Wszystko o:

w niemczech szczepienia

Eliza Dolecka

Escherichia coli, czyli co?

Escherichia coli, czyli co?

Wiosną 2011 roku niepozorna bakteria zawładnęła mediami w całej Europie. Zdominowała programy informacyjne, wpłynęła ujemnie na sprzedaż warzyw, wzbudziła strach nawet wśród zazwyczaj opanowanych bakteriologów. Niestety, wcale nie dlatego, że panował sezon ogórkowy. Naprawdę jest się czego bać. W dodatku na co dzień. Ten mikrob wywołujący wiele groźnych schorzeń, nie tylko ówczesną epidemię, jest bliżej, niż myślisz.

Przewodnik po szczepieniach - część II

Na co obowiązkowo musimy się szczepić i dlaczego? O co pytać lekarza przed iniekcją? Czy szczepionki nie rozleniwiają układu odpornościowego? Na kolejne pytania dotyczące szczepień odpowiada dziennikarka działu nauki "GW" Margit Kossobudzka, konsultacja tekstu: dr Paweł Grzesiowski, pediatra i wakcynolog, kierownik Zakładu Profilaktyki i Zakażeń w Narodowym Instytucie Leków

Czy warto się szczepić?

Czy warto się szczepić? Cała Europa odwraca się od szczepień, bo dzięki nim znacznie mniej chorujemy. Szczepionki stały się ofiarą własnego sukcesu

Skuteczniejsza walka z grypą dzięki polskiej badaczce

Skuteczniejsza walka z grypą dzięki polskiej badaczce

preparaty są mniej skuteczne. Nowy model matematyczny prognozowania, opracowany przez Łuksza wspólnie z dr. Michaelem Laessigiem, fizykiem z uniwersytetu w Kolonii (Niemcy), powstał w oparciu o badania szczepu wirusa grypy sezonowej H3N2, jednego z najgroźniejszych, jakie wywołują grypę. H3N2 mutuje się od

Antyszczepionkowcy

Antyszczepionkowcy

zalecanych szczepień. Coraz liczniejsze badania prowadzone w USA, Nowej Zelandii, Niemczech, Holandii czy Japonii, które porównują zdrowie dzieci szczepionych i nieszczepionych, pokazują, że nieszczepione są na ogół zdrowsze, znacznie rzadziej chorują na choroby psychoneurologiczne, astmę, alergie oraz inne

Egzamin z odporności

Egzamin z odporności

Egzamin z odporności - część II Dziś chcemy odpowiedzieć na te i inne pytania, które wielu z nas ciągle dręczą, oraz rozwiać wątpliwości dotyczące słuszności szczepień w ogóle. Pomóc w decyzji rodzicom małych i większych dzieci. Szczególnie że na rynku pojawiają się i na pewno w przyszłości będą

Grypa - ważne pytania

Grypa - ważne pytania

natychmiast szczegółowo wyjaśniane. W krajach, w których rozpoczęto akcję masowych szczepień przeciwko grypie pandemicznej, zarejestrowano pojedyncze zgłoszenia zgonów, które wystąpiły w ciągu kilku dni po szczepieniu (Szwecja, Niemcy, Francja). W żadnym przypadku nie potwierdzono jednak związku przyczynowego

Cała prawda o grypie 2009/2010 i pandemii

ciężkiego zdarzenia niepożądanego jest bardzo poważnie traktowane i natychmiast szczegółowo wyjaśniane. W krajach, w których rozpoczęto akcję masowych szczepień przeciwko grypie pandemicznej zarejestrowano pojedyncze zgłoszenia zgonów, które wystąpiły w ciągu kilku dni po szczepieniu (Szwecja, Niemcy

Rak szyjki - choroba z niewiedzy

Heidelbergu (Niemcy) prof. Harald zur Hausen. Początkowo nikt mu nie uwierzył. Przekonywanie kolegów po fachu zajęło mu ponad dekadę. Wpierw w komórkach pobranych od chorych na raka szyjki macicy znalazł materiał genetyczny wirusa HPV. Później - w 1983 r. - zidentyfikował dwa konkretne geny tego mikroba

"Aż 90 proc. nowotworów zależy od czynników zewnętrznych, nie genetycznych". Chorujemy na własne życzenie? Jak się chronić?

"Aż 90 proc. nowotworów zależy od czynników zewnętrznych, nie genetycznych". Chorujemy na własne życzenie? Jak się chronić?

