Wszystko o:

warzywo por

Katarzyna Dominik

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Mrożonki: co zyskasz, a co stracisz, wprowadzając je do diety?

Wierzysz, że mrożenie warzyw i owoców powoduje nieodwracalną utratę składników odżywczych? Odpowiednio przygotowane i przechowywane produkty to wciąż skarbnica zdrowia

Odchudzasz się? Ćwiczysz? Te produkty pomogą ci szybciej osiągnąć cel

Jak przyspieszyć przemianę materii? Co jeść przed treningiem, a co po nim? Podpowiadamy!

6 wrogów cholesterolu - co jeść, by z nim wygrać

Wrogowie cholesterolu, sojusznicy zdrowia. Powszechnie dostępni, prawidłowo stosowani nie wywołują skutków ubocznych. Skuteczni, jak prawdziwe leki. Znajdziesz ich w osiedlowym sklepie. O niektórych mówimy niemal bez przerwy, do znudzenia, w kontekście zdrowego żywienia. Inni trochę zaskakują. Radę, by jeść wszystkich, warto wziąć sobie do serca

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

Chcesz być zdrowy? Jedz zupy!

błonnik. Masz ochotę? Cebulę uduś na oliwie lub maśle razem ze szczyptą kurkumy. Dodajemy do wywaru. Gotuj około 20 minut, przypraw i zmiksuj. Smacznego! Więcej na ten temat: Prebiotyk, czyli co? Cebula, czosnek, por - białe warzywa dla odporności Jak zrobić syrop z cebuli?

Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

Zdrowe odżywianie. Obalamy 9 najpopularniejszych mitów

sprawdzą się warzywa, gotowana lub pieczona ryba oraz białe mięso. Świetną, ale mało popularną opcją na kolację, są lekkie, warzywne zupy. ZOBACZ TEŻ: Pora jedzenia ma znaczenie! Dlaczego warto trzymać się dobowego cyklu organizmu? Moda na dietę bezglutenową to ściema. Poznaj 6 popularnych mitów o

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

10 najzdrowszych WARZYW, których nie może zabraknąć w twojej diecie [ranking subiektywny]

wzroku. Bataty warto włączyć do diety również ze względu na zawartość dbających o prawidłową pracę układu nerwowego witamin z grupy B i magnezu, przyjaciółki odporności - witaminy C, a także manganu, potasu i fosforu. Moc barwników owoców i warzyw. Który kolor najzdrowszy? Bataty to cenne

Trawa pszeniczna - bogactwo oczyszczającego chlorofilu

Trawa pszeniczna - bogactwo oczyszczającego chlorofilu

który dostarczy cennych składników odżywczych, a przy tym pomoże w przypadku wielu dolegliwości - od cukrzycy, aż po nowotwory. Znikoma ilość rzetelnych badań nie pozwala na jednoznaczne potwierdzenie wszystkich jej prozdrowotnych właściwości. W przeprowadzonych do tej pory eksperymentach udało się

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

Dietetyczne triki: które działają, a które nie?

owocach. Większość warzyw (tj. sałata, ogórki, pomidory, brokuły) dozwolona jest bez ograniczeń. Owoce i warzywa o wyższym indeksie glikemicznym (np. marchew, ziemniaki) należy konsumować z umiarem i raczej nie w porach wieczornych ze względu na sporą zawartość, bądź co bądź, łatwo przyswajalnego cukru

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

Dobra profilaktyka - dieta wspierająca odporność

, które stymulują mikroflorę jelitową (poli- i oligosacharydy, laktuloza) oraz probiotyki, czyli bakterie, które wykazują korzystny wpływ dla zdrowia gospodarza. Naturalnie prebiotyki występują w większych ilościach w warzywach i owocach m.in: topinamburze, cykorii, czosnku, szparagach, porze, cebuli czy

Pomidor - czerwona siła. Ten smaczny antyoksydant jeszcze cię zaskoczy

Pomidor - czerwona siła. Ten smaczny antyoksydant jeszcze cię zaskoczy

ultrafioletowych. Pomidory – na co zwracać uwagę? Szukaj tych pomidorów, które mają ładny, wyrazisty zapach, szczególnie tuż przy szypułce. Te o słabej woni zostały najprawdopodobniej zerwane za wcześnie. Najlepsza pora na aromatyczne pomidory to lato. Nie kupuj pomidorów pożółkłych i obitych. Idealny

Co zrobić z wiecznym poczuciem głodu?

prawidłowa - 10,5 kg i 77 cm wzrostu. Nie wiem co mogę zrobić - staram się jeść w tych samych porach co dziecko, ale nie wszystko da się zrobić kiedy on śpi. Proszę o poradę.Jesli masa ciała jest prawidłowa nie należy się tym martwić. Powinna Pani zadbać, aby jego dieta była bez słodyczy i słodkiego

Dieta po operacji zespolenia esicy z odbytnicą

poprawy samopoczucia po pewnym czasie od operacji dieta może być rozwijana do diety zdrowego człowieka. Na początku unikamy produktów: - które mogą działać wzdymająco i gazotwórczo: warzywa surowe, bób, kapusta, kalafiory, brokuły,cebula,pory, szparagi, gruszki,czereśnie,piwo, rośliny strączkowe

Zaparcia - co robić?

