

Pływanie - poczuj się jak w stanie nieważkości

Pływanie - poczuj się jak w stanie nieważkości

nie łapiesz jeszcze zadyszki. Organizm nadąża z dostarczeniem krwi, a co za tym idzie tlenu, do mięśni. W wyniku tego wytworzona zostaje energia. Wysiłek aerobowy nie sprawi, że wyzioniesz ducha, mimo to ma całą masę zalet. W jego wyniku organizm przechodzi na zwiększone, choć nie maksymalne, obroty

Nadciśnienie tętnicze, a ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, zagrażających życiu (za Polskim Towarzystwem Nadciśnienia Tętniczego, część II)

Nadciśnienie tętnicze, a ryzyko wystąpienia chorób sercowo-naczyniowych, zagrażających życiu (za Polskim Towarzystwem Nadciśnienia Tętniczego, część II)

problemów pacjenta, wyraźnie zmniejsza zagrożenie. Dobór leków, ich ilość, dawkowanie, satysfakcjonujący poziom ciśnienia tętniczego (nie tylko średni, ale i w nocy czy w ciągu dnia, maksymalne "skoki") - powinny uwzględniać potrzeby pacjenta związane z potencjalnymi problemami układu krążenia. 5

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Od czego zacząć/ fit pytania

ludzie się organizują w grupy i chodzą razem). Pływanie, aqua fitness. Czyli na początek aeroby/cardio (masz pulsometr?) a jak się wzmocnisz wydolnościowo, to zabrać się za mięśnie. Aha, nie spacery, tylko marsze. Żeby się spocić i puls przyspieszyć do 60% Twojego tętna maksymalnego < w necie są

Detektor tętna płodu

Każdemu przyszłemu rodzicowi polecam wypożyczenie detektora tętna płodu. Możliwość podsłuchiwania malucha jeszcze przed narodzinami, to cudowna sprawa. Teraz można wypożyczyć takie urządzenie na www.rentmama.pl/. Dobra oferta

Re: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

a jak mam zmierzyć to tętno i skąd wiedzieć jakie mam maksymalne?

Re: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

> a jak mam zmierzyć to tętno do mierzenia tętna podczas uprawiania sportu są specjalne mierniki, na siłowniach i salach fitness miewają takie do bieżni itp najprostszy wzór na tętno maksymalne to 220 minus wiek...

Re: To by była dopiero oszczędność!

Żadna teoria tylko fakt. Tętno optymalne do spalania tłuszczu to ok 70% tętna maksymalnego.

Re: Już nie mam siły...

Znów jestem zmęczona, sił mi starcza maksymalnie do 16. Zaczynam się pocić i boję się, że będę jak co roku latem pocić się na potęgę. A przecież biorę actvelle aby uniknąć tych atrakcji.Tętno nadal wariuje, dostałam od internisty metocard. Ona jedna stwierdziła to o czym piszą dziewczyny na forum

Re: Strefa spalania tłuszczu - prawda czy mit?

Nie mam pojęcia, jakie jest moje tętno maksymalne, ale sprawdziłem, że minimalne to 0.

Re: jak ćwiczyć, żeby schudnąć?

jak chcesz schudnąć, czyli spalić tłuszcz - musisz ćwiczyć min 45 min (w zależności od źródła inf: spalanie zaczyna się po ok. 30 min) co więcej, musisz ćwiczyć z odpowiednim tętnem - chyba 50-70% Twojego tętna maksymalnego (spalasz, jak ćwiczysz) albo iść w interwał - tętno będzie skakać, a

Strefa spalania tłuszczu - prawda czy mit?

"Wyliczone ze wzoru tętno może odbiegać od naszego osobistego tętna maksymalnego aż o 21 uderzeń w górę i w dół, co daje margines błędu aż 42!" M to imbecyl do kwadratu.

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!