, Polacy spożywają coraz mniej owoców. O połowę mniej niż Niemcy - zaznaczała Dr Agnieszka Jarosz, kierownik Centrum Promocji Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej Instytutu Żywności i Żywienia, dodając, że spożycie owoców w Niemczech wynosi 120 kg rocznie). Wg przywołanych przez Agatę Ziemnicką-Łaskę

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: MMR

Niemczech mówiło się już o epidemii odry. Ja przechodziłam odrę jako pięcio albo sześciolatka, nie byłam wcześniej szczepiona - pamiętam tę chorobę, wiec lekko nie było. Na szczęście nie mam żadnych powikłań. Ja wiem, jak działają szczepionki, znam mechanizm ich działania, wiem, że mogą zaszkodzić i boje

Re: Obowiązkowa szczepionka HPV od 2017

Nie, nie zaszczepie. Druga corka nie jest szczepiona wcale, zyje i ma sie swietnie, duzo lepiej od rowiesnikow, nie choruje wcale. W Niemczech jest komisja zalecajaca szczepienia i nawet juz ta komisja te szczepienia odradza, ale spoko, dawajcie sobie wmowic ze jest inaczej i szczepcie

Re: MMR

roznych krajach ze wzgledu na panujaca w danym kraju sytuacje epidemiologiczna. W Niemczech pierwsza dawka jest w wieku 11-15 mcy. Nastepna po uplywie wlasnie 6-12 tygodni. Jaka szczepionka szczepiono twoje dzieci/dziecko??

Re: MMR

(w Niemczech dobrowolne) Dobrowolne szczepienia w Niemczech wygladaja tak, ze kalendarz obejmuje takze doroslych, ksiazeczki szczepien domagaja sie u ginekologa, jak sie po pigulki idzie, o lekarzu rodzinnym nie wspominajac. --

Re: MMR

No ale jak na razie - pl jest kednym z niewielu krajow eu gdzie szczepienia sa obowiazkowe (w Niemczech dobrowolne) i dobrze ponad 90% jest zaszczepione. Wiec z czym do ludzi to Niemcy sie moga od nas uczyc. -- wszystkie swinie byly rowne ale niektore byly rowniejsze. a to dlatego ze znaly numer

Re: Szczepionki na raka

memphis90 napisała: > Ale właśnie niekoniecznie jest błędne, jak się okazuje. Nigdzie się nie okazuje, bo parę anegdokt, to nie jest dowód. > Skoro lubi ryzykować... Ja się doszczepiam na grypę i żałuję, że nie pomyślałam > zawczasu o krztuścu. W Niemczech lekarze zalecają

Re: MMR

, Irlandia, Polska, Portugalia. 2. Nie szczepi się wcale w: Austrii, Belgii, Danii, Niemczech, Grecji, Islandii, Luksemburgu, Malcie, Holandii, Hiszpanii. 3. Tylko w grupach ryzyka: Cypr (kontakt z gruźlicą), Finlandia, Francja, Norwegia, Słowenia, Szwecja, Szwajcaria, UK. 4. W pierwszym miesiącu życia

Re: Obowiązkowa szczepionka HPV od 2017

>  > W Niemczech jest komisja zalecajaca szczepienia i nawet juz ta komisja te szcze > pienia odradza, ale spoko, dawajcie sobie wmowic ze jest inaczej i szczepcie, s > zczepcie, szczepcie... Ach doprawdy? Wystarczy wejsc ma strone STIKO,by przekonac sie,ze klamiesz.Masz pecha

Re: ile znacie nieszczepionych dzieci?

Z Niemiec? Wszystkie znane mi dzieci w Niemczech sa szczepione. -- "...Du weißt noch nicht einmal genau, wie sie heißen.Während sie sich über dich schon ihre Mäuler zerreißen...Lass die Leute reden und hör einfach nicht hin.Die meisten Leute haben ja gar nichts Böses im Sinn.Es ist ihr eintöniges

Re: Obowiązkowa szczepionka HPV od 2017

W Niemczech jest komisja zalecajaca szczepienia i nawet juz ta komisja te szczepienia odradza, na takie rewelacje to ja poprosze o linki zrodlowe z formalnego a nie ezoterycznego/new age zrodla -- Filozof Montaigne zauważył kiedyś: - Wydaje się, że najsprawiedliwiej na świecie rozdzielony

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!