Wszystko o:

węglowodany w jedzeniu przykłady

mmr

Metabolizm (przemiana materii) - o co tu dokładnie chodzi?

Metabolizm (przemiana materii) - o co tu dokładnie chodzi?

Zapewne wszyscy słyszeliśmy, że ktoś ma "wolny", a ktoś "szybki" metabolizm. Instynktownie wiemy, o co chodzi, ale czy mamy świadomość, na czym dokładnie polega metabolizm?

Trzymaj cukier w ryzach: naturalne sposoby

Jest nam niezbędny do życia, a zarazem bywa zabójcą. Co robić, żeby cukru było w sam raz? Czy jego poziom można regulować ziołami?

Eksperci od zdrowia donoszą: olej kokosowy wcale nie taki zdrowy. Lepszy już smalec i łój. A masło?

Olej kokosowy gorszy niż smalec i inne tłuszcze pochodzenia zwierzęcego? Tak - według Amerykańskiego Towarzystwa Kardiologicznego. Za zdrowe niezmiennie są natomiast uznawane oleje roślinne i oliwa z oliwek.

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

. Uwaga! Niemal bez wartości witaminowych pozostają ziemniaki ucierane na tarce (np. na placki), gdyż dochodzi do ich utlenienia. Najlepiej przyswajane są ziemniaki pieczone w łupinach. Zaleca się ich jedzenie nawet osobom otyłym. Wyśmienitym daniem dla odchudzających są takie ziemniaki maczane w

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

Wreszcie mamy sezon na strączki. Ktoś się oprze?

, a dobre, wartościowe, pochodzące głównie z węglowodanów złożonych, które zapewniają sporo dobrej energii, a przede wszystkim uczucie sytości na dłużej. Dzięki temu jemy mniej i w efekcie bezpiecznie dla zdrowia oraz sylwetki. Uważać muszą jednak osoby z cukrzycą, bo to warzywo o wysokim indeksie

Ładuj akumulatory na wiosnę!

Ładuj akumulatory na wiosnę!

również wzbogacić dietę w produkty zawierające witaminę D jedząc ryby, żółtka jaj , wątróbkę, mleko lub ser żółty . Czytaj więcej o wpływie witamin Dołącz do Zdrowia na Facebooku! Długie zimowe wieczory, nieraz spędzane przed telewizorem, powodowały, że mieliśmy większą ochotę na jedzenie

Krążą mity o cukrzycy. Jak jest naprawdę?

Krążą mity o cukrzycy. Jak jest naprawdę?

wysiłku fizycznego. Poprawę nastroju można uzyskać jedząc więcej. Mniej ruchu ("po co wychodzić z domu"), a więcej jedzenia ("w końcu trzeba mieć coś od życia") sprzyja przybywaniu na wadze i zwiększa ryzyko cukrzycy. Dodatkowo leki stosowane w leczeniu depresji mogą zwiększać

Kasze: bogactwo właściwości

Kasze: bogactwo właściwości

kasza jaglana po ugotowaniu ma gorzki smak i nie nadaje się do jedzenia. Dlaczego tak się dzieje? Jej ziarenka zawierają w sobie cenne kwasy tłuszczowe nienasycone (spośród kasz ma w sobie najwięcej kwasów tłuszczowych wielonienasyconych) - bezcenny "pokarm" dla naszego mózgu. Niestety w

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

Domowe sposoby na ZAPARCIA - pozbądź się ich skutecznie

, prebiotyk, a może synbiotyk? Czym się różnią? Co wybrać? Co warto jeść, a czego nie? W Twoim codziennym menu obowiązkowo powinno się znaleźć zalecane pięć porcji warzyw i owoców. Najlepiej by były świeże, gotowane na parze lub kiszone. Pierwsze i drugie dostarczą wartościowego błonnika, trzecie zaś

Organizm wymaga oczyszczania od czasu do czasu? Tak, ale nie głodówki

Organizm wymaga oczyszczania od czasu do czasu? Tak, ale nie głodówki

sojuszniczka w oczyszczaniu, jakby powiększona i leniwa... Nerki też czasem potrzebują naszego wsparcia. Usprawniając naturalne procesy i dbając o narządy, które je nadzorują, w największym stopniu zadbasz o właściwe oczyszczenie organizmu. Pamiętaj, że poza wątrobą i nerkami, takie funkcje pełni też skóra, w

Co jeść po treningu?

. Wskazane jest np. woda mineralna z miodem i cytryną. Natomiast jeśli chodzi o posiłki po treningowe warto poczekać pół godziny. Istotne by były to węglowodany oraz białka aby ułatwić proces regeneracji mięśniom. Godne polecenia są: 1. banan z jogurtem naturalnym i płatkami owsianymi 2. jogurt naturalny

Cukrzyca a dieta

Jaka powinna być dieta dla cukrzyka, aby nie był głodny? Wysoki indeks ma chleb razowy, a jaki to chleb z pełnego ziarna? Proszę o poradę jak jeść.Dieta dla pacjentów chorujących z cukrzycą powinna być dietą z ograniczeniem węglowodanów łatwoprzyswajalnych, których wysoką zawartość mają produkty

