Wszystko o:

warzywa bez potasu

JW

Szpinak: właściwości lecznicze

Szpinak: właściwości lecznicze

Szpinak to przede wszystkim żelazo i kwas foliowy, ale w jego liściach znajduje się także sporo beta-karotenu, witaminy C i luteiny. Co warto wiedzieć o szpinaku? Jakie ma właściwości lecznicze i kto powinien wprowadzić go do swojej codziennej diety?

Dieta kapuściana na odchudzanie

Dieta kapuściana budzi spore kontrowersje. Zwolennicy podają fakty potwierdzające jej pozytywne efektach, podczas gdy inni krytykują ją za zły wpływ na organizm. Oto zalety i minusy diety kapuścianej.

Soczewica - wartości odżywcze i właściwości zdrowotne soczewicy

Soczewica ze względu to sporą zawartość wartościowego białka, może stanowić alternatywę dla mięsa. Ale to nie jedyne zalety tego warzywa strączkowego. Dlaczego warto wprowadzić ją do codziennej diety i która, z dostępnych na rynku soczewic, jest najzdrowsza - czerwona, zielona czy żółta?

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

Owoce i warzywa NA OCHŁODĘ - które najlepsze?

życia dziecka (najlepiej bez skórki). Jest też bliska sercom (lub raczej żołądkom ) osób na diecie. Jedna średniej wielkości zielona cukinia o wadze 600 g dostarczy nam około 90 kcal (a zatem w 100 g kryje się mniej więcej 15 kcal). Ponieważ jest warzywem popularnym, w sezonie (i poza nim) stragany i

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

Potas - niedobór i nadmiar nie zawsze łatwo rozpoznać

zapotrzebowania na ten składnik. Jednak, gdy gotujemy je bez skórki, mogą stracić znaczne ilości tego cennego pierwiastka, ponieważ łatwo przechodzi on do wody. Aby ograniczyć jego utratę zaleca się gotowanie ziemniaków w łupinach ("mundurkach") lub na parze. Dietę bogatą w potas (przede wszystkim w

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

Ziemniak nie tuczy. Burak nie leczy raka. Seler uspokaja. Jesienne warzywa i ich tajemnice

stracą, jeśli ugotujemy je w skórce i obierzemy dopiero potem. Burak: im bardziej, tym lepiej Dobre warzywo to takie, które jest ciemne (im ciemniejsze, tym więcej antocyjanów), ma miękką skórkę i błyszczący miąższ, bez zdrewnień (taki burak jest najtrudniejszy do strawienia). Nie kupuj

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

Sezon na szparagi w pełni! Co tak naprawdę w sobie mają?

znajdziemy 67,8 mg). Tej ostatniej najwięcej jest w główce warzywa. Można w nich znaleźć także beta-karoten, wapń, fosfor oraz witaminę A (najwięcej jest jej w zielonych szparagach ok. 700 μg). Witaminy to nie jedyne dobro siedzące w tych warzywach. Dzięki zawartości żelaza oraz potasu wzmacniają

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

(najlepiej bez skóry) to znakomite źródło białka i witamin z grupy B (po co ci one? - czytaj). Temperatura ma znaczenie Lepsza zupa ciepła czy przestudzona? To zależy. Jak przekonuje lek. med. Aleksandra Kapała przewodnicząca Sekcji Dietetyki Polskiego Towarzystwa Żywienia Dojelitowego, Pozajelitowego i

Cukinia - potencjał zdrowotny i kulinarny. Dowiedz się, dlaczego cukinia podbija nasze kuchnie

Cukinia - potencjał zdrowotny i kulinarny. Dowiedz się, dlaczego cukinia podbija nasze kuchnie

jej kwiaty. W Polsce na razie trudno je dostać; pozostaje zwrócić się do zaprzyjaźnionego sprzedawcy warzyw lub uprawiać kabaczki samodzielnie. Kwiaty cukinii można zrywać bez obawy o kondycję rośliny, a potem smażyć, faszerować czy dodawać do ciasta. Cukinia w kuchni Cukinii używa się już chyba do

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

Brukselka - uważaj, by nie rozgotować. Wartości odżywcze i właściwości zdrowotne brukselki

, bez przebarwień. Liście powinny ściśle przylegać do główki. Najwięcej wartości odżywczych ma brukselka surowa. Jeśli chcesz, by ta gotowana była jak najzdrowsza, rozważ gotowanie na parze. Uwaga! Jeśli rozgotujesz brukselkę, zrobi się niedobra i śmierdząca. Brukselka: przeciwwskazania Od brukselki

Dieta bez glutenu

głównym źródłem energii. 4. Pamiętaj o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Zalecana jest przewaga warzyw nad owocami. 5. Każdego dnia co najmniej dwa razy spożywaj mleko i jego przetwory: jogurty, kefiry, sery. 6. Spożywaj mniej tłuszczów zwierzęcych (smalec, tłuste mięsa), a więcej tłuszczów

Wysoki poziom potasu, mocznika i kreatyniny

Mam wysoki poziom potasu we krwi, mocznik i kreatynina w normie (wyniki robiłam dwa razy), biorę leki na nerwicę PROPRANOLOL WZF 10 mg, ARKETIS 20 mg, TRITTICO CR 75 mg. Czy te leki mogą mieć wpływ na podwyższenie potasu? Wiem że powinnam unikać spożywania owoców i warzyw ale bardzo proszę o poradę

Zbyt duża ilość potasu we krwi

Moja babcia ma za dużo potasu w krwi - wyniki są złe. Tato mi mówił, że może iść do szpitala. Moja babcia ma 79-80lat lecz trzyma się bardzo dobrze, nawet czyta bez okularów. Jak obniżyć chociaż troszeczkę potas z krwi? Są na to sposoby?Podwyższony poziom potasu we krwi najczęściej związany jest z

Skąpomocz

stosować dietę z ograniczonym spożyciem potasu, tzn. unikać orzechów, białej fasoli, łososia i warzyw takich jak pomidory lub szpinak.