. Ogółem mam stwierdzone jelito drażliwe, jednak czy nagła zmiana oddawania stolca może mieć związek z tą chorobą? Zespól jelita drażliwego mam od prawie roku i do tej pory wypróżniałam się normalnie, nie miałam ani biegunek ani zaparć. Czym mogą spowodowane być zaparcia? Co jeść, aby się ich pozbyć

Trzustka: podwyższona lipaza trzustkowa

, choć go spożywam do obiadu, podobnie jak kawę. Staram się jeść umiarkowane ilości warzyw i mięsa. Prowadzę siedzący tryb życia. Raz na pół roku może zdarzy mi się niestrawność (do tej pory, po umiejsciowieniu bólu myślałem, że powodem bywa żołądek, czy to możliwe, że była to jednak trzustka?) ale

Ból serce i problem z głębszym oddechem

oddech. Atak nie jest poprzedzony wysiłkiem fizycznym, dlatego do tej pory (ok. roku temu) wykonałam tylko jedno EKG i to właśnie w fazie spoczynkowej. Badanie nic nie wykazało, a mimo to co jakiś czas mam ataki w czasie których mimo dużego, tępego bólu w sercu (jakby coś się skleiło i zassało) próbuję

Nie znalazłeś tego, czego szukasz? Zapytaj użytkowników

Alergia na warzywo "POR"

Pracuję przy czyszczeniu pora.momentalnie gdy wchodzę na hale zaczynają sie wzdęcia,ból brzucha.wracam do domu to mi przechodzi.czy zapach pora może tak dzialac ????

Re: Alergia na warzywo "POR"

"zapach", to lotne substancje eteryczne (olejki) soku pora, które unoszą się w powietrzu i są prze ciebie wdychane. A por, pododbnie jak cebula czy czosnek może powodować wzdęcia i gazy, jeśli masz problemy trawienne, tj. w tym wypadku brak odpowiedniego enzymu do ich przetrawienia. KOntakt z

Re: Zupa rybna

gronostajowa2 napisała: > Daję do niej też dużo pora, rybna robi na bazie wywaru warzyw! -- "leben und leben lassen"

Re: Wywary mięsne, warzywne-do czego?

roseanne napisała: > baza sa podduszone na oliwie warzywa (koniecznie cebula, marchew, seler, > por) przynajmniej one zostaly, dzieki! -- "leben und leben lassen"

Re: Letnie obiady

O tej porze roku (lato) rzadko jadam "normalne" obiady. Najczęściej wchłaniam hurtowe ilości sezonowych warzyw i owoców (warzywa niestety też z masełkiem i bułeczką, ale bardzo lubię)

jakie owoce i warzywa o tej porze roku?

maśle małej nic nie jest), bez surowych warzyw i owoców (gotowane jak najbardziej, np. marchew, brokuły, cukinia, buraki, kompoty owocowe, ale też nie wszystkie,), teraz chciałabym rozszerzać powoli swoja dietę o inne warzywa i owoce - proszę o poradę co będzie w miarę bezpieczne o tej porze roku

Re: Od czego zacząć ?

Ja polecam ziemniaka i dynie. Moja do tej pory lubi wszystko co żółte /czerwone /pomarańczowe, zielonego nie. Ja bym zaczęła od zupek z warzyw z oliwą, blw to u nas niewypał.

Re: Poszukuję wątku :)

Mój nie odróżnia pora od selera. Tzn widzi różnice, ale nazwy myli. Dlatego śmiejąc się zawsze pyta, czy ma kupić długie, czy okrągłe. Najbezpieczniej zamówić oba warzywa, po jednej sztuce.

dieta 6miesiecznego niemowlęcia

Drogie Mamusie proszę napiszcie mi czy to prawidlowo ze moj synek w porze obiadu zjada 150ml mleka modyfikowanego plus obiadek (warzywa z ryba/miesem) ??

Przeczytaj więcej o zdrowiu:

Ból pleców

Powiedz, gdzie i jak boli, podpowiemy, dlaczego

Naturalne dopalacze

Dodają energii, przywracają świeżość umysłu, usuwają zmęczenie

10 zawodów

które najczęściej prowadzą do depresji. Strzeż się!