Ciągłe zmęczenie przy intensywnym wysiłku

produkty o niskim indeksie glikemicznym, węglowodany złożone, spożywać regularne posiłki, o kaloryczności dopasowanej do zapotrzebowania przy takim wysiłku. Takie stany również pojawiają się w zaburzeniach kardiologicznych, ale tutaj warto zasięgnąć rady lekarza. ,To zmęczenie wynika z niedoboru cukru(nie

Dieta przy refluksie żołądkowo-przelykowym i zespole jelita drażliwego?

produktach. Należy unikać potraw i napojów tłustych i ciężkostrawnych. Często objawy u różnych osób z tym schorzeniem są wywołane różnymi czynnikami, należą do nich m.in: - produkty bogate w węglowodany, zwłaszcza cukry proste: słodycze, napoje - niektóre owoce (gruszka, jabłko, śliwka) - warzywa

Dieta po porodzie

któraś z popularnych diet takich jak South Beach, czy dieta Atkinsa jest bezpieczna dla matki karmiącej? Proszę o poradę.Witam serdecznie, Jeśli chodzi diety modne należy zachować rozwagę - na pewno diety eliminujące określone składniki odżywcze (węglowodany/białko/ tłuszcz) lub diety jednoskładnikowe

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: Insulinooporność

zawracania sobie głowy takimi problemami i wydziwiana w kuchni, szczgególnie gdy ma się rodzinę i gotuje się nie tylko dla siebie. Po prostu rezygnujemy wtedy z jedzenia 5-6 niskoinuslinowych posiłków, a decydujemy się na maksymalnie trzy i wtedy tylko 1-2 muszą być naprawdę niskoinsulinowe, a w jednym

Re: Jeszcze pomarudzę o moim odchudzaniu

przykład "robienie sobie dobrze" jedzeniem. Ale nawet jak nie uda ci się na początku każdego dnia zrezygnować z węglowodanów wieczorem, to rób to stopniowo. Ludzie to niewolnicy swoich przyzwyczajeń i ich zmiana potrzebuje czasu, średnio 3 tygodnie. Potem już leci.

Re: Jeszcze pomarudzę o moim odchudzaniu

zachoruje. Jak najszybciej więc powinno się zadbać o niskoinuslinową dietę, nawet jak po ciąży wyniki się wyrównają. Kobiety w ciąży nie są jednak odchudzającymi się pacjentami, więc mogą pozwolić sobie na większą ilość kalorii i posiłków, te z cukrzycą ciążową nie powinny jednak jeść węglowodanów częściej

Re: Insulinooporność

nikki30 napisała: > No dla mnie też by było dlatego jem śniadania białkowo - tłuszczowe:) Na diecie > białkowej bym się pocięła;) Określenie białkowe jest skrótem. Naturalnie, że chodzi o posiłek białkowo- tłuszczowy z bardzo małą ilością węglowodanów, bo po pierwsze małe ilości cukru

Re: Jeszcze pomarudzę o moim odchudzaniu

psychicznego do jedzenia, coś, co u ludzi, u których wszystko kręci wokoł jedzenia i tego, co można, a czego nie wolno, jest bardzo ważne. Nie wymaga też aż tylu wyrzeczeń, jak na przykład inne niskoinuslinowe diety, gdzie wyklucza się większość węglowodanów, sprawdza jakieś indeksy i rezygnuje całkowicie ze

Re: Insulinooporność

wtedy szansę, że energia, którą zjadłam, zostanie wykorzystana do podkręcenia metabolizmu, a nie zmagazynowana jako tłuszcz, co dzieje się najczęściej, gdy jemy co chwilę i komórki pływają w wysokiej insulinie. Jeżeli chodzi o obróbkę, to faktycznie niektóre węglowodany zmieniają przez sposób

Re: Zaczynam z dr Pape. Kto ze mną?

klopsów, jako białkowy obiad, tylko wtedy musisz uważać na ukryte węglowodany, na przykład w sosie, w sałatce i porcja mleka do kawy nie może być zbyt duża (laktoza). Proponuję ci jednak wariant pierwszy, czyli kaszę do klopsów. Na początek to lepiej, by wieczorem nie naszła cię ochota na słodkie

Re: Chodzę, chodzę i nic :(

Stopniowo zmniejszając ilość posiłków i stopniowo zwiększając ilość kalorii. Jeżeli ktoś ma dużą skłonność do jo-jo, to może tymczasowo mocno ograniczyć węglowodany, spożywając je na przykład tylko raz- dwa razy dziennie, reszta posiłków białkowa. To od razu daje efekt podobny do zamierzonych

Re: Chodzę, chodzę i nic :(

wagi) czy ryby z sałatką. Owoce wieczorem są zabronione. Przy takim rytmie węglowodany- węglowodany - białko szybko uzyskasz poprawę. Ja osobiście (co nie jest żadną miarą, ale jako przykład) jem zwykle tylko dwa - trzy razy dziennie. Czasem ten trzeci po prostu zapominam, nie mam czasu, whatever. Nie

Re: Który wynik "ważniejszy"?

jajek, żadnego mleka, zero sera, żadnej wędliny. I więcej, znacznie więcej węglowodanów, musisz rozpędzić szybką energią swój metabolizm, a to znaczy 75gr węglowodanów. To jest ilość, którą znajdziesz w 3 DUŻYCH kromkach chleba (175gr), albo 100gr płatków owsianych z mlekiem sojowym na przykład. Do

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!