Wszystko o:

tłuszcze przyswajalne

Paulina Zduniak

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Białko: TAK, mięso: NIE? To da się zrobić. 9 produktów, które pomogą go dostarczyć

Najwięcej dobrze przyswajalnego białka zawierają produkty pochodzenia zwierzęcego, zwłaszcza mięso. Co jednak, gdy go nie jemy? Istnieje wiele możliwości. Prezentujemy 9 bogatych w białko produktów, które - łączone w codziennym menu - zapewnią nam odpowiednią dawkę aminokwasów.

Ser żółty: warto go jeść?

Niewątpliwie, w przeciwieństwie do sera białego, żółty to znakomite źródło wapnia. Zarazem: odstrasza zawartością tłuszczu, soli i kalorycznością. O czym trzeba pamiętać, by rzeczywiście służył naszemu zdrowiu?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Wiele osób zrobi niemal wszystko, aby pozbyć się niechcianych kilogramów. Czy jednak popularne metody, które mają pomóc w odchudzaniu i zapewnić spadek wagi, rzeczywiście działają? Bierzemy pod lupę niektóre z nich i przyglądamy się, ile w tym prawdy.

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

Najlepsze i najgorsze połączenia żywieniowe, czyli co jeść razem, a co osobno

jej wpływie na zdrowie Można jeszcze 'ulepszyć' cudowne warzywo. Wystarczy niewielka ilość tłuszczu dodana pod koniec gotowania albo już na talerzu, aby prowitamina zawarta w marchewce , dyni, szpinaku czy brokułach, przekształciła się w cenną witaminę A. Sam beta-karoten wzmacnia system

Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

źródło energii, dostarczają organizmowi niezbędnych kwasów tłuszczowych, stabilizują narządy wewnętrzne, chronią przed utratą ciepła. W nich rozpuszczają się witaminy A, D, E, K, dzięki czemu stają się przyswajalne przez organizm. Dzienny udział tłuszczów w naszej diecie powinien wynosić ok. 25-30 proc

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

Mnóstwo wapnia bez laktozy - gdzie go szukać? [TOP 10 produktów spożywczych]

, są również dobrym źródłem zdrowych tłuszczów i magnezu. Choć są smaczne, lepiej nie jeść ich w nadmiarze. Co prawda sporo w nich błonnika (około 9 g na każde 100 g orzeszków), są jednak dosyć kaloryczne. W jednej garści tych niepozornych orzeszków kryje się bowiem około 200 kcal. Żeby spalić taką

Awokado - 220 zdrowych kilokalorii

Awokado - 220 zdrowych kilokalorii

bardzo dobrze przyswajalne i nie powinno ich zabraknąć w diecie osób chorujących na miażdżycę czy nadciśnienie. Co ciekawe dojrzały owoc jest bardzo miękki i bardzo łatwo daje się rozsmarować, dlatego też z powodzeniem może zastąpić nie do końca zdrowe masło. Duża zawartość tłuszczów przekłada się na

Zasady zdrowego żywienia

Zasady zdrowego żywienia

przetwory o obniżonej zawartości tłuszczu. Po piąte - Mięso z umiarem, zastęp je rybami lub roślinami strączkowymi Mięso jest dobrym źródłem pełnowartościowego białka, a także witamin z grupy B, szczególnie B1,B12, PP oraz łatwo przyswajalnego żelaza. Należy wybierać chude gatunki mięs, a także zastępować

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

Indeks glikemiczny - jak się nim posługiwać?

oliwy. W ten sposób sprawisz również, że beta-karoten i witamina E zawarte w marchwi będą lepiej przyswajalne (rozpuszczają się one w tłuszczach). Dodawaj do posiłków produkty bogate w błonnik, zwłaszcza frakcje rozpuszczalne w wodzie, które pęcznieją w żołądku i pomagają ograniczać wchłanianie

Nakarm swój mózg!