Hipokalemia - co jeść?

. Aby utrzymywać odpowiednio wysoki poziom potasu powinien Pan włączyć do swoich posiłków warzywa i owoce bogate w ten pierwiastek fasolę, szpinak, banany, pomidory. Jako profilaktykę napadów, oprócz stosowania diety ubogosodowej i ubogowęglowodanowej wskazane jest również stosowanie leków

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Re: hashimoto czy to aby?

Rozłożyć i jeśc coś z potasem, banany ,pomidory, sok pomidorowy,jakieś białe warzywa. Potasu chyba nie można kupić bez recepty,a jest potrzebny bo zapotrzebowanie przy b12 większe (do tworzenia krwinek czy jakoś tak).

Re: czy komus udalo sie schudnac tylko na diecie?

we wrześniu. Mój wygląd wzbudził sensację; przyjemne to było. Polecam Wam tę zupkę; bardzo mi pomogła dopóki potas się nie rozszalał; jeśli nie macie problemu z potasem polecam! Lekka, dobrze się trawi, mało kalorii a syci. Składniki podaję bez gramatury, bo jest nieistotna- co kto lubi tego da

Re: Czy ktoś miał ropień sutka?

zmień dietę na bez cukrową, usuń z jadłospisu cukier, mąki z glutenem, nabiał,a w szczególności żółte sery i słodkie mleko, mięsa czerwone. przejdź na kasze ( gryczana), strączkowe, bambus, i wszelakie warzywa plus troszkę mięska białego lub ryby, mniej owoców. Wprowadź mikroelementy do diety jak

Re: Kto się odżywia zgodnie z grupą krwi?

Mam B, więc powinnam tolerować mleko, nabiał- tak sobie toleruję, muszę mieć produkty bez laktozy. Według tej diety z warzyw powinnam jeść bakłażany, a ja po nich cała puchnę, botwinkę i brokuły, a po nich boli mnie brzuch. Nie powinnam jeść pomidorów- po nich czuję się świetnie i od dzieciństwa

Re: osłabienie

to parę lat temu miałam okres osłabienia całościowego właśnie wczesną wiosną najbardziej nasilony. Pomógł magnez z potasem,ruch na powietrzu,więcej snu(to akurat teraz np.byłoby dla mnie nierealne.ale wtedy bez malucha się udało) i pewnie dostęp do świeżych warzyw i owoców za chwilę.

Re: Suplementy, żele i inne cuda

Cześć, suplement dobra rzecz, ale dobra dieta wydaje się lepsza. Odstaw cukier i słodycze oprócz czekolady. Im ciemniejsza tym lepsza. W diecie dużo warzyw (surowe są lepsze)ale uważaj z owocami. Daruj sobie soki owocowe -sama fruktoza bez błonnika. Zadbaj o kolagen w diecie - najprościej ugotuj

Re: jak przemycić warzywa do diety 2,5-latka?

>Gotowanie i mielenie jest bez sensu z punktu widzenia wartosci odzywczych wiec i tak nie ma o co kopii kruszyc. Ide powiedziec mojej zupie, ze jest zupelnie bez wartosci odzywczych. A jakbym jej nie zblendowala, to by miala te wartosci odzywcze, glupia ja. Ten mikser tak te witaminy rach

Re: O pierdułach --- Odc. 358 :-)))

malych opadach pozwoli mi go zasadzic w miejsce kwiatkow, ktore bez wody zdechly na amen. Znalazlam tez, ze ten szpinak w Nigerii nazywany jest lokalnie 'soko yakoto', co znaczy uczynic meza grubym i szczesliwym. Ciekawa jestem czy rzeczywiscie tak jest czy tylko sie moj sklep nabija z ludzi? Z pelna

Re: ##########NASZE CHOROBY############

ułatwia trawienie. Według niektórych specjalistów rzodkiewka jest w stanie łagodzić dolegliwości układu trawienia takie jak zgaga czy niestrawność. Nie bez powodu jest nazywana ?warzywem pięknych włosów?. Zawiera siarkę, czyli główny budulec łuski włosów i płytki paznokci. Regularne spożywanie rzodkiewki

Re: Wczoraj jelitowka, dzis dziki krzyk o jedzeni

, to możesz jej z tego zrobić "sosik" - byle bez dodatku chemicznych przypraw. Daj jej też słone przekąski (paluszki, krakersy, czy bułkę cuenko posmarowaną masłem i posypaną szczypta soli) - też pomogą uzupełnić utracone elektrolity. Unikaj nabiału bogatego w laktozę (mleko, slodka śmietana

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!