Nakarm swój mózg!

przybysz z Ameryki Środkowej i Południowej, staje się coraz bardziej dostępne także w naszym kraju. Dzięki temu możemy iść tropem Azteków i cieszyć się korzyściami wynikającymi z jego konsumpcji. A tych jest sporo. Awokado w 30 proc. składa się z łatwo przyswajalnych tłuszczów, w tym z już wspomnianych

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Dieta dr.Dąbrowskiej

Tłuszcze zwierzęce mają niską zawartość omega-6 do tego są łatwo przyswajalne, nie psują się w ekspresowym tempie, tak jak olej lniany, nie robią się toksyczne po zjełczeniu, tak jak olej lniany, zawierają witaminę D a głównym kwasem tłuszczowym nasyconym w smalcu jest kwas stearynowy, który

Re: wsparcia proszę w temacie KP

Dla mnie niesmaczne jest mm. I wcale to jest złośliwe. Kupiłam kiedyś z ciekawości, spróbowałam i moim zdaniem jest bardzo niesmaczne. I nie dziwię się, że dzieci śpią po tym. Mieszanka tłuszczów, soi, syrop glukozowy, wyciągi z ryb i cała masa sztucznych witamin, żelaza, wapnia, które słabo się

Re: Candida albicana,objawy,skuteczne leczenie

nie jem , bo nie wiadomo co w nich jest. ?------------- Natomiast ważne są w diecie cukry złożone, których jest dużo w warzywach i zbożach bezglutenowych(0.5-1torebki max. na dzień) ?------------- Mięso ,warzywa, tłuszcze jem codziennie. Rozgotowane lepiej są przyswajalne prze organizm (zupy

Re: Leczenie grzybicy

nie jem , bo nie wiadomo co w nich jest. ?------------- Natomiast ważne są w diecie cukry złożone, których jest dużo w warzywach i zbożach bezglutenowych(0.5-1torebki max. na dzień) ?------------- Mięso ,warzywa, tłuszcze jem codziennie. Rozgotowane lepiej są przyswajalne przez organizm (zupy

Re: Moja Mala Calineczka nie rosnie

Jeszcze jedno - weź pod uwagę, że twoje mleko jest lepsze i tłuszcze niż jakiekolwiek inne jedzenie. Najlepiej przyswajalne, bogate w składniki odżywcze, na czele z probiotykami. Pięciomiesięczne dziecko nie odstawia się samo, coś się musiało zadziałać i jeśli chcesz dalej karmić piersią, to

Re: kasze/kaszki/kleiki

Kasze są źródłem łatwo przyswajalnych białek, tłuszczów, węglowodanów, błonnika oraz witamin i związków mineralny. Są np. wzbogacane żelazem, którego w pewnym momencie karmienia piersią (ósmy miesiąc) zaczyna dziecku brakować. Ja daje mojemu dziecku Sinlac raz dziennie zawiera zelazo, kwas, foliowy

Re: Pomocy! Odczytanie wynikow

Sztywność stawów i bóle to od niedoboru D3 ;) - naprawdę bardziej opłacalne i dla portfela i dla organizmu jest przyjmowanie tej witaminy w formie olejowej ( przyswajalna tylko w obecności tłuszczu, przy takiej dawce konieczne jest przyjmowanie wit K2. Badałaś B12? Ten wynik to B12, nie widze

Re: Olej kokosowy ,ktora uzywa? :)

olej odróżnia pasożyta od komórki wątroby? Mądry jest! 4. Coraz więcej osób ceni tłuszcze MCT w odchudzaniu. Dlaczego? Bo organizm zamienia je w energię, zamiast odkładać w postaci tkanki tłuszczowej. JAK JEST: olej MCT ma 15% mniej kalorii niż inne tłuszcze, za to jest doskonale przyswajalny. Cała

Re: Nie mam juz sil

mleko zawiera łatwo przyswajalne tłuszcze, pro- i prebiotyki, dobre, nie alergizujące białko - tak więc to doskonały pokarm dla osłabionego chemią dziecka. Jeżeli masz siłę fizyczną i psychiczną, to myślę, że warto powalczyć o to karmienie. Ale nie rób tego kosztem swojego zdrowia, dzieci potrzebują

Re: Opieka nad dzieckiem - porządkuję czy gmatwam

Bo tak jest. Mutuje. Często dzieci pokarmówki wyrastają całkowicie. Ale co to wszystko ma mieć do tematu? Potrafisz rozmawiać na temat? Co zaś do "masełka i glukozy", to pewnie też nie wiesz (tak jak z alergią), że wit. A i D metabolizują się w tłuszczu (masło bardzo dobre), a glukoza nie uczula

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!